Compare commits
3 Commits
Author | SHA1 | Date | |
---|---|---|---|
|
6c08a81a52 | ||
|
1dc9e45f19 | ||
|
cc6fdc2e8b |
45
Graphsearch.py
Normal file
45
Graphsearch.py
Normal file
@ -0,0 +1,45 @@
|
|||||||
|
from queue import PriorityQueue
|
||||||
|
|
||||||
|
# fringe - kolejka priorytetowa przechowująca wierzchołki do odwiedzenia
|
||||||
|
fringe = PriorityQueue() # put or get
|
||||||
|
|
||||||
|
# explored - lista odwiedzonych stanów
|
||||||
|
explored = []
|
||||||
|
|
||||||
|
# istate - stan początkowy
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
# succ - funkcja następnika
|
||||||
|
def succ():
|
||||||
|
pass
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
# goaltest - test spełnienia celu
|
||||||
|
def goaltest():
|
||||||
|
pass
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
# f - funkcja wyznaczająca priorytet następników
|
||||||
|
def f():
|
||||||
|
pass
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
def graphsearch(fringe, explored, istate, succ, goaltest, f):
|
||||||
|
# umieść new node(istate) na fringe
|
||||||
|
# loop
|
||||||
|
# if fringe jest pusta
|
||||||
|
# return false
|
||||||
|
# elem = wybierz element z fringe
|
||||||
|
# if goal_test(elem.state)
|
||||||
|
# return ciąg akcji zbudowany z wykorzystaniem pól parent i action
|
||||||
|
# umieść elem na liście explored
|
||||||
|
# for (akcja, stan) in succ(elem.state)
|
||||||
|
# x = new node(stan)
|
||||||
|
# x.parent = elem
|
||||||
|
# x.action = akcja
|
||||||
|
# p = f(x)
|
||||||
|
# if stan nie należy do fringe i nie należy do explored
|
||||||
|
# umieść x na fringe zgodnie z priorytetem p
|
||||||
|
# else if stan należy do fringe i ma na nim priorytet r > p
|
||||||
|
# zastąp węzeł o priorytecie r węzłem o priorytecie p
|
||||||
|
pass
|
179
game.py
179
game.py
@ -14,6 +14,8 @@ GREEN = (0, 255, 0)
|
|||||||
RED = (255, 0, 0)
|
RED = (255, 0, 0)
|
||||||
BLUE = (40, 50, 200)
|
BLUE = (40, 50, 200)
|
||||||
GREY = (128, 128, 128)
|
GREY = (128, 128, 128)
|
||||||
|
MAGENTA = (255, 0, 144)
|
||||||
|
YELLOW = (255, 255, 0)
|
||||||
|
|
||||||
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
|
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
|
||||||
WIDTH = 60
|
WIDTH = 60
|
||||||
@ -27,20 +29,17 @@ ILOSC_WIERSZY = 15
|
|||||||
ILOSC_KOLUMN = 15
|
ILOSC_KOLUMN = 15
|
||||||
|
|
||||||
# rozmiar okna
|
# rozmiar okna
|
||||||
WINDOW_SIZE = [1300, 980]
|
WINDOW_SIZE = [980, 980]
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
# TEST DODAWANIA SMIECI Z POJEDYNCZEGO DOMU DO FOLDERU KONTENERA ZE SZKLEM
|
|
||||||
# for d in lista_domow:
|
|
||||||
# for s in d.smieci:
|
|
||||||
# kontener_szklo.dodajSmiec(s)
|
|
||||||
|
|
||||||
def game():
|
def game():
|
||||||
obiekty = utworzObiekty()
|
obiekty = utworzObiekty()
|
||||||
# Petla az uzytkownik zamknie program
|
# Petla az uzytkownik zamknie program
|
||||||
done = False
|
done = False
|
||||||
clock = pygame.time.Clock()
|
clock = pygame.time.Clock()
|
||||||
|
|
||||||
|
start = False
|
||||||
|
|
||||||
# -------- Glowna petla programu -----------
|
# -------- Glowna petla programu -----------
|
||||||
while not done:
|
while not done:
|
||||||
|
|
||||||
@ -57,17 +56,17 @@ def game():
|
|||||||
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
|
||||||
print("Click ", pozycja_myszki,
|
print("Click ", pozycja_myszki,
|
||||||
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
"Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
|
||||||
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
|
obiekty["plansza"][kolumna,wiersz].setKolor(BLACK)
|
||||||
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
rysowaniePlanszy(obiekty)
|
||||||
obiekty["smieciarka"].w_lewo()
|
