2020-05-25 03:04:38 +02:00
|
|
|
# DSZI_Survival - Drzewa Decyzyjne
|
|
|
|
### Autor: Michał Czekański
|
|
|
|
|
|
|
|
## Cel zastosowania w projekcie
|
|
|
|
W projekcie DSZI_Survival drzewo decyzyjne użyte jest do podejmowania decyzji przez agenta, rozbitka na bezludnej wyspie,
|
|
|
|
jaką czynność wykonać w danej chwili.
|
|
|
|
|
|
|
|
Czy:
|
|
|
|
* zdobyć pożywienie
|
|
|
|
* udać się do źródła wody
|
|
|
|
* odpocząć przy ognisku
|
|
|
|
|
|
|
|
## Opis drzewa decyzyjnego
|
|
|
|
|
|
|
|
* **Drzewo decyzyjne** to drzewo reprezentujące jakąś funkcję, Boolowską w najprostszym przypadku.
|
|
|
|
* Drzewo decyzyjne jako **argument** przyjmuje obiekt - sytuację opisaną za pomocą zestawu **atrybutów**
|
|
|
|
* **Wierzchołek** drzewa decyzyjnego odpowiada testowi jednego z atrybutów (np. IsMonday)
|
|
|
|
* Każda **gałąź** wychodząca z wierzchołka jest oznaczona możliwą wartością testu z wierzchołka (np. True)
|
|
|
|
* **Liść** zawiera wartość do zwrócenia (**decyzję, wybór**), gdy liść ten zostanie osiągnięty (np. ShopType.Grocery)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
## Metoda uczenia - Algorytm ID3
|
|
|
|
|
|
|
|
## Zestaw uczący, zestaw testowy
|
|
|
|
|
|
|
|
## Zastosowanie w projekcie
|