kod game.py zostal podzielony na funkcje
This commit is contained in:
parent
a8a470108a
commit
97d97a9c31
234
game.py
234
game.py
@ -29,11 +29,90 @@ ILOSC_KOLUMN = 15
|
|||||||
# rozmiar okna
|
# rozmiar okna
|
||||||
WINDOW_SIZE = [1300, 980]
|
WINDOW_SIZE = [1300, 980]
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
# TEST DODAWANIA SMIECI Z POJEDYNCZEGO DOMU DO FOLDERU KONTENERA ZE SZKLEM
|
||||||
|
# for d in lista_domow:
|
||||||
|
# for s in d.smieci:
|
||||||
|
# kontener_szklo.dodajSmiec(s)
|
||||||
|
|
||||||
|
def game():
|
||||||
|
obiekty = utworzObiekty()
|
||||||
|
# Petla az uzytkownik zamknie program
|
||||||
|
done = False
|
||||||
|
clock = pygame.time.Clock()
|
||||||
|
|
||||||
|
# -------- Glowna petla programu -----------
|
||||||
|
while not done:
|
||||||
|
|
||||||
|
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
|
||||||
|
for event in pygame.event.get(): # User did something
|
||||||
|
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
|
||||||
|
done = True # Flag that we are done so we exit this loop
|
||||||
|
elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
|
||||||
|
# Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
|
||||||
|
pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
|
||||||
|
|
||||||
|
# Zamiana pozycji na konkretne koordy
|
||||||
|
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
|
||||||
|
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
||||||
|
print("Click ", pozycja_myszki,
|
||||||
|
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
||||||
|
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
||||||
|
obiekty["smieciarka"].w_lewo()
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_RIGHT:
|
||||||
|
obiekty["smieciarka"].w_prawo()
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_UP:
|
||||||
|
obiekty["smieciarka"].w_gore()
|
||||||
|
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
||||||
|
obiekty["smieciarka"].w_dol()
|
||||||
|
|
||||||
|
obiekty["smieciarka"].rand_move()
|
||||||
|
clock.tick(7)
|
||||||
|
pygame.quit()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def rysowaniePlanszy(obiekty):
|
||||||
|
obiekty["obraz"].fill(BLACK)
|
||||||
|
# rysowanie planszy
|
||||||
|
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
|
||||||
|
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
|
||||||
|
pygame.draw.rect(obiekty["obraz"],
|
||||||
|
obiekty["plansza"][i, j].kolor,
|
||||||
|
[(MARGIN + WIDTH) * obiekty["plansza"][i, j].pozY + MARGIN,
|
||||||
|
(MARGIN + HEIGHT) *
|
||||||
|
obiekty["plansza"][i, j].pozX + MARGIN,
|
||||||
|
WIDTH,
|
||||||
|
HEIGHT])
|
||||||
|
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
|
||||||
|
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
|
||||||
|
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
|
||||||
|
obiekty["plansza"][6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||||
|
obiekty["plansza"][6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||||
|
obiekty["plansza"][7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||||
|
obiekty["plansza"][7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||||
|
obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
|
||||||
|
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
|
||||||
|
obiekty["domy"],obiekty)
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(obiekty["text_pozostalo"],
|
||||||
|
(1020, 240))
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(text_metal, (1020, 280))
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(text_plastik, (1020, 320))
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(text_szklo, (1020, 360))
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(text_papier, (1020, 400))
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(text_pozostale, (1020, 440))
|
||||||
|
obiekty["obraz"].blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
|
||||||
|
|
||||||
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def utworzObiekty():
|
||||||
# Tworzenie planszy i kratek
|
# Tworzenie planszy i kratek
|
||||||
plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
|
plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
|
||||||
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
||||||
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
||||||
|
|
||||||
# smieciarka
|
# smieciarka
|
||||||
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
||||||
plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
|
plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
|
||||||
