kod dziala - nie wiem tylko czy na pewno z dobrymi procentami

This commit is contained in:
Bowske 2020-05-17 18:51:04 +02:00
parent e3787aaa6e
commit c0b52698a7
18 changed files with 397 additions and 287 deletions

19
find.py Normal file
View File

@ -0,0 +1,19 @@
import torch
import cv2
import torchvision
import torch.nn as nn
import torch.nn.functional as F
import torchvision.transforms as transforms
import matplotlib.pyplot as plt
import numpy as np
import torch.optim as optim
from PIL import Image
import os
for filename in os.listdir('./resources/smieci/plastic'):
img = Image.open('./resources/smieci/plastic/'+filename)
pil_to_tensor = transforms.ToTensor()(img).unsqueeze_(0)
if(str(pil_to_tensor.shape[1]) == '1'):
print(filename)

497
game.py
View File

@ -14,13 +14,13 @@ smieci_path = ''
smieci_w_kontenerach = "resources/smieci w kontenerach"
# PODAJ OSOBE PRZED URUCHOMIENIEM (kacper/adamB/adamO)
osoba = 'kacper'
osoba = 'adamB'
rfc = None
if osoba == 'kacper':
smieci_path = 'resources/smieci'
elif osoba == 'adamB':
smieci_path = 'resources/smieci_stare'
smieci_path = 'resources/smieci'
else:
smieci_path = 'resources/smieci_stare'
rfc = adamO.rozpocznijUczenie()
@ -50,283 +50,284 @@ ILOSC_KOLUMN = 15
WINDOW_SIZE = [1300, 980]
# def game():
# obiekty = utworzObiekty()
# nieodwiedzone_domy = obiekty["wspolrzedne_domow"]
# nieodwiedzone_kontenery = [(obiekty["kontener_szklo"].x, obiekty["kontener_szklo"].y),
# (obiekty["kontener_papier"].x,
# obiekty["kontener_papier"].y),
# (obiekty["kontener_metal"].x,
# obiekty["kontener_metal"].y),
# (obiekty["kontener_plastik"].x, obiekty["kontener_plastik"].y), ]
# # Petla az uzytkownik zamknie program
# done = False
# clock = pygame.time.Clock()
def game():
obiekty = utworzObiekty()
nieodwiedzone_domy = obiekty["wspolrzedne_domow"]
nieodwiedzone_kontenery = [(obiekty["kontener_szklo"].x, obiekty["kontener_szklo"].y),
(obiekty["kontener_papier"].x,
obiekty["kontener_papier"].y),
(obiekty["kontener_metal"].x,
obiekty["kontener_metal"].y),
(obiekty["kontener_plastik"].x, obiekty["kontener_plastik"].y), ]
# Petla az uzytkownik zamknie program
done = False
clock = pygame.time.Clock()
# # -------- Glowna petla programu -----------
# while not done:
# -------- Glowna petla programu -----------
while not done:
# # obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
# for event in pygame.event.get():
# if event.type == pygame.QUIT:
# done = True
# elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# # Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
# pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
done = True
elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
# # Zamiana pozycji na konkretne koordy
# kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
# wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
# print("Click ", pozycja_myszki,
# "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
# elif event.type == pygame.KEYDOWN:
# if event.key == pygame.K_LEFT:
# obiekty["smieciarka"].w_lewo()
# if event.key == pygame.K_RIGHT:
# # kacper.trainModel()
# obiekty["smieciarka"].w_prawo()
# if event.key == pygame.K_UP:
# obiekty["smieciarka"].w_gore()
# if event.key == pygame.K_DOWN:
# obiekty["smieciarka"].w_dol()
# Zamiana pozycji na konkretne koordy
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
print("Click ", pozycja_myszki,
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_LEFT:
obiekty["smieciarka"].w_lewo()
if event.key == pygame.K_RIGHT:
# kacper.trainModel()
obiekty["smieciarka"].w_prawo()
if event.key == pygame.K_UP:
obiekty["smieciarka"].w_gore()
if event.key == pygame.K_DOWN:
obiekty["smieciarka"].w_dol()
# rysowaniePlanszy(obiekty)
# while nieodwiedzone_domy:
# nieodwiedzone_domy.sort(
# key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
# cel = nieodwiedzone_domy.pop(0)
# obiekty["smieciarka"].astar_move(
# obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
# pozX = cel[0]
# pozY = cel[1]
# for dom in obiekty["domy"]:
# if dom.x == pozX and dom.y == pozY:
# while dom.smieci:
# smiec = dom.smieci.pop(0)
rysowaniePlanszy(obiekty)
while nieodwiedzone_domy:
nieodwiedzone_domy.sort(
key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
cel = nieodwiedzone_domy.pop(0)
obiekty["smieciarka"].astar_move(
obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
pozX = cel[0]
pozY = cel[1]
for dom in obiekty["domy"]:
if dom.x == pozX and dom.y == pozY:
while dom.smieci:
smiec = dom.smieci.pop(0)
# rodzaj = ""
# if osoba == 'kacper':
# rodzaj = kacper.przewidz(smiec)
# elif osoba == 'adamB':
# pass
# else:
# rodzaj = adamO.przewidz(smiec, rfc)
rodzaj = ""
if osoba == 'kacper':
rodzaj = kacper.przewidz(smiec)
elif osoba == 'adamB':
