kod dziala - nie wiem tylko czy na pewno z dobrymi procentami
19
find.py
Normal file
@ -0,0 +1,19 @@
|
||||
import torch
|
||||
import cv2
|
||||
import torchvision
|
||||
import torch.nn as nn
|
||||
import torch.nn.functional as F
|
||||
import torchvision.transforms as transforms
|
||||
import matplotlib.pyplot as plt
|
||||
import numpy as np
|
||||
import torch.optim as optim
|
||||
from PIL import Image
|
||||
import os
|
||||
|
||||
|
||||
for filename in os.listdir('./resources/smieci/plastic'):
|
||||
|
||||
img = Image.open('./resources/smieci/plastic/'+filename)
|
||||
pil_to_tensor = transforms.ToTensor()(img).unsqueeze_(0)
|
||||
if(str(pil_to_tensor.shape[1]) == '1'):
|
||||
print(filename)
|
495
game.py
@ -14,13 +14,13 @@ smieci_path = ''
|
||||
smieci_w_kontenerach = "resources/smieci w kontenerach"
|
||||
|
||||
# PODAJ OSOBE PRZED URUCHOMIENIEM (kacper/adamB/adamO)
|
||||
osoba = 'kacper'
|
||||
osoba = 'adamB'
|
||||
rfc = None
|
||||
|
||||
if osoba == 'kacper':
|
||||
smieci_path = 'resources/smieci'
|
||||
elif osoba == 'adamB':
|
||||
smieci_path = 'resources/smieci_stare'
|
||||
smieci_path = 'resources/smieci'
|
||||
else:
|
||||
smieci_path = 'resources/smieci_stare'
|
||||
rfc = adamO.rozpocznijUczenie()
|
||||
@ -50,283 +50,284 @@ ILOSC_KOLUMN = 15
|
||||
WINDOW_SIZE = [1300, 980]
|
||||
|
||||
|
||||
# def game():
|
||||
# obiekty = utworzObiekty()
|
||||
# nieodwiedzone_domy = obiekty["wspolrzedne_domow"]
|
||||
# nieodwiedzone_kontenery = [(obiekty["kontener_szklo"].x, obiekty["kontener_szklo"].y),
|
||||
# (obiekty["kontener_papier"].x,
|
||||
# obiekty["kontener_papier"].y),
|
||||
# (obiekty["kontener_metal"].x,
|
||||
# obiekty["kontener_metal"].y),
|
||||
# (obiekty["kontener_plastik"].x, obiekty["kontener_plastik"].y), ]
|
||||
# # Petla az uzytkownik zamknie program
|
||||
# done = False
|
||||
# clock = pygame.time.Clock()
|
||||
def game():
|
||||
obiekty = utworzObiekty()
|
||||
nieodwiedzone_domy = obiekty["wspolrzedne_domow"]
|
||||
nieodwiedzone_kontenery = [(obiekty["kontener_szklo"].x, obiekty["kontener_szklo"].y),
|
||||
(obiekty["kontener_papier"].x,
|
||||
obiekty["kontener_papier"].y),
|
||||
(obiekty["kontener_metal"].x,
|
||||
obiekty["kontener_metal"].y),
|
||||
(obiekty["kontener_plastik"].x, obiekty["kontener_plastik"].y), ]
|
||||
# Petla az uzytkownik zamknie program
|
||||
done = False
|
||||
clock = pygame.time.Clock()
|
||||
|
||||
# # -------- Glowna petla programu -----------
|
||||
# while not done:
|
||||
# -------- Glowna petla programu -----------
|
||||
while not done:
|
||||
|
||||
# # obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
|
||||
# for event in pygame.event.get():
|
||||
# if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
# done = True
|
||||
# elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
|
||||
# # Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
|
||||
# pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
|
||||
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
|
||||
for event in pygame.event.get():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
done = True
|
||||
elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
|
||||
# Zapisywanie pozycji myszki po kliknieciu
|
||||
pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
|
||||
|
||||
# # Zamiana pozycji na konkretne koordy
|
||||
# kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
|
||||
# wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
||||
# print("Click ", pozycja_myszki,
|
||||
# "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
||||
# elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||
# if event.key == pygame.K_LEFT:
|
||||
# obiekty["smieciarka"].w_lewo()
|
||||
# if event.key == pygame.K_RIGHT:
|
||||
# # kacper.trainModel()
|
||||
# obiekty["smieciarka"].w_prawo()
|
||||
# if event.key == pygame.K_UP:
|
||||
# obiekty["smieciarka"].w_gore()
|
||||
# if event.key == pygame.K_DOWN:
|