@ -82,7 +161,8 @@ plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
|
|||||||
|
|
||||||
# domy
|
# domy
|
||||||
doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
|
doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
|
||||||
'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png', 'resources/plansza/domy/dom5.png']
|
'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png',
|
||||||
|
'resources/plansza/domy/dom5.png']
|
||||||
|
|
||||||
domy_lista = pygame.sprite.Group()
|
domy_lista = pygame.sprite.Group()
|
||||||
|
|
||||||
@ -94,38 +174,6 @@ smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
|
|||||||
font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
|
font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
|
||||||
text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
|
text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def liczSmieci(domy):
|
|
||||||
ile_metalu = 0
|
|
||||||
ile_szkla = 0
|
|
||||||
ile_papieru = 0
|
|
||||||
ile_plastiku = 0
|
|
||||||
ile_pozostalych = 0
|
|
||||||
for d in domy:
|
|
||||||
for s in d.smieci:
|
|
||||||
if "metal" in s:
|
|
||||||
ile_metalu += 1
|
|
||||||
elif "paper" in s:
|
|
||||||
ile_papieru += 1
|
|
||||||
elif "plastic" in s:
|
|
||||||
ile_plastiku += 1
|
|
||||||
elif "glass" in s:
|
|
||||||
ile_szkla += 1
|
|
||||||
elif "trash" in s:
|
|
||||||
ile_pozostalych += 1
|
|
||||||
|
|
||||||
text_metal = font.render("Metal: " + str(ile_metalu), True, WHITE)
|
|
||||||
text_papier = font.render("Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
|
|
||||||
text_plastik = font.render("Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
|
|
||||||
text_szklo = font.render("Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
|
|
||||||
text_pozostale = font.render(
|
|
||||||
"Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
|
|
||||||
text_odwiedzone_domy = font.render(
|
|
||||||
"Odwiedzone domy: " + str(smieciarka.getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
|
|
||||||
|
|
||||||
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
|
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
|
||||||
for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
|
for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
|
||||||
dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
|
dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
|
||||||
@ -143,11 +191,6 @@ for d in lista_domow:
|
|||||||
d.dodajSmiec(smiec)
|
d.dodajSmiec(smiec)
|
||||||
smieci_lista.remove(smiec)
|
smieci_lista.remove(smiec)
|
||||||
|
|
||||||
# TEST DODAWANIA SMIECI Z POJEDYNCZEGO DOMU DO FOLDERU KONTENERA ZE SZKLEM
|
|
||||||
# for d in lista_domow:
|
|
||||||
# for s in d.smieci:
|
|
||||||
# kontener_szklo.dodajSmiec(s)
|
|
||||||
|
|
||||||
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
|
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
|
||||||
for i in range(5):
|
for i in range(5):
|
||||||
for j in range(5):
|
for j in range(5):
|
||||||
@ -156,74 +199,53 @@ for i in range(5):
|
|||||||
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo,
|
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo,
|
||||||
smieciarka)
|
smieciarka)
|
||||||
|
|
||||||
|
obiekty = {
|
||||||
def game():
|
"plansza": plansza,
|
||||||
# Petla az uzytkownik zamknie program
|
"smieciarka": smieciarka,
|
||||||
done = False
|
"obraz": obraz,
|
||||||
clock = pygame.time.Clock()
|
"kontener_plastik": kontener_plastik,
|
||||||
|
"kontener_szklo": kontener_szklo,
|
||||||
# -------- Glowna petla programu -----------
|
"kontener_metal": kontener_metal,
|
||||||
while not done:
|
"kontener_organiczne": kontener_organiczne,
|
||||||
|
"kontener_papier": kontener_papier,
|
||||||
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
|
"sprajty": all_sprites_list,
|
||||||
for event in pygame.event.get(): # User did something
|
"domy": lista_domow,
|
||||||
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
|
"smieci": smieci_lista,
|
||||||
done = True # Flag that we are done so we exit this loop
|
"font": font,
|
||||||
elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
|
"text_pozostalo": text_pozostalo,
|
||||||
# Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
|
"wspolrzedne_domow": wspolrzedne_domow
|
||||||
pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
|
}
|
||||||
|
smieciarka.setObiekty(obiekty)
|
||||||
# Zamiana pozycji na konkretne koordy
|
smieciarka.setPlansza(plansza)
|
||||||
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
|
return obiekty
|
||||||