rodzaj = adamB.predict(smiec)
# rodzaj = kacper.przewidz(smiec)
else:
rodzaj = adamO.przewidz(smiec, rfc)
# if rodzaj == "paper":
# obiekty["smieciarka"].dodajPapier(smiec)
# elif rodzaj == "glass":
# obiekty["smieciarka"].dodajSzklo(smiec)
# elif rodzaj == "metal":
# obiekty["smieciarka"].dodajMetal(smiec)
# elif rodzaj == "plastic":
# obiekty["smieciarka"].dodajPlastik(smiec)
if rodzaj == "paper":
obiekty["smieciarka"].dodajPapier(smiec)
elif rodzaj == "glass":
obiekty["smieciarka"].dodajSzklo(smiec)
elif rodzaj == "metal":
obiekty["smieciarka"].dodajMetal(smiec)
elif rodzaj == "plastic":
obiekty["smieciarka"].dodajPlastik(smiec)
# while nieodwiedzone_kontenery:
# nieodwiedzone_kontenery.sort(
# key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
# cel = nieodwiedzone_kontenery.pop(0)
# obiekty["smieciarka"].astar_move(
# obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
# pozX = cel[0]
# pozY = cel[1]
while nieodwiedzone_kontenery:
nieodwiedzone_kontenery.sort(
key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
cel = nieodwiedzone_kontenery.pop(0)
obiekty["smieciarka"].astar_move(
obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
pozX = cel[0]
pozY = cel[1]
# if obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_papier"]:
# while obiekty["smieciarka"].papier:
# smiec = obiekty["smieciarka"].papier.pop(0)
# obiekty["kontener_papier"].dodajSmiec(smiec)
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_szklo"]:
# while obiekty["smieciarka"].szklo:
# smiec = obiekty["smieciarka"].szklo.pop(0)
# obiekty["kontener_szklo"].dodajSmiec(smiec)
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_metal"]:
# while obiekty["smieciarka"].metal:
# smiec = obiekty["smieciarka"].metal.pop(0)
# obiekty["kontener_metal"].dodajSmiec(smiec)
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_plastik"]:
# while obiekty["smieciarka"].plastik:
# smiec = obiekty["smieciarka"].plastik.pop(0)
# obiekty["kontener_plastik"].dodajSmiec(smiec)
if obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_papier"]:
while obiekty["smieciarka"].papier:
smiec = obiekty["smieciarka"].papier.pop(0)
obiekty["kontener_papier"].dodajSmiec(smiec)
elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_szklo"]:
while obiekty["smieciarka"].szklo:
smiec = obiekty["smieciarka"].szklo.pop(0)
obiekty["kontener_szklo"].dodajSmiec(smiec)
elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_metal"]:
while obiekty["smieciarka"].metal:
smiec = obiekty["smieciarka"].metal.pop(0)
obiekty["kontener_metal"].dodajSmiec(smiec)
elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_plastik"]:
while obiekty["smieciarka"].plastik:
smiec = obiekty["smieciarka"].plastik.pop(0)
obiekty["kontener_plastik"].dodajSmiec(smiec)
# clock.tick(7)
# pygame.quit()
# return rfc
clock.tick(7)
pygame.quit()
return rfc
# def rysowaniePlanszy(obiekty):
# obiekty["obraz"].fill(BLACK)
# # rysowanie planszy
# for i in range(ILOSC_WIERSZY):
# for j in range(ILOSC_KOLUMN):
# pygame.draw.rect(obiekty["obraz"],
# obiekty["plansza"][i, j].kolor,
# [(MARGIN + WIDTH) * obiekty["plansza"][i, j].pozY + MARGIN,
# (MARGIN + HEIGHT) *
# obiekty["plansza"][i, j].pozX + MARGIN,
# WIDTH,
# HEIGHT])
def rysowaniePlanszy(obiekty):
obiekty["obraz"].fill(BLACK)
# rysowanie planszy
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
pygame.draw.rect(obiekty["obraz"],
obiekty["plansza"][i, j].kolor,
[(MARGIN + WIDTH) * obiekty["plansza"][i, j].pozY + MARGIN,
(MARGIN + HEIGHT) *
obiekty["plansza"][i, j].pozX + MARGIN,
WIDTH,
HEIGHT])
# obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
# "resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
# obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
# "resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
# obiekty["plansza"][6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
# obiekty["plansza"][6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
# obiekty["plansza"][7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
# obiekty["plansza"][7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
# obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
# text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
# obiekty["domy"], obiekty)
# obiekty["obraz"].blit(obiekty["text_pozostalo"],
# (1020, 240))
# obiekty["obraz"].blit(text_metal, (1020, 280))
# obiekty["obraz"].blit(text_plastik, (1020, 320))
# obiekty["obraz"].blit(text_szklo, (1020, 360))
# obiekty["obraz"].blit(text_papier, (1020, 400))
# # obiekty["obraz"].blit(text_pozostale, (1020, 440))
# obiekty["obraz"].blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
obiekty["plansza"][6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
