5.1 KiB
Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
Aktor podstawowy: Serwisant
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Serwisant: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
-
Klient: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
-
Właściciel: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
Warunki wstępne: Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
...
Warunki końcowe: Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
...
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
- Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
- Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu wygenerowania pliku błędów występujących na automacie, oraz ich wstępnej analizie
- Serwisant analizuje błędy
- Serwisant Naprawia automat
- Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
- Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
- Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu, w celu upewnienia się że automat działa poprawnie, i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
- Serwisant zamyka automat
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
- Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
1a. Laptop nie chce się zrestartować
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
- System odtwarza system przed zawieszeniem
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
- Serwisant demontuje płytę główną
- Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
- Serwisant sam analizuje wygenerowany plik z błędami
1a. Serwisant również nie jest w stanie odnaleźć błędu w systemie
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
1b. Serwisant odnajduje własnoręcznie błąd w pliku z błędami
1. Serwisant wysyła raport o odnalezieniu błędu do zespołu odpowiedzialnego za aplikację do analizy błędów
2. Serwisant wraca do punktu 5 scenariusza głównego
3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
- Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
6a. Po restarcie automat wykazuje ten sam błąd co przed pojawieniem się serwisanta
- Serwisant wysyła odpowiedni raport o dziwnym zachowaniu automatu
- Serwisant wraca do punktu 2 scenariusza głównego
2a. Taki błąd wystąpił więcej niż 1 raz
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
7a. Automat nie może ukończyć testowej operacji zakupu
- Serwisant wraca to punktu 2 scenariusza głównego
1a. Sytuacja ta powtarza się więcej niż 1 raz
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
8a. Podczas sprawdzania logów okazuje się, że w automacie nadal pojawiają się błędy
- Serwisant wraca do kroku 5 scenariusza głównego
1a. Sytuacja się powtarza więcej niż 1 raz
- Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
- Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
- Serwisant odłącza automat od prądu
Wymagania specjalne:
-
Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego
-
Plik z przeanalizowanymi błędami w języku angielskim
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu
3a. Plik z analizą błędów zapisany jako semantyczna baza wiedzy w formacie .ttl
Kwestie otwarte:
- Czy serwisant będzie posiadał własny czy służbowy laptop
- Czy serwisant musi rozumieć język angielski w celu analizy błędów