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
|
||||||
print("Click ", pozycja_myszki,
|
|
||||||
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
|
||||||
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
|
||||||
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
|
||||||
smieciarka.w_lewo()
|
|
||||||
if event.key == pygame.K_RIGHT:
|
|
||||||
smieciarka.w_prawo()
|
|
||||||
if event.key == pygame.K_UP:
|
|
||||||
smieciarka.w_gore()
|
|
||||||
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
|
||||||
smieciarka.w_dol()
|
|
||||||
|
|
||||||
smieciarka.rand_move()
|
|
||||||
clock.tick(7)
|
|
||||||
pygame.quit()
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def rysowaniePlanszy():
|
def liczSmieci(domy, obiekty):
|
||||||
obraz.fill(BLACK)
|
ile_metalu = 0
|
||||||
# rysowanie planszy
|
ile_szkla = 0
|
||||||
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
|
ile_papieru = 0
|
||||||
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
|
ile_plastiku = 0
|
||||||
pygame.draw.rect(obraz,
|
ile_pozostalych = 0
|
||||||
plansza[i, j].kolor,
|
for d in domy:
|
||||||
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
|
for s in d.smieci:
|
||||||
(MARGIN + HEIGHT) *
|
if "metal" in s:
|
||||||
plansza[i, j].pozX + MARGIN,
|
ile_metalu += 1
|
||||||
WIDTH,
|
elif "paper" in s:
|
||||||
HEIGHT])
|
ile_papieru += 1
|
||||||
|
elif "plastic" in s:
|
||||||
|
ile_plastiku += 1
|
||||||
|
elif "glass" in s:
|
||||||
|
ile_szkla += 1
|
||||||
|
elif "trash" in s:
|
||||||
|
ile_pozostalych += 1
|
||||||
|
|
||||||
obraz.blit(pygame.image.load(
|
text_metal = obiekty["font"].render("Metal: " + str(ile_metalu), True, WHITE)
|
||||||
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
text_papier = obiekty["font"].render("Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
|
||||||
obraz.blit(pygame.image.load(
|
text_plastik = obiekty["font"].render("Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
|
||||||
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
|
text_szklo = obiekty["font"].render("Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
|
||||||
plansza[6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
text_pozostale = obiekty["font"].render(
|
||||||
plansza[6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
"Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
|
||||||
plansza[7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
text_odwiedzone_domy = obiekty["font"].render(
|
||||||
plansza[7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
"Odwiedzone domy: " + str(obiekty["smieciarka"].getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
|
||||||
all_sprites_list.draw(obraz)
|
|
||||||
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
|
|
||||||
lista_domow)
|
|
||||||
obraz.blit(text_pozostalo,
|
|
||||||
(1020, 240))
|
|
||||||
obraz.blit(text_metal, (1020, 280))
|
|
||||||
obraz.blit(text_plastik, (1020, 320))
|
|
||||||
obraz.blit(text_szklo, (1020, 360))
|
|
||||||
obraz.blit(text_papier, (1020, 400))
|
|
||||||
obraz.blit(text_pozostale, (1020, 440))
|
|
||||||
obraz.blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
|
|
||||||
|
|
||||||
pygame.display.update()
|
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
|
||||||
|
40
modele.py
40
modele.py
@ -34,6 +34,8 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
self.pozostale = []
|
self.pozostale = []
|
||||||
self.odwiedzone_domy = 0
|
self.odwiedzone_domy = 0
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow = []
|
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow = []
|
||||||
|
self.plansza = None
|
||||||
|
self.obiekty = None
|
||||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
||||||
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y, WIDTH,
|
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y, WIDTH,
|
||||||
HEIGHT)
|
HEIGHT)
|
||||||
@ -54,8 +56,8 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
|
|
||||||
def w_lewo(self):
|
def w_lewo(self):
|
||||||
if self.x > 0:
|
if self.x > 0:
|
||||||
if game.plansza[self.x - 1, self.y].jestPrzeszkoda is not True:
|
if self.plansza[self.x - 1, self.y].jestPrzeszkoda is not True:
|
||||||
if game.plansza[self.x - 1, self.y].jestDomem is True:
|
if self.plansza[self.x - 1, self.y].jestDomem is True:
|
||||||
if [self.x - 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
if [self.x - 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x - 1, self.y])
|
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x - 1, self.y])
|
