Automat_spozywczy/use-case-8.md

130 lines
5.1 KiB
Markdown
Raw Normal View History

2020-11-25 08:51:27 +01:00
Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
=====================
**Aktor podstawowy:** Serwisant
**Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu**:
------------------------------------------------
- **Serwisant**: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
- **Klient**: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
- **Właściciel**: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
**Warunki wstępne**:
Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
...
**Warunki końcowe**:
Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
...
**Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)**:
---------------------------------------
1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
2020-12-01 23:47:39 +01:00
3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu wygenerowania pliku błędów występujących na automacie, oraz ich wstępnej analizie
2020-11-25 08:51:27 +01:00
4. Serwisant analizuje błędy
5. Serwisant Naprawia automat
6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
2020-12-01 23:47:39 +01:00
8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu, w celu upewnienia się że automat działa poprawnie, i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
2020-11-25 08:51:27 +01:00
9. Serwisant zamyka automat
2020-12-01 23:47:39 +01:00
2020-11-25 08:51:27 +01:00
**Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):**
------------------------------------
*a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
2020-12-01 23:47:39 +01:00
1a. Laptop nie chce się zrestartować
2020-11-25 08:51:27 +01:00
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
2. System odtwarza system przed zawieszeniem
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
2020-12-01 23:47:39 +01:00
2020-11-25 08:51:27 +01:00
1. Serwisant demontuje płytę główną
2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
2020-12-01 23:47:39 +01:00
1. Serwisant sam analizuje wygenerowany plik z błędami
2020-11-25 08:51:27 +01:00
2020-12-01 23:47:39 +01:00
1a. Serwisant również nie jest w stanie odnaleźć błędu w systemie
2020-11-25 08:51:27 +01:00
2020-12-01 23:47:39 +01:00
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
2020-11-25 08:51:27 +01:00
2020-12-01 23:47:39 +01:00
1b. Serwisant odnajduje własnoręcznie błąd w pliku z błędami
2020-11-25 08:51:27 +01:00
2020-12-01 23:47:39 +01:00
1. Serwisant wysyła raport o odnalezieniu błędu do zespołu odpowiedzialnego za aplikację do analizy błędów
2. Serwisant wraca do punktu 5 scenariusza głównego
2020-11-25 08:51:27 +01:00
3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
2020-12-01 23:47:39 +01:00
6a. Po restarcie automat wykazuje ten sam błąd co przed pojawieniem się serwisanta
1. Serwisant wysyła odpowiedni raport o dziwnym zachowaniu automatu
2. Serwisant wraca do punktu 2 scenariusza głównego
2a. Taki błąd wystąpił więcej niż 1 raz
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
7a. Automat nie może ukończyć testowej operacji zakupu
1. Serwisant wraca to punktu 2 scenariusza głównego
1a. Sytuacja ta powtarza się więcej niż 1 raz
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
8a. Podczas sprawdzania logów okazuje się, że w automacie nadal pojawiają się błędy
1. Serwisant wraca do kroku 5 scenariusza głównego
1a. Sytuacja się powtarza więcej niż 1 raz
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
2020-11-25 08:51:27 +01:00
**Wymagania specjalne**:
--------------------
- Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego
2020-12-01 23:47:39 +01:00
- Plik z przeanalizowanymi błędami w języku angielskim
2020-11-25 08:51:27 +01:00
**Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane**:
---------------------------------------------------------------
2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu
2020-12-01 23:47:39 +01:00
3a. Plik z analizą błędów zapisany jako semantyczna baza wiedzy w formacie .ttl
2020-11-25 08:51:27 +01:00
**Kwestie otwarte**:
----------------
2020-12-01 23:47:39 +01:00
- Czy serwisant będzie posiadał własny czy służbowy laptop
- Czy serwisant musi rozumieć język angielski w celu analizy błędów