poprawiony ruch smieciarki
This commit is contained in:
parent
9a9cf3e8cb
commit
28c415bf6a
93
game.py
93
game.py
@ -5,7 +5,6 @@ import random
|
||||
import os
|
||||
import shutil
|
||||
|
||||
|
||||
pygame.init()
|
||||
|
||||
# kolory
|
||||
@ -40,6 +39,11 @@ smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
||||
plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
|
||||
plansza[10, 10].setObiekt(smieciarka)
|
||||
|
||||
# tworzenie wyswietlanego okna
|
||||
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
|
||||
smieciarka.setObraz(obraz)
|
||||
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
|
||||
|
||||
# kontenery
|
||||
if os.path.exists('resources/smieci w kontenerach'):
|
||||
shutil.rmtree("resources/smieci w kontenerach")
|
||||
@ -76,11 +80,9 @@ plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||
plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
|
||||
|
||||
# domy
|
||||
|
||||
doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
|
||||
'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png', 'resources/plansza/domy/dom5.png']
|
||||
|
||||
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
|
||||
domy_lista = pygame.sprite.Group()
|
||||
|
||||
smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
|
||||
@ -123,6 +125,7 @@ def liczSmieci(domy):
|
||||
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
|
||||
|
||||
|
||||
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
|
||||
for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
|
||||
dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
|
||||
dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
|
||||
@ -154,15 +157,8 @@ all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kont
|
||||
|
||||
|
||||
def game():
|
||||
|
||||
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
|
||||
|
||||
# Tytul okienka
|
||||
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
|
||||
|
||||
# Petla az uzytkownik zamknie program
|
||||
done = False
|
||||
fpsClock = pygame.time.Clock()
|
||||
|
||||
# -------- Glowna petla programu -----------
|
||||
while not done:
|
||||
@ -178,10 +174,8 @@ def game():
|
||||
# Zamiana pozycji na konkretne koordy
|
||||
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
|
||||
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
||||
|
||||
print("Click ", pozycja_myszki,
|
||||
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
||||
|
||||
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
||||
smieciarka.w_lewo()
|
||||
@ -192,44 +186,41 @@ def game():
|
||||
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
||||
smieciarka.w_dol()
|
||||
|
||||
# Odswiezanie 5 klatek na sekunde
|
||||
fpsClock.tick(5)
|
||||
|
||||
# czarny kolor w tle
|
||||
obraz.fill(BLACK)
|
||||
|
||||
# rysowanie planszy
|
||||
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
|
||||
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
|
||||
pygame.draw.rect(obraz,
|
||||
plansza[i, j].kolor,
|
||||
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
|
||||
(MARGIN + HEIGHT) *
|
||||
plansza[i, j].pozX + MARGIN,
|
||||
WIDTH,
|
||||
HEIGHT])
|
||||
|
||||
obraz.blit(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
||||
obraz.blit(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
|
||||
plansza[6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
plansza[6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
plansza[7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
plansza[7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
all_sprites_list.draw(obraz)
|
||||
smieciarka.rand_move()
|
||||
|
||||
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
|
||||
lista_domow)
|
||||
obraz.blit(text_pozostalo,
|
||||
(1020, 240))
|
||||
obraz.blit(text_metal, (1020, 280))
|
||||
obraz.blit(text_plastik, (1020, 320))
|
||||
obraz.blit(text_szklo, (1020, 360))
|
||||
obraz.blit(text_papier, (1020, 400))
|
||||
obraz.blit(text_pozostale, (1020, 440))
|
||||
obraz.blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
|
||||
|
||||
pygame.display.flip()
|
||||
pygame.quit()
|
||||
|
||||
|
||||
def rysowaniePlanszy():
|
||||
obraz.fill(BLACK)
|
||||
# rysowanie planszy
|
||||
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
|
||||
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
|
||||
pygame.draw.rect(obraz,
|
||||
plansza[i, j].kolor,
|
||||
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
|
||||
(MARGIN + HEIGHT) *
|
||||
plansza[i, j].pozX + MARGIN,
|
||||
WIDTH,
|
||||
HEIGHT])
|
||||
|
||||
obraz.blit(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
||||
obraz.blit(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