obiekty["plansza"][6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
obiekty["plansza"][7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
obiekty["plansza"][7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
obiekty["domy"], obiekty)
obiekty["obraz"].blit(obiekty["text_pozostalo"],
(1020, 240))
obiekty["obraz"].blit(text_metal, (1020, 280))
obiekty["obraz"].blit(text_plastik, (1020, 320))
obiekty["obraz"].blit(text_szklo, (1020, 360))
obiekty["obraz"].blit(text_papier, (1020, 400))
# obiekty["obraz"].blit(text_pozostale, (1020, 440))
obiekty["obraz"].blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
# pygame.display.update()
pygame.display.update()
# def utworzObiekty():
# # Tworzenie planszy i kratek
# plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
# for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
# all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
# # smieciarka
# smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
# plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
# plansza[10, 10].setObiekt(smieciarka)
def utworzObiekty():
# Tworzenie planszy i kratek
plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
# smieciarka
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
plansza[10, 10].setObiekt(smieciarka)
# # tworzenie wyswietlanego okna
# os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
# obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
# smieciarka.setObraz(obraz)
# pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
# tworzenie wyswietlanego okna
os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
smieciarka.setObraz(obraz)
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
# # kontenery
# if not os.path.exists(smieci_w_kontenerach):
# os.makedirs(smieci_w_kontenerach)
# else:
# for dir in os.listdir(os.getcwd() + "/" + smieci_w_kontenerach):
# files = os.listdir(os.getcwd() + "/" +
# smieci_w_kontenerach + "/" + dir)
# for file in files:
# os.remove(os.getcwd() + "/" +
# smieci_w_kontenerach + "/" + dir + "/" + file)
# kontenery
if not os.path.exists(smieci_w_kontenerach):
os.makedirs(smieci_w_kontenerach)
else:
for dir in os.listdir(os.getcwd() + "/" + smieci_w_kontenerach):
files = os.listdir(os.getcwd() + "/" +
smieci_w_kontenerach + "/" + dir)
for file in files:
os.remove(os.getcwd() + "/" +
smieci_w_kontenerach + "/" + dir + "/" + file)
# kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4, "glass")
# kontener_szklo.setImage(pygame.image.load(
# "resources/plansza/pojemnik_szklo.png"))
# plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
# plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4, "glass")
kontener_szklo.setImage(pygame.image.load(
"resources/plansza/pojemnik_szklo.png"))
plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
# kontener_metal = modele.Kontener(0, 4, "metal")
# kontener_metal.setImage(pygame.image.load(
# "resources/plansza/pojemnik_metal.png"))
# plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
# plansza[0, 4].setObiekt(kontener_metal)
kontener_metal = modele.Kontener(0, 4, "metal")
kontener_metal.setImage(pygame.image.load(
"resources/plansza/pojemnik_metal.png"))
plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
plansza[0, 4].setObiekt(kontener_metal)
# kontener_papier = modele.Kontener(4, 0, "paper")
# kontener_papier.setImage(pygame.image.load(
# "resources/plansza/pojemnik_papier.png"))
# plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
# plansza[4, 0].setObiekt(kontener_papier)
kontener_papier = modele.Kontener(4, 0, "paper")
kontener_papier.setImage(pygame.image.load(
"resources/plansza/pojemnik_papier.png"))
plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
plansza[4, 0].setObiekt(kontener_papier)
# kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0, "plastic")
# kontener_plastik.setImage(pygame.image.load(
# "resources/plansza/pojemnik_plastik.png"))
# plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
# plansza[0, 0].setObiekt(kontener_plastik)
kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0, "plastic")
kontener_plastik.setImage(pygame.image.load(
"resources/plansza/pojemnik_plastik.png"))
plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
plansza[0, 0].setObiekt(kontener_plastik)
# # domy
# doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
# 'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png',
# 'resources/plansza/domy/dom5.png']
# domy
doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png',
'resources/plansza/domy/dom5.png']
# domy_lista = pygame.sprite.Group()
domy_lista = pygame.sprite.Group()
# smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
# for path, dirs, files in os.walk(smieci_path)
# for filename in files]
smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
