poprawa komentarzy

This commit is contained in:
s444349 2020-04-06 17:13:01 +02:00
parent e4e73cfa24
commit 863c124adb
2 changed files with 12 additions and 20 deletions

26
game.py
View File

@ -1,6 +1,3 @@
# TODO: okienko z informacjami
import pygame import pygame
import modele import modele
import numpy as np import numpy as np
@ -100,9 +97,9 @@ for d in domy_lista.sprites():
d.dodajSmiec(smiec) d.dodajSmiec(smiec)
smieci_lista.remove(smiec) smieci_lista.remove(smiec)
########## TEST DODAWANIA SMIECI Z DOMU[0] DO FOLDERU KONTENERA ZE SZKLEM ########## TEST DODAWANIA SMIECI Z POJEDYNCZEGO DOMU DO FOLDERU KONTENERA ZE SZKLEM
for u in domy_lista.sprites()[0].smieci: # for u in domy_lista.sprites()[0].smieci:
kontener_szklo.dodajSmiec(u) # kontener_szklo.dodajSmiec(u)
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5 # ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
for i in range(5): for i in range(5):
@ -116,19 +113,16 @@ all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kont
def game(): def game():
pygame.init() pygame.init()
# Set the HEIGHT and WIDTH of the screen
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE) obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
# Set title of screen # Tytul okienka
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka") pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
# Loop until the user clicks the close button. # Petla az uzytkownik zamknie program
done = False done = False
# Used to manage how fast the screen updates
clock = pygame.time.Clock() clock = pygame.time.Clock()
# -------- Main Program Loop ----------- # -------- Glowna petla programu -----------
while not done: while not done:
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy # obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
@ -136,10 +130,10 @@ def game():
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
done = True # Flag that we are done so we exit this loop done = True # Flag that we are done so we exit this loop
elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN: elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# User clicks the mouse. Get the position # Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos() pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
# Change the x/y screen coordinates to grid coordinates # Zamiana pozycji na konkretne koordy
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN) kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN) wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
@ -157,7 +151,7 @@ def game():
if event.key == pygame.K_DOWN: if event.key == pygame.K_DOWN:
smieciarka.w_dol() smieciarka.w_dol()
# Limit to 60 frames per second # Odswiezanie 5 klatek na sekunde
clock.tick(5) clock.tick(5)
# czarny kolor w tle # czarny kolor w tle
@ -184,6 +178,6 @@ def game():
plansza[7, 11].setJestPrzeszkoda(True) plansza[7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
all_sprites_list.draw(obraz) all_sprites_list.draw(obraz)
smieciarka.rand_move() smieciarka.rand_move()
# Go ahead and update the screen with what we've drawn.
pygame.display.flip() pygame.display.flip()
pygame.quit() pygame.quit()

View File

@ -1,16 +1,14 @@
import pygame import pygame
import game import game
import random import random
import numpy as np
import random
import os import os
import shutil import shutil
# This sets the WIDTH and HEIGHT of each grid location # wysokosc i szerokosc kazdej kratki
WIDTH = 60 WIDTH = 60
HEIGHT = 60 HEIGHT = 60
# This sets the margin between each cell # margines pomiedzy kratkami
MARGIN = 5 MARGIN = 5
# kolory # kolory