||||
# obiekty["smieciarka"].w_dol()
|
||||
# Zamiana pozycji na konkretne koordy
|
||||
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
|
||||
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
||||
print("Click ", pozycja_myszki,
|
||||
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
||||
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
||||
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
||||
obiekty["smieciarka"].w_lewo()
|
||||
if event.key == pygame.K_RIGHT:
|
||||
# kacper.trainModel()
|
||||
obiekty["smieciarka"].w_prawo()
|
||||
if event.key == pygame.K_UP:
|
||||
obiekty["smieciarka"].w_gore()
|
||||
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
||||
obiekty["smieciarka"].w_dol()
|
||||
|
||||
# rysowaniePlanszy(obiekty)
|
||||
# while nieodwiedzone_domy:
|
||||
# nieodwiedzone_domy.sort(
|
||||
# key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
|
||||
# cel = nieodwiedzone_domy.pop(0)
|
||||
# obiekty["smieciarka"].astar_move(
|
||||
# obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
|
||||
# pozX = cel[0]
|
||||
# pozY = cel[1]
|
||||
# for dom in obiekty["domy"]:
|
||||
# if dom.x == pozX and dom.y == pozY:
|
||||
# while dom.smieci:
|
||||
# smiec = dom.smieci.pop(0)
|
||||
rysowaniePlanszy(obiekty)
|
||||
while nieodwiedzone_domy:
|
||||
nieodwiedzone_domy.sort(
|
||||
key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
|
||||
cel = nieodwiedzone_domy.pop(0)
|
||||
obiekty["smieciarka"].astar_move(
|
||||
obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
|
||||
pozX = cel[0]
|
||||
pozY = cel[1]
|
||||
for dom in obiekty["domy"]:
|
||||
if dom.x == pozX and dom.y == pozY:
|
||||
while dom.smieci:
|
||||
smiec = dom.smieci.pop(0)
|
||||
|
||||
# rodzaj = ""
|
||||
# if osoba == 'kacper':
|
||||
rodzaj = ""
|
||||
if osoba == 'kacper':
|
||||
rodzaj = kacper.przewidz(smiec)
|
||||
elif osoba == 'adamB':
|
||||
rodzaj = adamB.predict(smiec)
|
||||
# rodzaj = kacper.przewidz(smiec)
|
||||
# elif osoba == 'adamB':
|
||||
# pass
|
||||
# else:
|
||||
# rodzaj = adamO.przewidz(smiec, rfc)
|
||||
else:
|
||||
rodzaj = adamO.przewidz(smiec, rfc)
|
||||
|
||||
# if rodzaj == "paper":
|
||||
# obiekty["smieciarka"].dodajPapier(smiec)
|
||||
# elif rodzaj == "glass":
|
||||
# obiekty["smieciarka"].dodajSzklo(smiec)
|
||||
# elif rodzaj == "metal":
|
||||
# obiekty["smieciarka"].dodajMetal(smiec)
|
||||
# elif rodzaj == "plastic":
|
||||
# obiekty["smieciarka"].dodajPlastik(smiec)
|
||||
if rodzaj == "paper":
|
||||
obiekty["smieciarka"].dodajPapier(smiec)
|
||||
elif rodzaj == "glass":
|
||||
obiekty["smieciarka"].dodajSzklo(smiec)
|
||||
elif rodzaj == "metal":
|
||||
obiekty["smieciarka"].dodajMetal(smiec)
|
||||
elif rodzaj == "plastic":
|
||||
obiekty["smieciarka"].dodajPlastik(smiec)
|
||||
|
||||
# while nieodwiedzone_kontenery:
|
||||
# nieodwiedzone_kontenery.sort(
|
||||
# key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
|
||||
# cel = nieodwiedzone_kontenery.pop(0)
|
||||
# obiekty["smieciarka"].astar_move(
|
||||
# obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
|
||||
# pozX = cel[0]
|
||||
# pozY = cel[1]
|
||||
while nieodwiedzone_kontenery:
|
||||
nieodwiedzone_kontenery.sort(
|
||||
key=lambda x: astar.heurystyka((obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), x))
|
||||
cel = nieodwiedzone_kontenery.pop(0)
|
||||
obiekty["smieciarka"].astar_move(
|
||||
obiekty, (obiekty["smieciarka"].x, obiekty["smieciarka"].y), cel)
|
||||
pozX = cel[0]
|
||||
pozY = cel[1]
|
||||
|
||||
# if obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_papier"]:
|
||||
# while obiekty["smieciarka"].papier:
|
||||
# smiec = obiekty["smieciarka"].papier.pop(0)
|
||||
# obiekty["kontener_papier"].dodajSmiec(smiec)
|
||||
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_szklo"]:
|
||||
# while obiekty["smieciarka"].szklo:
|
||||
# smiec = obiekty["smieciarka"].szklo.pop(0)
|
||||