for path, dirs, files in os.walk(smieci_path)
for filename in files]
# # informacje o ilosci smieci w domach
# font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
# text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
# informacje o ilosci smieci w domach
font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
# wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
# for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
# dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
# dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
# plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
# wspolrzedne_domow[i][1]].setJestDomem(True)
# plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
# wspolrzedne_domow[i][1]].setObiekt(dom)
# domy_lista.add(dom)
# all_sprites_list.add(dom)
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
wspolrzedne_domow[i][1]].setJestDomem(True)
plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
wspolrzedne_domow[i][1]].setObiekt(dom)
domy_lista.add(dom)
all_sprites_list.add(dom)
# lista_domow = domy_lista.sprites()
# for d in lista_domow:
# for j in range(5):
# smiec = random.choice(smieci_lista)
# d.dodajSmiec(smiec)
lista_domow = domy_lista.sprites()
for d in lista_domow:
for j in range(5):
smiec = random.choice(smieci_lista)
d.dodajSmiec(smiec)
# # ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
# for i in range(5):
# for j in range(5):
# plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
for i in range(5):
for j in range(5):
plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
# all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_papier, kontener_szklo,
# smieciarka)
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_papier, kontener_szklo,
smieciarka)
# obiekty = {
# "plansza": plansza,
# "smieciarka": smieciarka,
# "obraz": obraz,
# "kontener_plastik": kontener_plastik,
# "kontener_szklo": kontener_szklo,
# "kontener_metal": kontener_metal,
# "kontener_papier": kontener_papier,
# "sprajty": all_sprites_list,
# "domy": lista_domow,
# "smieci": smieci_lista,
# "font": font,
# "text_pozostalo": text_pozostalo,
# "wspolrzedne_domow": wspolrzedne_domow
# }
# smieciarka.setObiekty(obiekty)
# smieciarka.setPlansza(plansza)
# return obiekty
obiekty = {
"plansza": plansza,
"smieciarka": smieciarka,
"obraz": obraz,
"kontener_plastik": kontener_plastik,
"kontener_szklo": kontener_szklo,
"kontener_metal": kontener_metal,
"kontener_papier": kontener_papier,
"sprajty": all_sprites_list,
"domy": lista_domow,
"smieci": smieci_lista,
"font": font,
"text_pozostalo": text_pozostalo,
"wspolrzedne_domow": wspolrzedne_domow
}
smieciarka.setObiekty(obiekty)
smieciarka.setPlansza(plansza)
return obiekty
# def liczSmieci(domy, obiekty):
# ile_metalu = 0
# ile_szkla = 0
# ile_papieru = 0
# ile_plastiku = 0
# ile_pozostalych = 0
# for d in domy:
# for s in d.smieci:
# if "metal" in s:
# ile_metalu += 1
# elif "paper" in s:
# ile_papieru += 1
# elif "plastic" in s:
# ile_plastiku += 1
# elif "glass" in s:
# ile_szkla += 1
def liczSmieci(domy, obiekty):
ile_metalu = 0
ile_szkla = 0
ile_papieru = 0
ile_plastiku = 0
ile_pozostalych = 0
for d in domy:
for s in d.smieci:
if "metal" in s:
ile_metalu += 1
elif "paper" in s:
ile_papieru += 1
elif "plastic" in s:
ile_plastiku += 1
elif "glass" in s:
ile_szkla += 1
# text_metal = obiekty["font"].render(
# "Metal: " + str(ile_metalu), True, WHITE)
# text_papier = obiekty["font"].render(
# "Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
# text_plastik = obiekty["font"].render(
# "Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
# text_szklo = obiekty["font"].render(
# "Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
# text_pozostale = obiekty["font"].render(
# "Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
# text_odwiedzone_domy = obiekty["font"].render(
# "Odwiedzone domy: " + str(obiekty["smieciarka"].getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
text_metal = obiekty["font"].render(
"Metal: " + str(ile_metalu), True, WHITE)
text_papier = obiekty["font"].render(
"Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
text_plastik = obiekty["font"].render(
"Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
text_szklo = obiekty["font"].render(
"Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
text_pozostale = obiekty["font"].render(
"Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
text_odwiedzone_domy = obiekty["font"].render(
"Odwiedzone domy: " + str(obiekty["smieciarka"].getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
# return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy

