DSZI_Survival/final-evaluation.md
2020-06-15 15:07:53 +02:00

865 B

DSZI_Survival

Przetrwanie na bezludnej wyspie.

Podprojekty w DSZI_Survival:

  • Genetic Algorithm Affinities
  • Genetic Algorithm Travelling
  • Neural Networks - recognizing food images
  • Decision Tree - deciding whether go for food, water or rest.

Wykorzystanie podprojektów przez agenta

Decision Tree

W trakcie działania programu drzewo decyzyjne pomaga agentowi-rozbitkowi podjąć decyzję, czy powinien on w danej chwili:

  • zbierać pożywienie
  • pójść po wodę
  • odpocząć przy ognisku

Neural Network

W trakcie działania programu sieć neuronowa pomaga podjąć decyzję czy znalezione pożywienie jest jadalne czy nie. W przypadku, w którm agent się pomyli dochodzi do zatrucia i do końca gry. Na bezludnej wyspie znajdują się tylko dwa rodzaje owoców:

  • Jabłka
  • Gruszki

Celem agenta jest przetrwanie jak najdłużej.