# obiekty["kontener_szklo"].dodajSmiec(smiec)
|
||||
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_metal"]:
|
||||
# while obiekty["smieciarka"].metal:
|
||||
# smiec = obiekty["smieciarka"].metal.pop(0)
|
||||
# obiekty["kontener_metal"].dodajSmiec(smiec)
|
||||
# elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_plastik"]:
|
||||
# while obiekty["smieciarka"].plastik:
|
||||
# smiec = obiekty["smieciarka"].plastik.pop(0)
|
||||
# obiekty["kontener_plastik"].dodajSmiec(smiec)
|
||||
if obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_papier"]:
|
||||
while obiekty["smieciarka"].papier:
|
||||
smiec = obiekty["smieciarka"].papier.pop(0)
|
||||
obiekty["kontener_papier"].dodajSmiec(smiec)
|
||||
elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_szklo"]:
|
||||
while obiekty["smieciarka"].szklo:
|
||||
smiec = obiekty["smieciarka"].szklo.pop(0)
|
||||
obiekty["kontener_szklo"].dodajSmiec(smiec)
|
||||
elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_metal"]:
|
||||
while obiekty["smieciarka"].metal:
|
||||
smiec = obiekty["smieciarka"].metal.pop(0)
|
||||
obiekty["kontener_metal"].dodajSmiec(smiec)
|
||||
elif obiekty["plansza"][pozX, pozY].obiekt == obiekty["kontener_plastik"]:
|
||||
while obiekty["smieciarka"].plastik:
|
||||
smiec = obiekty["smieciarka"].plastik.pop(0)
|
||||
obiekty["kontener_plastik"].dodajSmiec(smiec)
|
||||
|
||||
# clock.tick(7)
|
||||
# pygame.quit()
|
||||
# return rfc
|
||||
clock.tick(7)
|
||||
pygame.quit()
|
||||
return rfc
|
||||
|
||||
|
||||
# def rysowaniePlanszy(obiekty):
|
||||
# obiekty["obraz"].fill(BLACK)
|
||||
# # rysowanie planszy
|
||||
# for i in range(ILOSC_WIERSZY):
|
||||
# for j in range(ILOSC_KOLUMN):
|
||||
# pygame.draw.rect(obiekty["obraz"],
|
||||
# obiekty["plansza"][i, j].kolor,
|
||||
# [(MARGIN + WIDTH) * obiekty["plansza"][i, j].pozY + MARGIN,
|
||||
# (MARGIN + HEIGHT) *
|
||||
# obiekty["plansza"][i, j].pozX + MARGIN,
|
||||
# WIDTH,
|
||||
# HEIGHT])
|
||||
def rysowaniePlanszy(obiekty):
|
||||
obiekty["obraz"].fill(BLACK)
|
||||
# rysowanie planszy
|
||||
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
|
||||
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
|
||||
pygame.draw.rect(obiekty["obraz"],
|
||||
obiekty["plansza"][i, j].kolor,
|
||||
[(MARGIN + WIDTH) * obiekty["plansza"][i, j].pozY + MARGIN,
|
||||
(MARGIN + HEIGHT) *
|
||||
obiekty["plansza"][i, j].pozX + MARGIN,
|
||||
WIDTH,
|
||||
HEIGHT])
|
||||
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
|
||||
# "resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
|
||||
# "resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
|
||||
# obiekty["plansza"][6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
# obiekty["plansza"][6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
# obiekty["plansza"][7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
# obiekty["plansza"][7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
# obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
|
||||
# text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
|
||||
# obiekty["domy"], obiekty)
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(obiekty["text_pozostalo"],
|
||||
# (1020, 240))
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(text_metal, (1020, 280))
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(text_plastik, (1020, 320))
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(text_szklo, (1020, 360))
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(text_papier, (1020, 400))
|
||||
# # obiekty["obraz"].blit(text_pozostale, (1020, 440))
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
|
||||
obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
||||
obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
|
||||
obiekty["plansza"][6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
obiekty["plansza"][6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
