Automat_spozywczy/use-case-8.md
2020-12-01 23:47:39 +01:00

130 lines
5.1 KiB
Markdown

Use Case 8: Naprawa automatu w przypadku awarii systemu
=====================
**Aktor podstawowy:** Serwisant
**Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu**:
------------------------------------------------
- **Serwisant**: Chce by serwis/naprawa poszły bezproblemowo i w ciągui jednego posiedzenia. Oczekuje jeszcze dobrze opisanej instrukcji naprawy automatu i dobrze zaprojektowanego systemu
- **Klient**: Oczekuje sprawności automatu 24/7 oraz szybkiej i bezproblemowej transakcji.
- **Właściciel**: Oczekuje, że automat będzie sprawny, oraz że w przypadku awwarii zostanie ona szybko usunięta, gdyż w przeciwnym wypadku nie będzie zarabiał ze sprzedaży w automacie. Oczekuje jeszcze zadowolenie klienta z powodu możliwości dokonania zakupu przez niego
**Warunki wstępne**:
Występuje pewna awaria w systemie informatycznym automatu spożywczego. Serwisant zna hasło do systemu automatu
...
**Warunki końcowe**:
Automat został naprawiony i jest zdany do użytku klientom. Potwierdzenie naprawy jest wysłane do centrali oraz właściciela automatu
...
**Scenariusz główny (ścieżka podstawowa)**:
---------------------------------------
1. Serwisant przy pomocy klucza otwiera automat
2. Serwisant podłącza swoje urządzenie (Laptop) do Płyty głównej automatu, oraz wpisuje wymagane hasło
3. Serwisant włącza narzędzie diagnostyczne w celu wygenerowania pliku błędów występujących na automacie, oraz ich wstępnej analizie
4. Serwisant analizuje błędy
5. Serwisant Naprawia automat
6. Po ukończonej naprawie Serwisant resetuje automat
7. Serwisant przeprowadza testową operację zakupu produktu z automatu
8. Serwisant raz jeszcze sprawdza Logi systemu, w celu upewnienia się że automat działa poprawnie, i wysyła je do centrali w raporcie z naprawy
9. Serwisant zamyka automat
**Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):**
------------------------------------
*a. Laptop służący do naprawy się zawiesza
1. Serwisant resetuje system, loguje się, i żąda odtworzenia stanu przed zawieszeniem się systemu
1a. Laptop nie chce się zrestartować
1. Serwisant wysyła rapot o uszkodzonym laptopie i wraca do centrali
2. System odtwarza system przed zawieszeniem
2a. Odtworzenie stanu nie jest możliwe
1. Serwisant wraca do kroku 2 scenariusza głównego
2a. Płyta główna jest uszkodzona co uniemożliwia podłączenie i analizę błędów
1. Serwisant demontuje płytę główną
2. Serwisant wysyła raport, który zawiera zamówienie na nową płytę główną
3a. Mimo błędów w systemie narzędzie diagnostycznie nie wskazuje na żaden błąd
1. Serwisant sam analizuje wygenerowany plik z błędami
1a. Serwisant również nie jest w stanie odnaleźć błędu w systemie
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
1b. Serwisant odnajduje własnoręcznie błąd w pliku z błędami
1. Serwisant wysyła raport o odnalezieniu błędu do zespołu odpowiedzialnego za aplikację do analizy błędów
2. Serwisant wraca do punktu 5 scenariusza głównego
3b. System nie posiada błędów i działa w 100% poprawnie
1. Serwisant kontynuuje od 7 kroku scenariusza głównego
6a. Po restarcie automat wykazuje ten sam błąd co przed pojawieniem się serwisanta
1. Serwisant wysyła odpowiedni raport o dziwnym zachowaniu automatu
2. Serwisant wraca do punktu 2 scenariusza głównego
2a. Taki błąd wystąpił więcej niż 1 raz
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
7a. Automat nie może ukończyć testowej operacji zakupu
1. Serwisant wraca to punktu 2 scenariusza głównego
1a. Sytuacja ta powtarza się więcej niż 1 raz
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
8a. Podczas sprawdzania logów okazuje się, że w automacie nadal pojawiają się błędy
1. Serwisant wraca do kroku 5 scenariusza głównego
1a. Sytuacja się powtarza więcej niż 1 raz
1. Serwisant wysyła plik z analizą błędów do centrali
2. Serwisant wysyła prośbę o zabranie automatu do serwisu
3. Serwisant odłącza automat od prądu
**Wymagania specjalne**:
--------------------
- Wielojęzyczny interface narzędzia diagnostycznego
- Plik z przeanalizowanymi błędami w języku angielskim
**Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane**:
---------------------------------------------------------------
2a. Laptop jest w stanie uruchomić narzędzie diagnostyczne, oraz umożliwić naprawę automatu
3a. Plik z analizą błędów zapisany jako semantyczna baza wiedzy w formacie .ttl
**Kwestie otwarte**:
----------------
- Czy serwisant będzie posiadał własny czy służbowy laptop
- Czy serwisant musi rozumieć język angielski w celu analizy błędów