SZI2019SmieciarzWmi/game.py
2019-03-19 18:43:42 +01:00

73 lines
1.7 KiB
Python

from pygame import *
import sys, random
from sprites.grass import Grass
from sprites.house import House
from sprites.landfill import Landfill
from pygame.locals import *
import utils
all_sprites = sprite.Group()
cells = []
FPS = 5
cell_size = 64
fps_clock = time.Clock()
#Tu będzie zmienna do wybrania przez użytkownika na start/ do zmiany w trakcie "gry"
home_amount = utils.set_home_amount()
#Obszar przeznaczony na płyki
PLAY_WIDTH = (home_amount+1)*64
PLAY_HEIGHT = PLAY_WIDTH
#Całe okno gry (z przyszłym hud'em)
WINDOW_WIDTH = PLAY_WIDTH #+ 100
WINDOW_HEIGHT = PLAY_HEIGHT #+ 100
GAMEWINDOW = display.set_mode((WINDOW_WIDTH, WINDOW_HEIGHT), 0, 32)
WHITE = (255, 255, 255)
display.set_caption('Śmieciarz WMI')
#Dodawanie pól typu Grass
for x in range(PLAY_HEIGHT//64):
cells.append([])
for y in range(PLAY_HEIGHT//64):
grass = Grass(x,y)
cells[x].append(grass)
#Losowanie domków i dodawanie je do mapy
home_len = home_amount
while( home_len > 0 ):
#Sprawdzenie, czy istnieje już domek na danej pozycji, jeżeli tak to losuj ponownie
x = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
y = random.randint(0, (PLAY_WIDTH//64)-1)
if( type(cells[x][y]) == Grass ):
cells[x][y] = House(x,y, 10, 10, 10)
home_len = home_len - 1
#Dodawanie wszystkich spritow do grupy spritow
for x in range(len(cells)):
for y in range(len(cells[x])):
all_sprites.add(cells[x][y])
#Sama gierka
while(1):
for e in event.get():
if e.type == QUIT:
quit()
sys.exit()
all_sprites.update()
all_sprites.draw(GAMEWINDOW)
#generowanie smieci
for house in all_sprites:
if( type(house) == House ):
house.generate_rubbish()
#house.check_rubbish_status()
display.flip()
fps_clock.tick(FPS)