obiekty["plansza"][7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
obiekty["plansza"][7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
||||
obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
|
||||
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
|
||||
obiekty["domy"], obiekty)
|
||||
obiekty["obraz"].blit(obiekty["text_pozostalo"],
|
||||
(1020, 240))
|
||||
obiekty["obraz"].blit(text_metal, (1020, 280))
|
||||
obiekty["obraz"].blit(text_plastik, (1020, 320))
|
||||
obiekty["obraz"].blit(text_szklo, (1020, 360))
|
||||
obiekty["obraz"].blit(text_papier, (1020, 400))
|
||||
# obiekty["obraz"].blit(text_pozostale, (1020, 440))
|
||||
obiekty["obraz"].blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
|
||||
|
||||
# pygame.display.update()
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
|
||||
|
||||
# def utworzObiekty():
|
||||
# # Tworzenie planszy i kratek
|
||||
# plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
|
||||
# for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
||||
# all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
||||
# # smieciarka
|
||||
# smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
||||
# plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
|
||||
# plansza[10, 10].setObiekt(smieciarka)
|
||||
def utworzObiekty():
|
||||
# Tworzenie planszy i kratek
|
||||
plansza = np.array([[modele.Kratka(i, j) for i in range(ILOSC_KOLUMN)]
|
||||
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
||||
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
||||
# smieciarka
|
||||
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
||||
plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
|
||||
plansza[10, 10].setObiekt(smieciarka)
|
||||
|
||||
# # tworzenie wyswietlanego okna
|
||||
# os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
|
||||
# obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
|
||||
# smieciarka.setObraz(obraz)
|
||||
# pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
|
||||
# tworzenie wyswietlanego okna
|
||||
os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
|
||||
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
|
||||
smieciarka.setObraz(obraz)
|
||||
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
|
||||
|
||||
# # kontenery
|
||||
# if not os.path.exists(smieci_w_kontenerach):
|
||||
# os.makedirs(smieci_w_kontenerach)
|
||||
# else:
|
||||
# for dir in os.listdir(os.getcwd() + "/" + smieci_w_kontenerach):
|
||||
# files = os.listdir(os.getcwd() + "/" +
|
||||
# smieci_w_kontenerach + "/" + dir)
|
||||
# for file in files:
|
||||
# os.remove(os.getcwd() + "/" +
|
||||
# smieci_w_kontenerach + "/" + dir + "/" + file)
|
||||
# kontenery
|
||||
if not os.path.exists(smieci_w_kontenerach):
|
||||
os.makedirs(smieci_w_kontenerach)
|
||||
else:
|
||||
for dir in os.listdir(os.getcwd() + "/" + smieci_w_kontenerach):
|
||||
files = os.listdir(os.getcwd() + "/" +
|
||||
smieci_w_kontenerach + "/" + dir)
|
||||
for file in files:
|
||||
os.remove(os.getcwd() + "/" +
|
||||
smieci_w_kontenerach + "/" + dir + "/" + file)
|
||||
|
||||
# kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4, "glass")
|
||||
# kontener_szklo.setImage(pygame.image.load(
|
||||
# "resources/plansza/pojemnik_szklo.png"))
|
||||
# plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||
# plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
|
||||
kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4, "glass")
|
||||
kontener_szklo.setImage(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/pojemnik_szklo.png"))
|
||||
plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||
plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
|
||||
|
||||
# kontener_metal = modele.Kontener(0, 4, "metal")
|
||||
# kontener_metal.setImage(pygame.image.load(
|
||||
# "resources/plansza/pojemnik_metal.png"))
|
||||
# plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||
# plansza[0, 4].setObiekt(kontener_metal)
|
