DSZI_Survival/DecisionTree.md

27 lines
1.0 KiB
Markdown
Raw Normal View History

2020-05-25 03:04:38 +02:00
# DSZI_Survival - Drzewa Decyzyjne
### Autor: Michał Czekański
## Cel zastosowania w projekcie
W projekcie DSZI_Survival drzewo decyzyjne użyte jest do podejmowania decyzji przez agenta, rozbitka na bezludnej wyspie,
jaką czynność wykonać w danej chwili.
Czy:
* zdobyć pożywienie
* udać się do źródła wody
* odpocząć przy ognisku
## Opis drzewa decyzyjnego
* **Drzewo decyzyjne** to drzewo reprezentujące jakąś funkcję, Boolowską w najprostszym przypadku.
* Drzewo decyzyjne jako **argument** przyjmuje obiekt - sytuację opisaną za pomocą zestawu **atrybutów**
* **Wierzchołek** drzewa decyzyjnego odpowiada testowi jednego z atrybutów (np. IsMonday)
* Każda **gałąź** wychodząca z wierzchołka jest oznaczona możliwą wartością testu z wierzchołka (np. True)
* **Liść** zawiera wartość do zwrócenia (**decyzję, wybór**), gdy liść ten zostanie osiągnięty (np. ShopType.Grocery)
## Metoda uczenia - Algorytm ID3
## Zestaw uczący, zestaw testowy
## Zastosowanie w projekcie