50 lines
2.4 KiB
Markdown
50 lines
2.4 KiB
Markdown
Opis skrócony przypadków użycia
|
|
===============================
|
|
|
|
Aktorzy procesu i ich cele
|
|
--------------------------
|
|
|
|
| Aktor | Cel |
|
|
| ----------------- | ------------------------------- |
|
|
| Klient | Zakup produktu w automacie |
|
|
| Pracownik obsługi | Odbieranie informacji o usterkach i awariach |
|
|
| Pracownik obsługi | Konserwacja i naprawa sprzętu |
|
|
| Pracownik obsługi | Uzupełnianie braków w automacie |
|
|
|
|
Słownik
|
|
-------
|
|
|
|
| Hasło | Opis |
|
|
| -------------- | ------------------------------------ |
|
|
| Ciepły posiłek | posiłek wymagający dodatkowych akcji |
|
|
| Usterka | wada częściowo ograniczająca funkcjonalność automatu |
|
|
| Awaria | wada wymagająca całkowitego zawieszenia pracy automatu |
|
|
|
|
Przypadki użycia
|
|
----------------
|
|
|
|
### Use case 1: Zakup produktu
|
|
|
|
Klient podchodzi do automatu, wybiera produkt poprzez wpisanie kodu produktu, automat podaje cenę. Klient wybiera formę płatności- płaci kartą, albo wrzuca monety i/lub banknoty. W przypadku płatności gotówką automat wydaje resztę. Automat wydaje produkt, klient odchodzi.
|
|
|
|
### Use case 2: Uzupełnienie braków
|
|
|
|
Automat zgłasza pracownikowi brak produktu. Pracownik obsługi otwiera automat uzupełnia braki, wprowadza terminy przydatności produktów, zamyka i odchodzi.
|
|
|
|
### Use case 3: Zgłoszenie usterki
|
|
|
|
W przypadku gdy dojdzie do usterki, automat wysyła odpowiedni komunikat do pracownika obsługi. W razie potrzeby automat odpowiednio ogranicza swoją funkcjonalność i informuje o tym klientów.
|
|
|
|
### Use case 4: Zakup ciepłego posiłku
|
|
|
|
Klient podchodzi do automatu, wybiera produkt poprzez wpisanie kodu produktu, automat podaje cenę. Klient wybiera formę płatności- płaci kartą, albo wrzuca monety i/lub banknoty. W przypadku płatności gotówką automat wydaje resztę. W przypadku gdy klient wybiera ciepły posiłek, automat podgrzewa go i kontroluje czy ma on odpowiednią temperaturę. Automat wydaje produkt, klient odchodzi.
|
|
|
|
### Use case 5: Kontrola wymogów sanitarnych
|
|
|
|
Dwa razy na dobę automat kontroluje terminy przydatności produktów i w razie przedawnienia informuje pracownika obsługi i blokuje możliwość zakupu danego produktu.
|
|
|
|
### Use case 6: Zgłoszenie awarii
|
|
|
|
W przypadku gdy dojdzie do awarii, automat wysyła odpowiedni komunikat do pracownika obsługi, całkowicie zawiesza swoją pracę i informuje klientów o awarii.
|
|
|