2.6 KiB
Sztuczna Inteligencja
Temat projektu: Inteligenta Śmieciarka
Zespół: Kacper Borkowski, Adam Borowski, Adam Osiowy
1. Ogólne działanie:
2. Struktura katalogów:
Resources:
- plansza - folder zawierający zdjęcia niezbędne do generowania planszy - domy, jezioro, pojemniki, wysypisko,
- śmieci - zawiera podfoldery z klaysifkacją zdjęć śmieci,
- śmieci w kontenerach - folder, który będzie zawierał posegregowane już smieci
Pliki:
game.py - plik zawierający całą funkcjonalność projektu:
- główna pętla programu,
- tworzenie planszy,
- tworzenie i usytuowanie obiektów z katalogu modeli,
- generowanie tekstowej interpretacji zebranej wiedzy
main.py - klasa odpowiedzialna za uruchomienie programu
modele.py - zawiera klasy aplikacji
requirements.txt - posiada biblioteki niezbędne do uruchomienia programu, które instalujemy za pomocą poniższego polecenia:
pip install -r requirements.txt
3. Opis funkcjonalności programu:
-
śmieciarka porusza się w losowy sposób po planszy 15 x 15 (koloruje na niebiesko przebytą trasę)
-
domy generowane są losowo na mapie z pominięciem kolizji z innymi obiektami
-
pozycja wysypiska, przeszkody (jeziorko) i kontenerów jest statyczna
-
w kontenerach przechowywane będą posegregowane, odpowiednio według kategorii, zdjęcia śmieci
-
zdjęcia śmieci będą przydzielane w sposób losowy do każdego z domów na planszy
-
śmieciarka zbiera śmieci po najechaniu na pozycję danego domu
-
po każdym uruchomieniu programu tworzona jest struktura katalogów dla posegregowanych śmieci
-
śmieciarka sprawdza w każdym ruchu czy nie dojdzie do kolizji z innym obiektem lub nie wyjedzie poza planszę
-
po prawej stronie wypisywane są aktualne, najważniejsze informacje
-
każdy obiekt na planszy posiada atrybuty odpowiedzalne za przechowywanie wiedzy o danym obiekcie np.: obiekt śmieciarka przechowuje informacje o odwiedzonych domach