pressed = pygame.key.get_pressed()
|
||||||
if event.key == pygame.K_RIGHT:
|
if pressed[pygame.K_q]:
|
||||||
obiekty["smieciarka"].w_prawo()
|
start = False
|
||||||
if event.key == pygame.K_UP:
|
if pressed[pygame.K_s]:
|
||||||
obiekty["smieciarka"].w_gore()
|
start = True
|
||||||
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
if pressed[pygame.K_z]:
|
||||||
obiekty["smieciarka"].w_dol()
|
continue
|
||||||
|
if start:
|
||||||
obiekty["smieciarka"].rand_move()
|
obiekty["smieciarka"].rand_move()
|
||||||
clock.tick(7)
|
clock.tick(7)
|
||||||
pygame.quit()
|
pygame.quit()
|
||||||
|
|
||||||
@ -85,26 +84,7 @@ def rysowaniePlanszy(obiekty):
|
|||||||
WIDTH,
|
WIDTH,
|
||||||
HEIGHT])
|
HEIGHT])
|
||||||
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
|
|
||||||
"resources/plansza/wysypisko.jpg"), (5, 5))
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(pygame.image.load(
|
|
||||||
"resources/plansza/jezioro.png"), (395, 655))
|
|
||||||
obiekty["plansza"][6, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
|
||||||
obiekty["plansza"][6, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
|
||||||
obiekty["plansza"][7, 10].setJestPrzeszkoda(True)
|
|
||||||
obiekty["plansza"][7, 11].setJestPrzeszkoda(True)
|
|
||||||
obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
|
obiekty["sprajty"].draw(obiekty["obraz"])
|
||||||
text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy = liczSmieci(
|
|
||||||
obiekty["domy"],obiekty)
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(obiekty["text_pozostalo"],
|
|
||||||
(1020, 240))
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(text_metal, (1020, 280))
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(text_plastik, (1020, 320))
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(text_szklo, (1020, 360))
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(text_papier, (1020, 400))
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(text_pozostale, (1020, 440))
|
|
||||||
obiekty["obraz"].blit(text_odwiedzone_domy, (1020, 480))
|
|
||||||
|
|
||||||
pygame.display.update()
|
pygame.display.update()
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
@ -114,9 +94,12 @@ def utworzObiekty():
|
|||||||
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
|
||||||
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
|
||||||
# smieciarka
|
# smieciarka
|
||||||
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
|
smieciarka = modele.Smieciarka(14, 14)
|
||||||
plansza[10, 10].setKolor(BLUE)
|
plansza[14, 14].setKolor(BLUE)
|
||||||
plansza[10, 10].setObiekt(smieciarka)
|
plansza[14, 14].setObiekt(smieciarka)
|
||||||
|
|
||||||
|
# punkt docelowy
|
||||||
|
plansza[0,0].setKolor(MAGENTA)
|
||||||
|
|
||||||
# tworzenie wyswietlanego okna
|
# tworzenie wyswietlanego okna
|
||||||
os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
|
os.environ['SDL_VIDEO_WINDOW_POS'] = "%d,%d" % (0, 30)
|
||||||
@ -124,128 +107,14 @@ def utworzObiekty():
|
|||||||
smieciarka.setObraz(obraz)
|
smieciarka.setObraz(obraz)
|
||||||
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
|
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
|
||||||
|
|
||||||
# kontenery
|
all_sprites_list.add(smieciarka)
|
||||||
if os.path.exists('resources/smieci w kontenerach'):
|
|
||||||
shutil.rmtree("resources/smieci w kontenerach")
|
|
||||||
os.makedirs('resources/smieci w kontenerach')
|
|
||||||
|
|
||||||
kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0, "plastik")
|
|
||||||
kontener_plastik.setImage(pygame.image.load(
|
|
||||||
"resources/plansza/pojemnik_plastik.png"))
|
|
||||||
plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
|
|
||||||
plansza[0, 0].setObiekt(kontener_plastik)
|
|
||||||
|
|