View File

@ -4,7 +4,7 @@ import uczenie_adamB
def main():
uczenie_adamB.Siec()
game.game()
if __name__ == '__main__':

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 22 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 9.5 KiB

Binary file not shown.

After

Width:  |  Height:  |  Size: 122 KiB

View File

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 8.5 KiB

After

Width:  |  Height:  |  Size: 8.5 KiB

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 6.0 KiB

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 21 KiB

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 15 KiB

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 11 KiB

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 8.4 KiB

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 6.0 KiB

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 20 KiB

Binary file not shown.

Before

Width:  |  Height:  |  Size: 90 KiB

View File

@ -1,65 +1,155 @@
import torch
import cv2
import torchvision
import torch.nn as nn
import torch.nn.functional as F
import torchvision.transforms as transforms
import matplotlib.pyplot as plt
import numpy as np
import torch.optim as optim
from PIL import Image
transform = transforms.Compose(
[transforms.ToTensor(),
transforms.Normalize((0.5, 0.5, 0.5), (0.5, 0.5, 0.5))])
trainset = torchvision.datasets.ImageFolder(
root='./resources/zbior_uczacy', transform=transform)
trainloader = torch.utils.data.DataLoader(
trainset, batch_size=4, shuffle=True, num_workers=2)
testset = torchvision.datasets.ImageFolder(
root='./resources/smieci', transform=transform)
testloader = torch.utils.data.DataLoader(
testset, batch_size=4, shuffle=False, num_workers=2)
classes = ('glass', 'metal', 'paper', 'plastic')
# def imshow(img):
# img = img / 2 + 0.5
# npimg = img.numpy()
# plt.imshow(np.transpose(npimg, (1, 2, 0)))
# plt.show()
def imshow(img):
img = img / 2 + 0.5
npimg = img.numpy()
plt.imshow(np.transpose(npimg, (1, 2, 0)))
plt.show()
# dataiter = iter(trainloader)
# images, labels = dataiter.next()
# # show images
# imshow(torchvision.utils.make_grid(images))
# # print labels
# print(' '.join('%5s' % classes[labels[j]] for j in range(4)))
dataiter = iter(trainloader)
images, labels = dataiter.next()
# show images
imshow(torchvision.utils.make_grid(images))
# print labels
print(' '.join('%5s' % classes[labels[j]] for j in range(4)))
class Siec(nn.Module):
class Net(nn.Module):
def __init__(self):
super(Siec, self).__init__()
self.conv1 = nn.Conv2d(1, 6, 3)
self.conv2 = nn.Conv2d(6, 16, 3)
self.fc1 = nn.Linear(16*6*6, 120)
super(Net, self).__init__()
self.conv1 = nn.Conv2d(3, 6, 5)
self.pool = nn.MaxPool2d(2, 2)
self.conv2 = nn.Conv2d(6, 16, 5)
self.fc1 = nn.Linear(16 * 71 * 71, 120)
self.fc2 = nn.Linear(120, 84)
self.fc3 = nn.Linear(84, 10)
def forward(self, x):
x = F.max_pool2d(F.relu(self.conv1(x)), (2, 2))
x = F.max_pool2d(F.relu(self.conv2(x)), 2)
x = x.view(-1, self.num_flat_features(x))
x = self.pool(F.relu(self.conv1(x)))
x = self.pool(F.relu(self.conv2(x)))
x = x.view(x.size(0), 16 * 71 * 71)
x = F.relu(self.fc1(x))