|
||||
plansza[6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
plansza[6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
plansza[7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
plansza[7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
all_sprites_list.draw(obraz)
|
||||
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
|
||||
lista_domow)
|
||||
obraz.blit(text_pozostalo,
|
||||
(1020, 240))
|
||||
obraz.blit(text_metal, (1020, 280))
|
||||
obraz.blit(text_plastik, (1020, 320))
|
||||
obraz.blit(text_szklo, (1020, 360))
|
||||
obraz.blit(text_papier, (1020, 400))
|
||||
obraz.blit(text_pozostale, (1020, 440))
|
||||
obraz.blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
|
||||
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
44
modele.py
44
modele.py
@ -25,6 +25,7 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
self.x = x
|
||||
self.y = y
|
||||
self.image = pygame.image.load('resources/plansza/smieciarka.png')
|
||||
self.obraz = None
|
||||
self.ruch = 0
|
||||
self.plastik = []
|
||||
self.szklo = []
|
||||
@ -37,6 +38,9 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y, WIDTH,
|
||||
HEIGHT)
|
||||
|
||||
def setObraz(self, obraz):
|
||||
self.obraz = obraz
|
||||
|
||||
def rand_move(self):
|
||||
rand_int = random.randint(0, 3)
|
||||
if rand_int == 0:
|
||||
@ -54,14 +58,18 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
if game.plansza[self.x - 1, self.y].jestDomem is True:
|
||||
if [self.x - 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x - 1, self.y])
|
||||
#print(self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow)
|
||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
||||
self.x -= 1
|
||||
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||
self.rect.x = MARGIN + self.x * WIDTH + self.x * MARGIN
|
||||
if self.ruch == 2:
|
||||
self.image = pygame.image.load(
|
||||
'resources/plansza/smieciarka.png')
|
||||
|
||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1):
|
||||
self.rect.x -= 1
|
||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||
game.rysowaniePlanszy()
|
||||
|
||||
self.x -= 1
|
||||
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||
self.ruch = 1
|
||||
|
||||
def w_prawo(self):
|
||||
@ -70,13 +78,17 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
if game.plansza[self.x + 1, self.y].jestDomem is True:
|
||||
if [self.x + 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x + 1, self.y])
|
||||
#print(self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow)
|
||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
||||
self.x += 1
|
||||
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||
self.rect.x = MARGIN + self.x * WIDTH + self.x * MARGIN
|
||||
if self.ruch == 1:
|
||||
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
|
||||
|
||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1):
|
||||
self.rect.x += 1
|
||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||
game.rysowaniePlanszy()
|
||||
|
||||
self.x += 1
|
||||
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||
self.ruch = 2
|
||||
|
||||
def w_gore(self):
|
||||
@ -85,11 +97,15 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
if game.plansza[self.x, self.y - 1].jestDomem is True:
|
||||
if [self.x, self.y - 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1])
|
||||
#print(self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow)
|
||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
||||
|
||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1):
|
||||
self.rect.y -= 1
|
||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||
game.rysowaniePlanszy()
|
||||
|
||||
self.y -= 1
|
||||
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||
self.rect.y = self.y * HEIGHT + self.y * MARGIN
|
||||
|
||||
def w_dol(self):
|
||||
if self.y < 14:
|
||||
@ -97,11 +113,15 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
if game.plansza[self.x, self.y + 1].jestDomem is True:
|
||||
if [self.x, self.y + 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1])
|
||||
#print(self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow)
|
||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
||||
|
||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1):
|
||||
self.rect.y += 1
|
||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||
game.rysowaniePlanszy()
|
||||
|
||||
self.y += 1
|
||||
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||
self.rect.y = self.y * HEIGHT + self.y * MARGIN
|
||||
|
||||
def dodajPlastik(self, smiec):
|
||||
self.plastik.append(smiec)
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user