||||||
kontener_metal = modele.Kontener(0, 4, "metal")
|
|
||||||
kontener_metal.setImage(pygame.image.load(
|
|
||||||
"resources/plansza/pojemnik_metal.png"))
|
|
||||||
plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
|
|
||||||
plansza[0, 4].setObiekt(kontener_metal)
|
|
||||||
|
|
||||||
kontener_organiczne = modele.Kontener(2, 2, "pozostale")
|
|
||||||
kontener_organiczne.setImage(pygame.image.load(
|
|
||||||
"resources/plansza/pojemnik_organiczne.png"))
|
|
||||||
plansza[2, 2].setJestKontenerem(True)
|
|
||||||
plansza[2, 2].setObiekt(kontener_organiczne)
|
|
||||||
|
|
||||||
kontener_papier = modele.Kontener(4, 0, "papier")
|
|
||||||
kontener_papier.setImage(pygame.image.load(
|
|
||||||
"resources/plansza/pojemnik_papier.png"))
|
|
||||||
plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
|
|
||||||
plansza[4, 0].setObiekt(kontener_papier)
|
|
||||||
|
|
||||||
kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4, "szklo")
|
|
||||||
kontener_szklo.setImage(pygame.image.load(
|
|
||||||
"resources/plansza/pojemnik_szklo.png"))
|
|
||||||
plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
|
|
||||||
plansza[4, 4].setObiekt(kontener_szklo)
|
|
||||||
|
|
||||||
# domy
|
|
||||||
doms_array = ['resources/plansza/domy/dom1.png', 'resources/plansza/domy/dom2.png',
|
|
||||||
'resources/plansza/domy/dom3.png', 'resources/plansza/domy/dom4.png',
|
|
||||||
'resources/plansza/domy/dom5.png']
|
|
||||||
|
|
||||||
domy_lista = pygame.sprite.Group()
|
|
||||||
|
|
||||||
smieci_lista = [os.path.join(path, filename)
|
|
||||||
for path, dirs, files in os.walk("resources/smieci")
|
|
||||||
for filename in files]
|
|
||||||
|
|
||||||
# informacje o ilosci smieci w domach
|
|
||||||
font = pygame.font.SysFont("arial", 20, bold=True)
|
|
||||||
text_pozostalo = font.render("Pozostało śmieci w domach:", True, WHITE)
|
|
||||||
|
|
||||||
wspolrzedne_domow = modele.generujWspolrzedneDomow(10)
|
|
||||||
for i in range(len(wspolrzedne_domow)):
|
|
||||||
dom = modele.Dom(wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1])
|
|
||||||
dom.setImage(pygame.image.load(random.choice(doms_array)))
|
|
||||||
plansza[wspolrzedne_domow[i][0],
|
|
||||||
wspolrzedne_domow[i][1]].setJestDomem(True)
|
|
||||||
plansza[wspolrzedne_domow[i][0], wspolrzedne_domow[i][1]].setObiekt(dom)
|
|
||||||
domy_lista.add(dom)
|
|
||||||
all_sprites_list.add(dom)
|
|
||||||
|
|
||||||
lista_domow = domy_lista.sprites()
|
|
||||||
for d in lista_domow:
|
|
||||||
for j in range(5):
|
|
||||||
smiec = random.choice(smieci_lista)
|
|
||||||
d.dodajSmiec(smiec)
|
|
||||||
smieci_lista.remove(smiec)
|
|
||||||
|
|
||||||
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
|
|
||||||
for i in range(5):
|
|
||||||
for j in range(5):
|
|
||||||
plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
|
|
||||||
|
|
||||||
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo,
|
|
||||||
smieciarka)
|
|
||||||
|
|
||||||
obiekty = {
|
obiekty = {
|
||||||
"plansza": plansza,
|
"plansza": plansza,
|
||||||
"smieciarka": smieciarka,
|
"smieciarka": smieciarka,
|
||||||
"obraz": obraz,
|
"obraz": obraz,
|
||||||
"kontener_plastik": kontener_plastik,
|
"sprajty": all_sprites_list
|
||||||
"kontener_szklo": kontener_szklo,
|
|
||||||
"kontener_metal": kontener_metal,
|
|
||||||
"kontener_organiczne": kontener_organiczne,
|
|
||||||
"kontener_papier": kontener_papier,
|
|
||||||
"sprajty": all_sprites_list,
|
|
||||||
"domy": lista_domow,
|
|
||||||
"smieci": smieci_lista,
|
|
||||||
"font": font,
|
|
||||||
"text_pozostalo": text_pozostalo,
|
|
||||||
"wspolrzedne_domow": wspolrzedne_domow
|
|
||||||
}
|
}
|
||||||
smieciarka.setObiekty(obiekty)
|
smieciarka.setObiekty(obiekty)
|
||||||