x = F.relu(self.fc2(x))
x = self.fc3(x)
return x
def num_flat_features(self, x):
size = x.size()[1:] # all dimensions except the batch dimension
num_features = 1
for s in size:
num_features *= s
return num_features
def train():
trainset = torchvision.datasets.ImageFolder(
root='./resources/zbior_uczacy', transform=transform)
trainloader = torch.utils.data.DataLoader(
trainset, batch_size=1, shuffle=True, num_workers=2)
classes = ('glass', 'metal', 'paper', 'plastic')
criterion = nn.CrossEntropyLoss()
optimizer = optim.SGD(net.parameters(), lr=0.001, momentum=0.9)
for epoch in range(10): # loop over the dataset multiple times
print("siema")
running_loss = 0.0
for i, data in enumerate(trainloader, 0):
# get the inputs; data is a list of [inputs, labels]
inputs, labels = data
# zero the parameter gradients
optimizer.zero_grad()
# forward + backward + optimize
outputs = net(inputs)
loss = criterion(outputs, labels)
loss.backward()
optimizer.step()
# print statistics
running_loss += loss.item()
if i: # print every 2000 mini-batches
print('[%d, %5d] loss: %.3f' %
(epoch + 1, i + 1, running_loss))
running_loss = 0.0
print("kyrw")
print('Finished Training')
PATH = './wytrenowaned.pth'
torch.save(net.state_dict(), PATH)
def predict(img_path):
net = Net()
PATH = './wytrenowaned.pth'
img = Image.open(img_path)
pil_to_tensor = transforms.ToTensor()(img).unsqueeze_(0)
if(pil_to_tensor.shape[1] == 1):
print(img_path)
classes = ('glass', 'metal', 'paper', 'plastic')
# testset = torchvision.datasets.ImageFolder(
# root='./resources/smieci', transform=transform)
# testloader = torch.utils.data.DataLoader(
# testset, batch_size=4, shuffle=True, num_workers=2)
# dataiter = iter(testloader)
# images, labels = dataiter.next()
# print images
# imshow(torchvision.utils.make_grid(images))
# print('GroundTruth: ', ' '.join('%5s' %
# classes[labels[j]] for j in range(4)))
# print('---')
# print(images)
# print('---')
net.load_state_dict(torch.load(PATH))
outputs = net(pil_to_tensor)
return classes[torch.max(outputs, 1)[1]]
# print(classes[torch.max(outputs, 1)[1]])
# print('Predicted: ', ' '.join('%5s' % classes[predicted[j]]
# for j in range(1)))
# correct = 0
# total = 0
# with torch.no_grad():
# for data in testloader:
# images, labels = data
# outputs = net(images)
# _, predicted = torch.max(outputs.data, 1)
# total += labels.size(0)
# correct += (predicted == labels).sum().item()
# print('Accuracy of the network on the test images: %d %%' % (
# 100 * correct / total))
# class_correct = list(0. for i in range(4))
# class_total = list(0. for i in range(4))
# with torch.no_grad():
# for data in testloader:
# images, labels = data
# outputs = net(images)
# _, predicted = torch.max(outputs, 1)
# c = (predicted == labels).squeeze()
# for i in range(3):
# label = labels[i]
# print(labels)
# class_correct[label] += c[i].item()
# class_total[label] += 1
# for i in range(4):
# print('Accuracy of %5s : %2d %%' % (
# classes[i], 100 * class_correct[i] / class_total[i]))
# train()

BIN
wytrenowaned.pth Normal file

Binary file not shown.

BIN
wytrenowany.h5 Normal file

Binary file not shown.