poprawiony ruch smieciarki

This commit is contained in:
Adam Osiowy 2020-04-17 13:56:29 +02:00
parent 9a9cf3e8cb
commit 28c415bf6a
2 changed files with 74 additions and 63 deletions

93
game.py
View File

@ -5,7 +5,6 @@ import random
import os
import shutil
pygame.init()
# kolory
@ -40,6 +39,11 @@ smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
plansza[10, 10].setObiekt(smieciarka)
# tworzenie wyswietlanego okna
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
smieciarka.setObraz(obraz)
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
# kontenery
if os.path.exists('resources/smieci w kontenerach'):
shutil.rmtree("resources/smieci w kontenerach")
@ -76,11 +80,9 @@ plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
# domy
doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png', 'resources/plansza/domy/dom5.png']
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
domy_lista = pygame.sprite.Group()
smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
@ -123,6 +125,7 @@ def liczSmieci(domy):
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
@ -154,15 +157,8 @@ all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kont
def game():
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
# Tytul okienka
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
# Petla az uzytkownik zamknie program
done = False
fpsClock = pygame.time.Clock()
# -------- Glowna petla programu -----------
while not done:
@ -178,10 +174,8 @@ def game():
# Zamiana pozycji na konkretne koordy
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
print("Click ", pozycja_myszki,
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_LEFT:
smieciarka.w_lewo()
@ -192,44 +186,41 @@ def game():
if event.key == pygame.K_DOWN:
smieciarka.w_dol()
# Odswiezanie 5 klatek na sekunde
fpsClock.tick(5)
# czarny kolor w tle
obraz.fill(BLACK)
# rysowanie planszy
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
pygame.draw.rect(obraz,
plansza[i, j].kolor,
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
(MARGIN + HEIGHT) *
plansza[i, j].pozX + MARGIN,
WIDTH,
HEIGHT])
obraz.blit(pygame.image.load(
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
obraz.blit(pygame.image.load(
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
plansza[6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
plansza[6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
plansza[7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
plansza[7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
all_sprites_list.draw(obraz)
smieciarka.rand_move()
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
lista_domow)
obraz.blit(text_pozostalo,
(1020, 240))
obraz.blit(text_metal, (1020, 280))
obraz.blit(text_plastik, (1020, 320))
obraz.blit(text_szklo, (1020, 360))
obraz.blit(text_papier, (1020, 400))
obraz.blit(text_pozostale, (1020, 440))
obraz.blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
pygame.display.flip()
pygame.quit()
def rysowaniePlanszy():
obraz.fill(BLACK)
# rysowanie planszy
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
pygame.draw.rect(obraz,
plansza[i, j].kolor,
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
(MARGIN + HEIGHT) *
plansza[i, j].pozX + MARGIN,
WIDTH,
HEIGHT])
obraz.blit(pygame.image.load(
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
obraz.blit(pygame.image.load(
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
plansza[6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
plansza[6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
plansza[7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
plansza[7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
all_sprites_list.draw(obraz)
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
lista_domow)
obraz.blit(text_pozostalo,
(1020, 240))
obraz.blit(text_metal, (1020, 280))
obraz.blit(text_plastik, (1020, 320))
obraz.blit(text_szklo, (1020, 360))
obraz.blit(text_papier, (1020, 400))
obraz.blit(text_pozostale, (1020, 440))
obraz.blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
pygame.display.update()

View File

@ -25,6 +25,7 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
self.x = x
self.y = y
self.image = pygame.image.load('resources/plansza/smieciarka.png')
self.obraz = None
self.ruch = 0
self.plastik = []
self.szklo = []
@ -37,6 +38,9 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y, WIDTH,
HEIGHT)
def setObraz(self, obraz):
self.obraz = obraz
def rand_move(self):
rand_int = random.randint(0, 3)
if rand_int == 0:
@ -54,14 +58,18 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
if game.plansza[self.x - 1, self.y].jestDomem is True:
if [self.x - 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x - 1, self.y])
#print(self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow)
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
self.x -= 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
self.rect.x = MARGIN + self.x * WIDTH + self.x * MARGIN
if self.ruch == 2:
self.image = pygame.image.load(
'resources/plansza/smieciarka.png')
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1):
self.rect.x -= 1
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy()
self.x -= 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
self.ruch = 1
def w_prawo(self):
@ -70,13 +78,17 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
if game.plansza[self.x + 1, self.y].jestDomem is True:
if [self.x + 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x + 1, self.y])
#print(self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow)
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
self.x += 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
self.rect.x = MARGIN + self.x * WIDTH + self.x * MARGIN
if self.ruch == 1:
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1):
self.rect.x += 1
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy()
self.x += 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
self.ruch = 2
def w_gore(self):
@ -85,11 +97,15 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
if game.plansza[self.x, self.y - 1].jestDomem is True:
if [self.x, self.y - 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1])
#print(self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow)
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1):
self.rect.y -= 1
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy()
self.y -= 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
self.rect.y = self.y * HEIGHT + self.y * MARGIN
def w_dol(self):
if self.y < 14:
@ -97,11 +113,15 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
if game.plansza[self.x, self.y + 1].jestDomem is True:
if [self.x, self.y + 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1])
#print(self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow)
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 1):
self.rect.y += 1
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
game.rysowaniePlanszy()
self.y += 1
game.plansza[self.x, self.y].setKolor(BLUE)
self.rect.y = self.y * HEIGHT + self.y * MARGIN
def dodajPlastik(self, smiec):
self.plastik.append(smiec)