smieciarka.setPlansza(plansza)
|
smieciarka.setPlansza(plansza)
|
||||||
return obiekty
|
return obiekty
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def liczSmieci(domy, obiekty):
|
|
||||||
ile_metalu = 0
|
|
||||||
ile_szkla = 0
|
|
||||||
ile_papieru = 0
|
|
||||||
ile_plastiku = 0
|
|
||||||
ile_pozostalych = 0
|
|
||||||
for d in domy:
|
|
||||||
for s in d.smieci:
|
|
||||||
if "metal" in s:
|
|
||||||
ile_metalu += 1
|
|
||||||
elif "paper" in s:
|
|
||||||
ile_papieru += 1
|
|
||||||
elif "plastic" in s:
|
|
||||||
ile_plastiku += 1
|
|
||||||
elif "glass" in s:
|
|
||||||
ile_szkla += 1
|
|
||||||
elif "trash" in s:
|
|
||||||
ile_pozostalych += 1
|
|
||||||
|
|
||||||
text_metal = obiekty["font"].render("Metal: " + str(ile_metalu), True, WHITE)
|
|
||||||
text_papier = obiekty["font"].render("Papier: " + str(ile_papieru), True, WHITE)
|
|
||||||
text_plastik = obiekty["font"].render("Plastik: " + str(ile_plastiku), True, WHITE)
|
|
||||||
text_szklo = obiekty["font"].render("Szkło: " + str(ile_szkla), True, WHITE)
|
|
||||||
text_pozostale = obiekty["font"].render(
|
|
||||||
"Pozostałe: " + str(ile_pozostalych), True, WHITE)
|
|
||||||
text_odwiedzone_domy = obiekty["font"].render(
|
|
||||||
"Odwiedzone domy: " + str(obiekty["smieciarka"].getOdwiedzoneDomy()), True, WHITE)
|
|
||||||
|
|
||||||
return text_metal, text_papier, text_plastik, text_szklo, text_pozostale, text_odwiedzone_domy
|
|
||||||
|
201
modele.py
201
modele.py
@ -1,8 +1,6 @@
|
|||||||
import pygame
|
import pygame
|
||||||
import game
|
import game
|
||||||
import random
|
import random
|
||||||
import os
|
|
||||||
import shutil
|
|
||||||
|
|
||||||
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
|
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
|
||||||
WIDTH = 60
|
WIDTH = 60
|
||||||
@ -27,13 +25,6 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
self.image = pygame.image.load('resources/plansza/smieciarka.png')
|
self.image = pygame.image.load('resources/plansza/smieciarka.png')
|
||||||
self.obraz = None
|
self.obraz = None
|
||||||
self.ruch = 1
|
self.ruch = 1
|
||||||
self.plastik = []
|
|
||||||
self.szklo = []
|
|
||||||
self.papier = []
|
|
||||||
self.metal = []
|
|
||||||
self.pozostale = []
|
|
||||||
self.odwiedzone_domy = 0
|
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow = []
|
|
||||||
self.plansza = None
|
self.plansza = None
|
||||||
self.obiekty = None
|
self.obiekty = None
|
||||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
||||||
@ -56,144 +47,60 @@ class Smieciarka(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
|
|
||||||
def w_lewo(self):
|
def w_lewo(self):
|
||||||
if self.x > 0:
|
if self.x > 0:
|
||||||
if self.plansza[self.x - 1, self.y].jestPrzeszkoda is not True:
|
if self.ruch == 2:
|
||||||
if self.plansza[self.x - 1, self.y].jestDomem is True:
|
self.image = pygame.image.load(
|
||||||
if [self.x - 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
'resources/plansza/smieciarka.png')
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x - 1, self.y])
|
self.ruch = 1
|
||||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
|
||||||
if self.ruch == 2:
|
|
||||||
self.image = pygame.image.load(
|
|
||||||
'resources/plansza/smieciarka.png')
|
|
||||||
self.ruch = 1
|
|
||||||
|
|
||||||
self.plansza[self.x - 1, self.y].setKolor(BLUE)
|
self.plansza[self.x - 1, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
||||||
self.rect.x -= 5
|
self.rect.x -= 5
|
||||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||||
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
||||||
self.x -= 1
|
self.x -= 1
|
||||||
|
|
||||||
def w_prawo(self):
|
def w_prawo(self):
|
||||||
if self.x < 14:
|
if self.x < 14:
|
||||||