||||
kontener_metal = modele.Kontener(0, 4, "metal")
|
||||
kontener_metal.setImage(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/pojemnik_metal.png"))
|
||||
plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
|
||||
plansza[0, 4].setObiekt(kontener_metal)
|
||||
|
||||
# kontener_papier = modele.Kontener(4, 0, "paper")
|
||||
# kontener_papier.setImage(pygame.image.load(
|
||||
# "resources/plansza/pojemnik_papier.png"))
|
||||
# plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
|
||||
# plansza[4, 0].setObiekt(kontener_papier)
|
||||
kontener_papier = modele.Kontener(4, 0, "paper")
|
||||
kontener_papier.setImage(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/pojemnik_papier.png"))
|
||||
plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
|
||||
plansza[4, 0].setObiekt(kontener_papier)
|
||||
|
||||
# kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0, "plastic")
|
||||
# kontener_plastik.setImage(pygame.image.load(
|
||||
# "resources/plansza/pojemnik_plastik.png"))
|
||||
# plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
|
||||
# plansza[0, 0].setObiekt(kontener_plastik)
|
||||
kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0, "plastic")
|
||||
kontener_plastik.setImage(pygame.image.load(
|
||||
"resources/plansza/pojemnik_plastik.png"))
|
||||
plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
|
||||
plansza[0, 0].setObiekt(kontener_plastik)
|
||||
|
||||
# # domy
|
||||
# doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
|
||||
# 'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png',
|
||||
# 'resources/plansza/domy/dom5.png']
|
||||
# domy
|
||||
doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
|
||||
'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png',
|
||||
'resources/plansza/domy/dom5.png']
|
||||
|
||||
# domy_lista = pygame.sprite.Group()
|
||||
domy_lista = pygame.sprite.Group()
|
||||
|
||||
# smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
|
||||
# for path, dirs, files in os.walk(smieci_path)
|
||||
# for filename in files]
|
||||
smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
|
||||
for path, dirs, files in os.walk(smieci_path)
|
||||
for filename in files]
|
||||
|
||||
# # informacje o ilosci smieci w domach
|
||||
# font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
|
||||
# text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
|
||||
# informacje o ilosci smieci w domach
|
||||
font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
|
||||
text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
|
||||
|
||||
# wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
|
||||
# for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
|
||||
# dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
|
||||
# dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
|
||||
# plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
|
||||
# wspolrzedne_domow[i][1]].setJestDomem(True)
|
||||
# plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
|
||||
# wspolrzedne_domow[i][1]].setObiekt(dom)
|
||||
# domy_lista.add(dom)
|
||||
# all_sprites_list.add(dom)
|
||||
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
|
||||
for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
|
||||
dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
|
||||
dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
|
||||
plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
|
||||
wspolrzedne_domow[i][1]].setJestDomem(True)
|
||||
plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
|
||||
wspolrzedne_domow[i][1]].setObiekt(dom)
|
||||
domy_lista.add(dom)
|
||||
all_sprites_list.add(dom)
|
||||
|
||||
# lista_domow = domy_lista.sprites()
|
||||
# for d in lista_domow:
|
||||
# for j in range(5):
|
||||
# smiec = random.choice(smieci_lista)
|
||||
# d.dodajSmiec(smiec)
|
||||
lista_domow = domy_lista.sprites()
|
||||
for d in lista_domow:
|
||||
for j in range(5):
|
||||
smiec = random.choice(smieci_lista)
|
||||
d.dodajSmiec(smiec)
|
||||
|
||||
# # ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
|
||||
# for i in range(5):
|
||||
# for j in range(5):
|
||||
# plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
|
||||
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
|
||||
for i in range(5):
|
||||
for j in range(5):
|
||||
plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
|
||||
|
||||
# all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_papier, kontener_szklo,
|
||||
# smieciarka)
|
||||
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_papier, kontener_szklo,
|
||||
smieciarka)
|
||||
|
||||
# obiekty = {
|
||||
# "plansza": plansza,
|
||||
# "smieciarka": smieciarka,
|
||||
# "obraz": obraz,
|
||||
# "kontener_plastik": kontener_plastik,
|
||||
# "kontener_szklo": kontener_szklo,
|
||||
# "kontener_metal": kontener_metal,
|
||||
# "kontener_papier": kontener_papier,
|
||||
# "sprajty": all_sprites_list,
|
||||
# "domy": lista_domow,
|
||||
# "smieci": smieci_lista,
|
||||
# "font": font,
|
||||
# "text_pozostalo": text_pozostalo,
|
||||
# "wspolrzedne_domow": wspolrzedne_domow
|
||||
# }
|
||||
# smieciarka.setObiekty(obiekty)
|
||||
# smieciarka.setPlansza(plansza)
|
||||
# return obiekty
|
||||
obiekty = {
|
||||
"plansza": plansza,
|
||||
"smieciarka": smieciarka,
|
||||
"obraz": obraz,
|
||||
"kontener_plastik": kontener_plastik,
|
||||
"kontener_szklo": kontener_szklo,
|
||||
"kontener_metal": kontener_metal,
|
||||
"kontener_papier": kontener_papier,
|
||||
"sprajty": all_sprites_list,
|
||||
"domy": lista_domow,
|
||||
"smieci": smieci_lista,
|
||||
"font": font,
|
||||
"text_pozostalo": text_pozostalo,
|
||||
"wspolrzedne_domow": wspolrzedne_domow
|
||||
}
|
||||
smieciarka.setObiekty(obiekty)
|
||||
smieciarka.setPlansza(plansza)
|
||||
return obiekty
|
||||
|
||||
|
||||
# def liczSmieci(domy, obiekty):
|
||||
# ile_metalu = 0
|
||||
# ile_szkla = 0
|
||||
# ile_papieru = 0
|
||||
# ile_plastiku = 0
|
||||
# ile_pozostalych = 0
|
||||
# for d in domy:
|
||||
# for s in d.smieci:
|
||||
# if "metal" in s:
|
||||
# ile_metalu += 1
|
||||
# elif "paper" in s:
|
||||
# ile_papieru += 1
|
||||
# elif "plastic" in s:
|
||||
# ile_plastiku += 1
|
||||
# elif "glass" in s:
|
||||
# ile_szkla += 1
|
||||
def liczSmieci(domy, obiekty):
|
||||
ile_metalu = 0
|
||||
ile_szkla = 0
|
||||
ile_papieru = 0
|
||||
ile_plastiku = 0
|
||||
ile_pozostalych = 0
|
||||
for d in domy:
|
||||
for s in d.smieci:
|
||||
if "metal" in s:
|
||||
ile_metalu += 1
|
||||
elif "paper" in s:
|
||||
ile_papieru += 1
|
||||
elif "plastic" in s:
|
||||
ile_plastiku += 1
|
||||
elif "glass" in s:
|
||||
ile_szkla += 1
|
||||
|
||||
# text_metal = obiekty["font"].render(
|
||||
# "Metal: " + str(ile_metalu), True, WHITE)
|
||||
# text_papier = obiekty["font"].render(
|
||||
# "Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
|
||||
# text_plastik = obiekty["font"].render(
|
||||
# "Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
|
||||
# text_szklo = obiekty["font"].render(
|
||||
# "Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
|
||||
# text_pozostale = obiekty["font"].render(
|
||||
# "Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
|
||||
# text_odwiedzone_domy = obiekty["font"].render(
|
||||
# "Odwiedzone domy: " + str(obiekty["smieciarka"].getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
|
||||
text_metal = obiekty["font"].render(
|
||||
"Metal: " + str(ile_metalu), True, WHITE)
|
||||
text_papier = obiekty["font"].render(
|
||||
"Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
|
||||
text_plastik = obiekty["font"].render(
|
||||
"Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
|
||||
text_szklo = obiekty["font"].render(
|
||||
"Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
|
||||
text_pozostale = obiekty["font"].render(
|
||||
"Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
|
||||
text_odwiedzone_domy = obiekty["font"].render(
|
||||
"Odwiedzone domy: " + str(obiekty["smieciarka"].getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
|
||||
|
||||
# return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
|
||||
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
|
||||
|
2
main.py
@ -4,7 +4,7 @@ import uczenie_adamB
|
||||
|
||||
|
||||
def main():
|
||||
uczenie_adamB.Siec()
|
||||
game.game()
|
||||
|
||||
|
||||
if __name__ == '__main__':
|
||||
|
BIN
resources/asmieci/0M1VQgmsbWc.jpg
Normal file
After Width: | Height: | Size: 22 KiB |
BIN
resources/asmieci/google-image(0002).jpeg
Normal file
After Width: | Height: | Size: 9.5 KiB |
BIN
resources/asmieci/google-image(0003).jpeg
Normal file
After Width: | Height: | Size: 122 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 8.5 KiB After Width: | Height: | Size: 8.5 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 6.0 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 21 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 15 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 11 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 8.4 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 6.0 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 20 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 90 KiB |
166
uczenie_adamB.py
@ -1,65 +1,155 @@
|
||||
import torch
|
||||
import cv2
|
||||
import torchvision
|
||||
import torch.nn as nn
|
||||
import torch.nn.functional as F
|
||||
import torchvision.transforms as transforms
|
||||
import matplotlib.pyplot as plt
|
||||
import numpy as np
|
||||
import torch.optim as optim
|
||||
from PIL import Image
|
||||
|
||||
transform = transforms.Compose(
|
||||
[transforms.ToTensor(),
|
||||
transforms.Normalize((0.5, 0.5, 0.5), (0.5, 0.5, 0.5))])
|
||||
|
||||
trainset = torchvision.datasets.ImageFolder(
|
||||
root='./resources/zbior_uczacy', transform=transform)
|
||||
trainloader = torch.utils.data.DataLoader(
|
||||
trainset, batch_size=4, shuffle=True, num_workers=2)
|
||||
|
||||
testset = torchvision.datasets.ImageFolder(
|
||||
root='./resources/smieci', transform=transform)
|
||||
testloader = torch.utils.data.DataLoader(
|
||||
testset, batch_size=4, shuffle=False, num_workers=2)
|
||||
|
||||
classes = ('glass', 'metal', 'paper', 'plastic')
|
||||
# def imshow(img):
|
||||
# img = img / 2 + 0.5
|
||||
# npimg = img.numpy()
|
||||
# plt.imshow(np.transpose(npimg, (1, 2, 0)))
|
||||
# plt.show()
|
||||
|
||||
|
||||
def imshow(img):
|
||||
img = img / 2 + 0.5
|
||||
npimg = img.numpy()
|
||||
plt.imshow(np.transpose(npimg, (1, 2, 0)))
|
||||
plt.show()
|
||||
# dataiter = iter(trainloader)
|
||||
# images, labels = dataiter.next()
|
||||
|
||||
# # show images
|
||||
# imshow(torchvision.utils.make_grid(images))
|
||||
# # print labels
|
||||
# print(' '.join('%5s' % classes[labels[j]] for j in range(4)))
|
||||
|
||||
|
||||
dataiter = iter(trainloader)
|
||||
images, labels = dataiter.next()
|
||||
|
||||
# show images
|
||||
imshow(torchvision.utils.make_grid(images))
|
||||
# print labels
|
||||
print(' '.join('%5s' % classes[labels[j]] for j in range(4)))
|
||||
|
||||
|
||||
class Siec(nn.Module):
|
||||
class Net(nn.Module):
|
||||
def __init__(self):
|
||||
super(Siec, self).__init__()
|
||||
self.conv1 = nn.Conv2d(1, 6, 3)
|
||||
self.conv2 = nn.Conv2d(6, 16, 3)
|
||||
self.fc1 = nn.Linear(16*6*6, 120)
|
||||
super(Net, self).__init__()
|
||||
self.conv1 = nn.Conv2d(3, 6, 5)
|
||||
self.pool = nn.MaxPool2d(2, 2)
|
||||
self.conv2 = nn.Conv2d(6, 16, 5)
|
||||
self.fc1 = nn.Linear(16 * 71 * 71, 120)
|
||||
self.fc2 = nn.Linear(120, 84)
|
||||
self.fc3 = nn.Linear(84, 10)
|
||||
|
||||
def forward(self, x):
|
||||
x = F.max_pool2d(F.relu(self.conv1(x)), (2, 2))
|
||||
x = F.max_pool2d(F.relu(self.conv2(x)), 2)
|
||||
x = x.view(-1, self.num_flat_features(x))
|
||||
