34 lines
2.2 KiB
Markdown
34 lines
2.2 KiB
Markdown
# Ewaluacja
|
|
Odpowiedzi w pliku nachos-ankieta.xlsx zawierają odpowiedzi tekstowe, które korespondują z ocenami w skali od 1 do 7.
|
|
Na przykład, dla pytania "Czy zamierzasz używać systemu w przyszłości?" odpowiedziami teksotwymi i ich reprezntacją liczbową są:
|
|
- Z pewnością -> 7
|
|
- Tak -> 6
|
|
- Raczej tak -> 5
|
|
- Średnio -> 4
|
|
- Raczej nie -> 3
|
|
- Pewnie nie -> 2
|
|
- Na pewno nie -> 1
|
|
|
|
Z tego powodu wszystkie te wartości zostały przemienione na dane liczbowe, by przeprowadzić lepszą ewaluację. (plik znajduje się w tym katalogu)
|
|
|
|
Ankieta była anonimowa, a użytkownicy korzystali z różnych komputerów, w tym członków zespołu do jej wypełnienia, nie należy się więc sugerować kolumną "Email"
|
|
|
|
Odpowiedzi jest łącznie 10, co oznacza, że wszyscy obecni (zgodnie z listą obecności z dnia 15.06) wypełnili ankietę jednokrotnie, pod warunkiem że nikt nie zrobił tego dwa razy, czego nie możemy byc pewni.
|
|
|
|
Wszystkie 10 osób odpowiedziało na pytanie, czy udało się zarezerwować bilet twierdząco, więc dla prostej metryki "task success" mamy współczynnik 100%
|
|
|
|
- Dla kolejnych metryk, w której każda z nich posiadała skalę od 1 do 7, systemom udało się zdobyć (wyniki po uśrednieniu):
|
|
- Czy odpowiedzi systemu były zrozumiałe? -> 6.1 na 7
|
|
- Czy zamierzasz używać systemu w przyszłości? -> 5 na 7
|
|
- Czy na każdym etapie rozmowy wiedziałeś co powiedzieć? -> 6.7 na 7
|
|
- Czy system rozumiał wiadomości za pierwszym razem, bez konieczności powtarzania? -> 6 na 7
|
|
- Czy system zachowywał się zgodnie z twoimi przewidywaniami? -> 5.8 na 7
|
|
- Jakie jest prawdopodobieństwo, że polecisz nas znajomemu lub współpracownikowi? -> 6 na 7
|
|
|
|
## Wnioski
|
|
Wyniki te są zadowalające, uzyskując około 6 na 7 pkt z prawie każdej kategorii. Z rozmów z użytkownikami wiemy też jaki błędy poprawić w przyszłości, gdzie priorytetowym z nich jest rezerwacja miejsc, tj. wybieranie dokładnego miejsca A-J, 1-20.
|
|
Najgorzej wypadło "Czy zamierzasz używać systemu w przyszłości?" co może oznaczać, że na zajęciach pojawił się lepszy system, z którego użytkownicy chcieliby korzystać. Jednak do takich wniosków potrzeba by było analizy ankiet dla wszystkich systemów, nie tylko tej jednej.
|
|
|
|
|
|
|
|
|