if self.plansza[self.x + 1, self.y].jestPrzeszkoda is not True:
|
if self.ruch == 1:
|
||||||
if self.plansza[self.x + 1, self.y].jestDomem is True:
|
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
|
||||||
if [self.x + 1, self.y] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
self.ruch = 2
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x + 1, self.y])
|
|
||||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
|
||||||
if self.ruch == 1:
|
|
||||||
self.image = pygame.transform.flip(self.image, True, False)
|
|
||||||
self.ruch = 2
|
|
||||||
|
|
||||||
self.plansza[self.x + 1, self.y].setKolor(BLUE)
|
self.plansza[self.x + 1, self.y].setKolor(BLUE)
|
||||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
||||||
self.rect.x += 5
|
self.rect.x += 5
|
||||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||||
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
||||||
self.x += 1
|
self.x += 1
|
||||||
|
|
||||||
def w_gore(self):
|
def w_gore(self):
|
||||||
if self.y > 0:
|
if self.y > 0:
|
||||||
if self.plansza[self.x, self.y - 1].jestPrzeszkoda is not True:
|
self.plansza[self.x, self.y - 1].setKolor(BLUE)
|
||||||
if self.plansza[self.x, self.y - 1].jestDomem is True:
|
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
||||||
if [self.x, self.y - 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
self.rect.y -= 5
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y - 1])
|
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
||||||
|
self.y -= 1
|
||||||
self.plansza[self.x, self.y - 1].setKolor(BLUE)
|
|
||||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
|
||||||
self.rect.y -= 5
|
|
||||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
|
||||||
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
|
||||||
self.y -= 1
|
|
||||||
|
|
||||||
def w_dol(self):
|
def w_dol(self):
|
||||||
if self.y < 14:
|
if self.y < 14:
|
||||||
if self.plansza[self.x, self.y + 1].jestPrzeszkoda is not True:
|
self.plansza[self.x, self.y + 1].setKolor(BLUE)
|
||||||
if self.plansza[self.x, self.y + 1].jestDomem is True:
|
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
||||||
if [self.x, self.y + 1] not in self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow:
|
self.rect.y += 5
|
||||||
self.wspolrzedne_odwiedzonych_domow.append([self.x, self.y + 1])
|
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
||||||
self.zwiekszIloscOdwiedzonychDomow()
|
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
||||||
|
self.y += 1
|
||||||
|
|
||||||
self.plansza[self.x, self.y + 1].setKolor(BLUE)
|
def setPlansza(self, plansza):
|
||||||
for i in range((WIDTH + MARGIN) // 5):
|
|
||||||
self.rect.y += 5
|
|
||||||
self.obraz.blit(self.image, (self.rect.x, self.rect.y))
|
|
||||||
game.rysowaniePlanszy(self.obiekty)
|
|
||||||
self.y += 1
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajPlastik(self, smiec):
|
|
||||||
self.plastik.append(smiec)
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajSzklo(self, smiec):
|
|
||||||
self.szklo.append(smiec)
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajPapier(self, smiec):
|
|
||||||
self.papier.append(smiec)
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajMetal(self, smiec):
|
|
||||||
self.metal.append(smiec)
|
|
||||||
|
|
||||||
def zwiekszIloscOdwiedzonychDomow(self):
|
|
||||||
self.odwiedzone_domy += 1
|
|
||||||
|
|
||||||
def getOdwiedzoneDomy(self):
|
|
||||||
return self.odwiedzone_domy
|
|
||||||
|
|
||||||
def setPlansza(self,plansza):
|
|
||||||
self.plansza = plansza
|
self.plansza = plansza
|
||||||
|
|
||||||
def setObiekty(self,obiekty):
|
def setObiekty(self, obiekty):
|
||||||
self.obiekty = obiekty
|
self.obiekty = obiekty
