SZI-Smieciarka/route-planning.md
2020-04-28 17:33:36 +02:00

1.2 KiB

Sztuczna Inteligencja

Temat projektu: Inteligenta Śmieciarka

Zespół: Kacper Borkowski, Adam Borowski, Adam Osiowy


1. Ogólne działanie:

gif

  • Śmieciarka zaczyna ruch z pozycji (10, 10), po czym odwiedza wszystkie domy, których współrzędne zostały wylosowane, następnie jedzie na wysypisko do najbliższego kontenera, po czym wybiera następny najbliższy nieodwiedzony kontener.
  • Droga między domami jest wyznaczana przez algorytm A*.
  • Każdy następny dom jest najbliższym, jeszcze nieodwiedzonym domem.

2. Pętla główna strategii przeszukiwania:

petla


3. Funkcja następnika:

succ

gdzie sąsiedzi to:

sasiedzi = [(0, 1), (0, -1), (1, 0), (-1, 0)]

4. Przyjęta heurystyka:

heurystyka

  • Heurystyka to suma odległości Manhattan
  • Koszt wjechania na pole, na którym jest dom wynosi 3
  • Koszt wjechania na pole, które jest wysypiskiem wynosi 2
  • Koszt wjechania na pole, które jest kontenerem wynosi 3
  • Koszt wjechania na zwyczajne pole wynosi 1