SZI-Smieciarka/environment.md
Adam Osiowy b5b76fc254 raport
2020-04-07 22:40:34 +02:00

2.6 KiB

Sztuczna Inteligencja

Temat projektu: Inteligenta Śmieciarka

Zespół: Kacper Borkowski, Adam Borowski, Adam Osiowy


1. Ogólne działanie:

gif


2. Struktura katalogów:

katalogi

Resources:

  • plansza - folder zawierający zdjęcia niezbędne do generowania planszy - domy, jezioro, pojemniki, wysypisko,
  • śmieci - zawiera podfoldery z klaysifkacją zdjęć śmieci,
  • śmieci w kontenerach - folder, który będzie zawierał posegregowane już smieci

Pliki:

game.py - plik zawierający całą funkcjonalność projektu:

  • główna pętla programu,
  • tworzenie planszy,
  • tworzenie i usytuowanie obiektów z katalogu modeli,
  • generowanie tekstowej interpretacji zebranej wiedzy

main.py - klasa odpowiedzialna za uruchomienie programu

modele.py - zawiera klasy aplikacji

requirements.txt - posiada biblioteki niezbędne do uruchomienia programu, które instalujemy za pomocą poniższego polecenia:

pip install -r requirements.txt

3. Opis funkcjonalności programu:

  • śmieciarka porusza się w losowy sposób po planszy 15 x 15 (koloruje na niebiesko przebytą trasę) ruch śmieciarki

  • domy generowane są losowo na mapie z pominięciem kolizji z innymi obiektami generowanie_domów

  • pozycja wysypiska, przeszkody (jeziorko) i kontenerów jest statyczna statyczna_pozycja

  • w kontenerach przechowywane będą posegregowane, odpowiednio według kategorii, zdjęcia śmieci

  • zdjęcia śmieci będą przydzielane w sposób losowy do każdego z domów na planszy losowanie_śmieci

  • śmieciarka zbiera śmieci po najechaniu na pozycję danego domu

  • po każdym uruchomieniu programu tworzona jest struktura katalogów dla posegregowanych śmieci tworzenie_struktury

  • śmieciarka sprawdza w każdym ruchu czy nie dojdzie do kolizji z innym obiektem lub nie wyjedzie poza planszę sprawdzanie_kolizcji

  • po prawej stronie wypisywane są aktualne, najważniejsze informacje wiedza

  • każdy obiekt na planszy posiada atrybuty odpowiedzalne za przechowywanie wiedzy o danym obiekcie np.: obiekt śmieciarka przechowuje informacje o odwiedzonych domach atrybuty