x = self.pool(F.relu(self.conv1(x)))
|
||||
x = self.pool(F.relu(self.conv2(x)))
|
||||
x = x.view(x.size(0), 16 * 71 * 71)
|
||||
x = F.relu(self.fc1(x))
|
||||
x = F.relu(self.fc2(x))
|
||||
x = self.fc3(x)
|
||||
return x
|
||||
|
||||
def num_flat_features(self, x):
|
||||
size = x.size()[1:] # all dimensions except the batch dimension
|
||||
num_features = 1
|
||||
for s in size:
|
||||
num_features *= s
|
||||
return num_features
|
||||
|
||||
|
||||
def train():
|
||||
trainset = torchvision.datasets.ImageFolder(
|
||||
root='./resources/zbior_uczacy', transform=transform)
|
||||
trainloader = torch.utils.data.DataLoader(
|
||||
trainset, batch_size=1, shuffle=True, num_workers=2)
|
||||
|
||||
classes = ('glass', 'metal', 'paper', 'plastic')
|
||||
criterion = nn.CrossEntropyLoss()
|
||||
optimizer = optim.SGD(net.parameters(), lr=0.001, momentum=0.9)
|
||||
|
||||
for epoch in range(10): # loop over the dataset multiple times
|
||||
print("siema")
|
||||
running_loss = 0.0
|
||||
for i, data in enumerate(trainloader, 0):
|
||||
# get the inputs; data is a list of [inputs, labels]
|
||||
inputs, labels = data
|
||||
|
||||
# zero the parameter gradients
|
||||
optimizer.zero_grad()
|
||||
|
||||
# forward + backward + optimize
|
||||
outputs = net(inputs)
|
||||
loss = criterion(outputs, labels)
|
||||
loss.backward()
|
||||
optimizer.step()
|
||||
|
||||
# print statistics
|
||||
running_loss += loss.item()
|
||||
if i: # print every 2000 mini-batches
|
||||
print('[%d, %5d] loss: %.3f' %
|
||||
(epoch + 1, i + 1, running_loss))
|
||||
running_loss = 0.0
|
||||
print("kyrw")
|
||||
|
||||
print('Finished Training')
|
||||
PATH = './wytrenowaned.pth'
|
||||
torch.save(net.state_dict(), PATH)
|
||||
|
||||
|
||||
def predict(img_path):
|
||||
net = Net()
|
||||
PATH = './wytrenowaned.pth'
|
||||
img = Image.open(img_path)
|
||||
pil_to_tensor = transforms.ToTensor()(img).unsqueeze_(0)
|
||||
if(pil_to_tensor.shape[1] == 1):
|
||||
print(img_path)
|
||||
classes = ('glass', 'metal', 'paper', 'plastic')
|
||||
# testset = torchvision.datasets.ImageFolder(
|
||||
# root='./resources/smieci', transform=transform)
|
||||
# testloader = torch.utils.data.DataLoader(
|
||||
# testset, batch_size=4, shuffle=True, num_workers=2)
|
||||
# dataiter = iter(testloader)
|
||||
# images, labels = dataiter.next()
|
||||
|
||||
|
||||
# print images
|
||||
# imshow(torchvision.utils.make_grid(images))
|
||||
# print('GroundTruth: ', ' '.join('%5s' %
|
||||
# classes[labels[j]] for j in range(4)))
|
||||
# print('---')
|
||||
# print(images)
|
||||
# print('---')
|
||||
net.load_state_dict(torch.load(PATH))
|
||||
outputs = net(pil_to_tensor)
|
||||
return classes[torch.max(outputs, 1)[1]]
|
||||
|
||||
# print(classes[torch.max(outputs, 1)[1]])
|
||||
# print('Predicted: ', ' '.join('%5s' % classes[predicted[j]]
|
||||
# for j in range(1)))
|
||||
|
||||
# correct = 0
|
||||
# total = 0
|
||||
# with torch.no_grad():
|
||||
# for data in testloader:
|
||||
# images, labels = data
|
||||
# outputs = net(images)
|
||||
# _, predicted = torch.max(outputs.data, 1)
|
||||
# total += labels.size(0)
|
||||
# correct += (predicted == labels).sum().item()
|
||||
|
||||
# print('Accuracy of the network on the test images: %d %%' % (
|
||||
# 100 * correct / total))
|
||||
|
||||
# class_correct = list(0. for i in range(4))
|
||||
# class_total = list(0. for i in range(4))
|
||||
# with torch.no_grad():
|
||||
# for data in testloader:
|
||||
# images, labels = data
|
||||
# outputs = net(images)
|
||||
# _, predicted = torch.max(outputs, 1)
|
||||
# c = (predicted == labels).squeeze()
|
||||
# for i in range(3):
|
||||
# label = labels[i]
|
||||
# print(labels)
|
||||
# class_correct[label] += c[i].item()
|
||||
# class_total[label] += 1
|
||||
|
||||
|
||||
# for i in range(4):
|
||||
# print('Accuracy of %5s : %2d %%' % (
|
||||
# classes[i], 100 * class_correct[i] / class_total[i]))
|
||||
# train()
|
||||
|