Wyłączenie ruchu demo, szkielet szkieletu szukania ścieżki

This commit is contained in:
andrzej 2020-04-26 19:57:00 +02:00
parent 976d285e4b
commit 1e265ec281
3 changed files with 70 additions and 12 deletions

View File

@ -1,5 +1,7 @@
from warehouse import Coordinates, Tile, Pack from warehouse import Coordinates, Tile, Pack
from attributes import PackStatus, TURN_LEFT_DIRECTIONS, TURN_RIGHT_DIRECTIONS from attributes import PackStatus, TURN_LEFT_DIRECTIONS, TURN_RIGHT_DIRECTIONS
from queue import PriorityQueue
from pathfinder import Node
class Agent: class Agent:
def __init__(self, start_x, start_y, assigned_warehouse, radius=5): def __init__(self, start_x, start_y, assigned_warehouse, radius=5):
@ -93,4 +95,59 @@ class Agent:
self.assigned_warehouse.tiles[tile.x_position][tile.y_position] = tile self.assigned_warehouse.tiles[tile.x_position][tile.y_position] = tile
self.is_loaded = True self.is_loaded = True
pack.lays_on_field = None pack.lays_on_field = None
self.transported_package = pack self.transported_package = pack
def find_route(self, goal):
explored = []
# tu trzeba dodać kolejkę priorytetową fringe
fringe = PriorityQueue()
current_tile = self.assigned_warehouse.tiles[self.x][self.y]
fringe.put((1, current_tile))
while True:
if len(fringe) == 0:
return False
# elem to węzeł z kolejki o najmniejszym priorytecie (najlepszy)
elem = fringe.get()
# jeśli zgadzają się współrzędne x i y wybranego węzłą oraz celu
if elem.x_position == goal.x_position and elem.y_position == goal.y_position:
# tu powinna zostać zwrócona ścieżka
print("doszedl")
return True
# przeniesienie wybranego węzłą z fringe do explored
explored.append(elem)
# dla każdego następnika węzła elem
# trzeba napisać funkcję succ wyznaczającą następników elem
# succesor[0] - akcja
# succesor[1] - stan czyli współrzędne i zwrot
# succesor[2] - rodzic
succ = self.get_succ(elem)
for action, state in succ:
new_node = Node(elem, elem.x_position, elem.y_position)
# x[1] = succesor[1]
# x[2] = elem
# x[0] = akcja
# trzeba napisać funkcję f(x) liczącą priorytet danego węzła
# p = f(x)
# if x[1] not in fringe and x[1] not in explored:
# fringe.append(x[1])
# nie wiem jak wyznaczyć priorytet który x już ma w kolejce
# elif x[1] in fringe and priorytet który stan x już ma w kolejce > p:
# tu chodzi o to że zmieni się akcja i rodzić, ale stan nie
# zamień w fringe stary węzeł o stanie x[1] z węzłem x
def get_succ(self, elem):
move = self.move
turn_left = self.turn_left
turn_right = self.turn_right
successors = [
(move, self.get_next_move_coordinates()),
(turn_right, TURN_RIGHT_DIRECTIONS.get(self.direction, self.direction)),
(turn_left, TURN_LEFT_DIRECTIONS.get(self.direction, self.direction))
]
return successors

16
main.py
View File

@ -25,8 +25,8 @@ class MainGameFrame:
self.clock = pygame.time.Clock() self.clock = pygame.time.Clock()
def run(self): def run(self):
demo_agent_step = 1 # demo_agent_step = 1
demo_agent_sign = 1 # demo_agent_sign = 1
while True: while True:
for event in pygame.event.get(): for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT: if event.type == pygame.QUIT:
@ -35,13 +35,13 @@ class MainGameFrame:
self.draw_floor() self.draw_floor()
self.draw_packages() self.draw_packages()
self.draw_agent() self.draw_agent()
self.agent.demo_agent_move(demo_agent_step, 8) #linijka w celu zademonstrowania poruszania się agenta # self.agent.demo_agent_move(demo_agent_step, 8) #linijka w celu zademonstrowania poruszania się agenta
# self.agent.move() #oryginalna linijka # self.agent.move() #oryginalna linijka
demo_agent_step += (1*demo_agent_sign) # demo_agent_step += (1*demo_agent_sign)
if demo_agent_step >= 8: # if demo_agent_step >= 8:
demo_agent_sign = -1 # demo_agent_sign = -1
if demo_agent_step == 0: # if demo_agent_step == 0:
demo_agent_sign = 1 # demo_agent_sign = 1
pygame.display.update() pygame.display.update()
self.clock.tick(5) self.clock.tick(5)

View File

@ -7,10 +7,11 @@ import itertools
Coordinates = namedtuple("Coordinates",'x y') Coordinates = namedtuple("Coordinates",'x y')
class CategoryData: class CategoryData:
def __init__(self, name, passable=False, can_store=True, location='general', pack_size=PackSize.ALL): def __init__(self, name, passable=False, can_store=True, location='general', pack_size=PackSize.ALL, cost=1):
self.name = name self.name = name
self.passable = passable self.passable = passable
self.can_store = can_store self.can_store = can_store
self.cost = cost
self.location = location self.location = location
self.pack_size = pack_size self.pack_size = pack_size
@ -34,8 +35,8 @@ class Pack:
return status return status
CATEGORY = { CATEGORY = {
'floor': CategoryData('Floor', True, False), #lava 'floor': CategoryData('Floor', True, False, cost=1), #lava
'rack': CategoryData('Rack', False, True), 'rack': CategoryData('Rack', False, True, cost=100000),
# 'freezer': CategoryData('Freezer', False, True, location='cold_room') # 'freezer': CategoryData('Freezer', False, True, location='cold_room')
} }