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Dom(pygame.sprite.Sprite):
|
|
||||||
def __init__(self, x, y):
|
|
||||||
self.x = x
|
|
||||||
self.y = y
|
|
||||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
|
||||||
self.image = pygame.image.__class__
|
|
||||||
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN,
|
|
||||||
WIDTH, HEIGHT)
|
|
||||||
self.smieci = []
|
|
||||||
|
|
||||||
def setImage(self, image):
|
|
||||||
self.image = image
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajSmiec(self, smiec):
|
|
||||||
self.smieci.append(smiec)
|
|
||||||
|
|
||||||
def usunSmiec(self, smiec):
|
|
||||||
self.smieci.remove(smiec)
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Kontener(pygame.sprite.Sprite):
|
|
||||||
def __init__(self, x, y, typ):
|
|
||||||
self.x = x
|
|
||||||
self.y = y
|
|
||||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
|
||||||
self.image = pygame.image.__class__
|
|
||||||
self.rect = pygame.Rect(self.x * WIDTH + MARGIN * self.x + MARGIN, self.y * HEIGHT + MARGIN * self.y + MARGIN,
|
|
||||||
WIDTH, HEIGHT)
|
|
||||||
self.smieci = []
|
|
||||||
self.typ = typ
|
|
||||||
os.makedirs("resources/smieci w kontenerach/" + self.typ)
|
|
||||||
|
|
||||||
def dodajSmiec(self, smiec):
|
|
||||||
self.smieci.append(smiec)
|
|
||||||
shutil.copy(smiec, "resources/smieci w kontenerach/" + self.typ)
|
|
||||||
|
|
||||||
def setImage(self, image):
|
|
||||||
self.image = image
|
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
|
class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
|
||||||
def __init__(self, poz_x, poz_y):
|
def __init__(self, poz_x, poz_y):
|
||||||
self.pozX = poz_x
|
self.pozX = poz_x
|
||||||
self.pozY = poz_y
|
self.pozY = poz_y
|
||||||
self.jestDomem = False
|
|
||||||
self.jestKontenerem = False
|
|
||||||
self.jestWysypiskiem = False
|
|
||||||
self.jestPrzeszkoda = False
|
|
||||||
self.kolor = GREY
|
self.kolor = GREY
|
||||||
self.obiekt = None
|
self.obiekt = None
|
||||||
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
pygame.sprite.Sprite.__init__(self)
|
||||||
@ -208,47 +115,5 @@ class Kratka(pygame.sprite.Sprite):
|
|||||||
def setObiekt(self, obiekt):
|
def setObiekt(self, obiekt):
|
||||||
self.obiekt = obiekt
|
self.obiekt = obiekt
|
||||||
|
|
||||||
def setJestDomem(self, bool):
|
|
||||||
self.jestDomem = bool
|
|
||||||
|
|
||||||
def setJestSmieciarka(self, bool):
|
|
||||||
self.jestSmieciarka = bool
|
|
||||||
|
|
||||||
def setJestPrzeszkoda(self, bool):
|
|
||||||
self.jestPrzeszkoda = bool
|
|
||||||
|
|
||||||
def setJestKontenerem(self, bool):
|
|
||||||
self.jestKontenerem = bool
|
|
||||||
|
|
||||||
def setJestWysypiskiem(self, bool):
|
|
||||||
self.jestWysypiskiem = bool
|
|
||||||
|
|
||||||
def setKolor(self, kolor):
|
def setKolor(self, kolor):
|
||||||
self.kolor = kolor
|
self.kolor = kolor
|
||||||
|
|
||||||
|
|
||||||
def generujWspolrzedneDomow(ilosc_domow):
|
|
||||||
wspolrzedne_domow = []
|
|
||||||
|
|
||||||
r = len(wspolrzedne_domow)
|
|
||||||
|
|
||||||
while r < ilosc_domow:
|
|
||||||
wspolrzedne_domu = []
|
|
||||||
x = random.randrange(15)
|
|
||||||
if x < 5:
|
|
||||||
y = random.randrange(5, 15)
|
|
||||||
else:
|
|
||||||
y = random.randrange(15)
|
|
||||||
wspolrzedne_domu.append(x)
|
|
||||||
wspolrzedne_domu.append(y)
|
|
||||||
|
|
||||||
if 6 <= wspolrzedne_domu[0] <= 7 and 10 <= wspolrzedne_domu[1] <= 11:
|
|
||||||
continue
|
|
||||||
|
|
||||||
if wspolrzedne_domu[0] == 10 and wspolrzedne_domu[1] == 10:
|
|
||||||
continue
|
|
||||||
|
|
||||||
if wspolrzedne_domu not in wspolrzedne_domow:
|
|
||||||
wspolrzedne_domow.append(wspolrzedne_domu)
|
|
||||||
r += 1
|
|
||||||
return wspolrzedne_domow
|
|
||||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user