||||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
||||||
@ -64,17 +66,17 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
'resources/plansza/smieciarka.png')
|
'resources/plansza/smieciarka.png')
|
||||||
self.ruch = 1
|
self.ruch = 1
|
||||||
|
|
||||||
game.plansza[self.x - 1, self.y].setKolor(BLUE)
|
self.plansza[self.x - 1, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
||||||
self.rect.x -= 5
|
self.rect.x -= 5
|
||||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||||
game.rysowaniePlanszy()
|
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
||||||
self.x -= 1
|
self.x -= 1
|
||||||
|
|
||||||
def w_prawo(self):
|
def w_prawo(self):
|
||||||
if self.x < 14:
|
if self.x < 14:
|
||||||
if game.plansza[self.x + 1, self.y].jestPrzeszkoda is not True:
|
if self.plansza[self.x + 1, self.y].jestPrzeszkoda is not True:
|
||||||
if game.plansza[self.x + 1, self.y].jestDomem is True:
|
if self.plansza[self.x + 1, self.y].jestDomem is True:
|
||||||
if [self.x + 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
if [self.x + 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x + 1, self.y])
|
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x + 1, self.y])
|
||||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
||||||
@ -82,41 +84,41 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
|
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
|
||||||
self.ruch = 2
|
self.ruch = 2
|
||||||
|
|
||||||
game.plansza[self.x + 1, self.y].setKolor(BLUE)
|
self.plansza[self.x + 1, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
||||||
self.rect.x += 5
|
self.rect.x += 5
|
||||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||||
game.rysowaniePlanszy()
|
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
||||||
self.x += 1
|
self.x += 1
|
||||||
|
|
||||||
def w_gore(self):
|
def w_gore(self):
|
||||||
if self.y > 0:
|
if self.y > 0:
|
||||||
if game.plansza[self.x, self.y - 1].jestPrzeszkoda is not True:
|
if self.plansza[self.x, self.y - 1].jestPrzeszkoda is not True:
|
||||||
if game.plansza[self.x, self.y - 1].jestDomem is True:
|
if self.plansza[self.x, self.y - 1].jestDomem is True:
|
||||||
if [self.x, self.y - 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
if [self.x, self.y - 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1])
|
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1])
|
||||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
||||||
|
|
||||||
game.plansza[self.x, self.y - 1].setKolor(BLUE)
|
self.plansza[self.x, self.y - 1].setKolor(BLUE)
|
||||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
||||||
self.rect.y -= 5
|
self.rect.y -= 5
|
||||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||||
game.rysowaniePlanszy()
|
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
||||||
self.y -= 1
|
self.y -= 1
|
||||||
|
|
||||||
def w_dol(self):
|
def w_dol(self):
|
||||||
if self.y < 14:
|
if self.y < 14:
|
||||||
if game.plansza[self.x, self.y + 1].jestPrzeszkoda is not True:
|
if self.plansza[self.x, self.y + 1].jestPrzeszkoda is not True:
|
||||||
if game.plansza[self.x, self.y + 1].jestDomem is True:
|
if self.plansza[self.x, self.y + 1].jestDomem is True:
|
||||||
if [self.x, self.y + 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
if [self.x, self.y + 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1])
|
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1])
|
||||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
||||||
|
|
||||||
game.plansza[self.x, self.y + 1].setKolor(BLUE)
|
self.plansza[self.x, self.y + 1].setKolor(BLUE)
|
||||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
||||||
self.rect.y += 5
|
self.rect.y += 5
|
||||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||||
game.rysowaniePlanszy()
|
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
||||||
self.y += 1
|
self.y += 1
|
||||||
|
|
||||||
def dodajPlastik(self, smiec):
|
def dodajPlastik(self, smiec):
|
||||||
@ -137,6 +139,12 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
def getOdwiedzoneDomy(self):
|
def getOdwiedzoneDomy(self):
|
||||||
return self.odwiedzone_domy
|
return self.odwiedzone_domy
|
||||||
|
|
||||||
|
def setPlansza(self,plansza):
|
||||||
|
self.plansza = plansza
|
||||||
|
|
||||||
|
def setObiekty(self,obiekty):
|
||||||
|
self.obiekty = obiekty
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Dom(pygame.sprite.Sprite):
|
class Dom(pygame.sprite.Sprite):
|
||||||
def __init__(self, x, y):
|
def __init__(self, x, y):
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user