Wyłączenie ruchu demo, szkielet szkieletu szukania ścieżki
This commit is contained in:
parent
976d285e4b
commit
1e265ec281
59
agent.py
59
agent.py
@ -1,5 +1,7 @@
|
||||
from warehouse import Coordinates, Tile, Pack
|
||||
from attributes import PackStatus, TURN_LEFT_DIRECTIONS, TURN_RIGHT_DIRECTIONS
|
||||
from queue import PriorityQueue
|
||||
from pathfinder import Node
|
||||
|
||||
class Agent:
|
||||
def __init__(self, start_x, start_y, assigned_warehouse, radius=5):
|
||||
@ -93,4 +95,59 @@ class Agent:
|
||||
self.assigned_warehouse.tiles[tile.x_position][tile.y_position] = tile
|
||||
self.is_loaded = True
|
||||
pack.lays_on_field = None
|
||||
self.transported_package = pack
|
||||
self.transported_package = pack
|
||||
|
||||
def find_route(self, goal):
|
||||
explored = []
|
||||
# tu trzeba dodać kolejkę priorytetową fringe
|
||||
fringe = PriorityQueue()
|
||||
current_tile = self.assigned_warehouse.tiles[self.x][self.y]
|
||||
fringe.put((1, current_tile))
|
||||
|
||||
while True:
|
||||
if len(fringe) == 0:
|
||||
return False
|
||||
# elem to węzeł z kolejki o najmniejszym priorytecie (najlepszy)
|
||||
elem = fringe.get()
|
||||
|
||||
# jeśli zgadzają się współrzędne x i y wybranego węzłą oraz celu
|
||||
if elem.x_position == goal.x_position and elem.y_position == goal.y_position:
|
||||
# tu powinna zostać zwrócona ścieżka
|
||||
print("doszedl")
|
||||
return True
|
||||
|
||||
# przeniesienie wybranego węzłą z fringe do explored
|
||||
explored.append(elem)
|
||||
|
||||
# dla każdego następnika węzła elem
|
||||
# trzeba napisać funkcję succ wyznaczającą następników elem
|
||||
# succesor[0] - akcja
|
||||
# succesor[1] - stan czyli współrzędne i zwrot
|
||||
# succesor[2] - rodzic
|
||||
succ = self.get_succ(elem)
|
||||
|
||||
for action, state in succ:
|
||||
new_node = Node(elem, elem.x_position, elem.y_position)
|
||||
# x[1] = succesor[1]
|
||||
# x[2] = elem
|
||||
# x[0] = akcja
|
||||
# trzeba napisać funkcję f(x) liczącą priorytet danego węzła
|
||||
# p = f(x)
|
||||
|
||||
# if x[1] not in fringe and x[1] not in explored:
|
||||
# fringe.append(x[1])
|
||||
# nie wiem jak wyznaczyć priorytet który x już ma w kolejce
|
||||
# elif x[1] in fringe and priorytet który stan x już ma w kolejce > p:
|
||||
# tu chodzi o to że zmieni się akcja i rodzić, ale stan nie
|
||||
# zamień w fringe stary węzeł o stanie x[1] z węzłem x
|
||||
|
||||
def get_succ(self, elem):
|
||||
move = self.move
|
||||
turn_left = self.turn_left
|
||||
turn_right = self.turn_right
|
||||
successors = [
|
||||
(move, self.get_next_move_coordinates()),
|
||||
(turn_right, TURN_RIGHT_DIRECTIONS.get(self.direction, self.direction)),
|
||||
(turn_left, TURN_LEFT_DIRECTIONS.get(self.direction, self.direction))
|
||||
]
|
||||
return successors
|
||||
|
16
main.py
16
main.py
@ -25,8 +25,8 @@ class MainGameFrame:
|
||||
self.clock = pygame.time.Clock()
|
||||
|
||||
def run(self):
|
||||
demo_agent_step = 1
|
||||
demo_agent_sign = 1
|
||||
# demo_agent_step = 1
|
||||
# demo_agent_sign = 1
|
||||
while True:
|
||||
for event in pygame.event.get():
|
||||
if event.type == pygame.QUIT:
|
||||
@ -35,13 +35,13 @@ class MainGameFrame:
|
||||
self.draw_floor()
|
||||
self.draw_packages()
|
||||
self.draw_agent()
|
||||
self.agent.demo_agent_move(demo_agent_step, 8) #linijka w celu zademonstrowania poruszania się agenta
|
||||
# self.agent.demo_agent_move(demo_agent_step, 8) #linijka w celu zademonstrowania poruszania się agenta
|
||||
# self.agent.move() #oryginalna linijka
|
||||
demo_agent_step += (1*demo_agent_sign)
|
||||
if demo_agent_step >= 8:
|
||||
demo_agent_sign = -1
|
||||
if demo_agent_step == 0:
|
||||
demo_agent_sign = 1
|
||||
# demo_agent_step += (1*demo_agent_sign)
|
||||
# if demo_agent_step >= 8:
|
||||
# demo_agent_sign = -1
|
||||
# if demo_agent_step == 0:
|
||||
# demo_agent_sign = 1
|
||||
pygame.display.update()
|
||||
self.clock.tick(5)
|
||||
|
||||
|
@ -7,10 +7,11 @@ import itertools
|
||||
Coordinates = namedtuple("Coordinates",'x y')
|
||||
|
||||
class CategoryData:
|
||||
def __init__(self, name, passable=False, can_store=True, location='general', pack_size=PackSize.ALL):
|
||||
def __init__(self, name, passable=False, can_store=True, location='general', pack_size=PackSize.ALL, cost=1):
|
||||
self.name = name
|
||||
self.passable = passable
|
||||
self.can_store = can_store
|
||||
self.cost = cost
|
||||
self.location = location
|
||||
self.pack_size = pack_size
|
||||
|
||||
@ -34,8 +35,8 @@ class Pack:
|
||||
return status
|
||||
|
||||
CATEGORY = {
|
||||
'floor': CategoryData('Floor', True, False), #lava
|
||||
'rack': CategoryData('Rack', False, True),
|
||||
'floor': CategoryData('Floor', True, False, cost=1), #lava
|
||||
'rack': CategoryData('Rack', False, True, cost=100000),
|
||||
# 'freezer': CategoryData('Freezer', False, True, location='cold_room')
|
||||
}
|
||||
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user