SZI-Smieciarka/game.py
2020-03-29 21:02:00 +02:00

136 lines
4.2 KiB
Python

# TODO: sledzenie pozycji smieciarki
# TODO: pole na ktorym wypisywane beda informacje
# TODO: obsluga kolizji
import pygame
import modele
import numpy as np
# kolory
BLACK = (0, 0, 0)
WHITE = (255, 255, 255)
GREEN = (0, 255, 0)
RED = (255, 0, 0)
BLUE = (0, 0, 255)
GREY = (128, 128, 128)
# wysokosc i szerokosc kazdej kratki
WIDTH = 60
HEIGHT = 60
# margines pomiedzy kratkami
MARGIN = 5
# rozmiar kratki
ILOSC_WIERSZY = 15
ILOSC_KOLUMN = 15
# rozmiar okna
WINDOW_SIZE = [980, 980]
# Tworzenie planszy i kratek
plansza = np.array([[modele.Kratka(j, i) for i in range(ILOSC_KOLUMN)] for j in range(ILOSC_WIERSZY)])
# smieciarka
smieciarka = modele.Smieciarka(10, 10)
plansza[10, 10].setJestSmieciarka(True)
# kontenery
kontener_plastik = modele.Kontener(0, 0)
kontener_plastik.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_plastik.png"))
plansza[0, 0].setJestKontenerem(True)
kontener_metal = modele.Kontener(0, 4)
kontener_metal.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_metal.png"))
plansza[0, 4].setJestKontenerem(True)
kontener_organiczne = modele.Kontener(2, 2)
kontener_organiczne.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_organiczne.png"))
plansza[2, 2].setJestKontenerem(True)
kontener_papier = modele.Kontener(4, 0)
kontener_papier.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_papier.png"))
plansza[4, 0].setJestKontenerem(True)
kontener_szklo = modele.Kontener(4, 4)
kontener_szklo.setImage(pygame.image.load("resources/pojemnik_szklo.png"))
plansza[4, 4].setJestKontenerem(True)
# ustawienie wysypiska, rozmiar wysypiska 5x5
for i in range(5):
for j in range(5):
plansza[i, j].setJestWysypiskiem(True)
all_sprites_list = pygame.sprite.Group()
all_sprites_list.add(kontener_plastik, kontener_metal, kontener_organiczne, kontener_papier, kontener_szklo,
smieciarka)
def game():
pygame.init()
# Set the HEIGHT and WIDTH of the screen
obraz = pygame.display.set_mode(WINDOW_SIZE)
# Set title of screen
pygame.display.set_caption("Inteligentna śmieciarka")
# Loop until the user clicks the close button.
done = False
# Used to manage how fast the screen updates
clock = pygame.time.Clock()
# -------- Main Program Loop -----------
while not done:
# obsluga zdarzen typu nacisniecie klawisza lub przycisku myszy
for event in pygame.event.get(): # User did something
if event.type == pygame.QUIT: # If user clicked close
done = True # Flag that we are done so we exit this loop
elif event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
# User clicks the mouse. Get the position
pozycja_myszki = pygame.mouse.get_pos()
# Change the x/y screen coordinates to grid coordinates
kolumna = pozycja_myszki[0] // (WIDTH + MARGIN)
wiersz = pozycja_myszki[1] // (HEIGHT + MARGIN)
print("Click ", pozycja_myszki, "Grid coordinates: ", wiersz, kolumna)
plansza[wiersz,kolumna].setKolor(BLUE)
elif event.type == pygame.KEYDOWN:
if event.key == pygame.K_LEFT:
smieciarka.w_lewo()
if event.key == pygame.K_RIGHT:
smieciarka.w_prawo()
if event.key == pygame.K_UP:
smieciarka.w_gore()
if event.key == pygame.K_DOWN:
smieciarka.w_dol()
# Limit to 60 frames per second
clock.tick(60)
# czarny kolor w tle
obraz.fill(BLACK)
# rysowanie planszy #
for i in range(ILOSC_WIERSZY):
for j in range(ILOSC_KOLUMN):
pygame.draw.rect(obraz,
plansza[i, j].kolor,
[(MARGIN + WIDTH) * plansza[i, j].pozY + MARGIN,
(MARGIN + HEIGHT) * plansza[i, j].pozX + MARGIN,
WIDTH,
HEIGHT])
obraz.blit(pygame.image.load("resources/wysypisko.jpg"), (5, 5))
all_sprites_list.draw(obraz)
# Go ahead and update the screen with what we've drawn.
pygame.display.flip()
pygame.quit()