APO_Cashpoint/use-case-1.md

3.6 KiB

Use Case 1: Wypłata gotówki

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: oczekuje możliwośći wypłaty gotówki o dowolnej porze dnia.
  • Klient: oczekuje możliwości uzyskania potwierdzenia dokonanej operacji.
  • Bank: przeprowadzana transakcja jest bezproblemowa dla obu stron.

Warunki wstępne:

  • Klient posiada kontaktywne konto w banku oraz jest w posiadaniu karty bankomatowej do tego konta

Warunki końcowe:

  • Wypłata gotówki jest bezpieczna i bezproblemowa dla klienta. Klient otrzymał swoją kartę spowrotem. Jeśli zostało wydrukowane klient otrzymuje również potwierdzenie dokonania transakcji. Wydawana jest wybrana ilośc gotówki.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

1.Klient wkłada kartę do bakomatu.
2.Klient wprowadza PIN.
3.System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
4.Klient wybiera opcję wypłaty.
5.Klient wybiera kwotę.
6.Bankomat pyta o potwierdzenie.
7.Bankomat wydaje kartę.
8.Bankomat wydaje żądaną ilość pieniędzy.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu.

  1. Informacja o wystąpieniu zostaje wyświetlona na ekranie / zasygnalizowana dżwiękiem.
  2. Jeśli została wprowadzona karta, zostaje ona wysunięta z bankomatu.
  3. Wyłączenie bankomatu / wyświetlenie informacji o niedostępności bankomatu.
  4. Powiadomienie serwisanta.

1a. Czytnik kart uszkodzony.

  1. Wyświetlenie komunikatu o błędzie czytnika.
  2. Wysunięcie karty z czytnika.
  3. Wyłączenie bankomatu / wyświetlenie informacji o niedostępności bankomatu.
  4. Powiadomienie serwisanta.

1b. Karta nierozpoznana przez czytnik kart.

  1. Wyświetlenie komunikatu o błędzie odczytu karty.
  2. Wysunięcie karty z czytnika.
  3. Wyświetlenie prośby aby klient spróbował ponownie.
  4. Powrót do kroku 1.

3a. PIN nieprawidłowy.

  1. Wyświetlenie informacji o nieprawidłowym kodzie PIN.
  2. Wysłanie informacji do banku o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN.
  3. Powrót do kroku 2.
2a. Wprowadzono nieprawidłowy kod PIN trzeci raz z rzędu.
   1. Wyświetlenie informacji o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN poraz trzeci oraz o zablokowaniu konta.
   2.Wysunięcie karty z czytnika kart.
   3. Po upływie 5s bankomat powraca na ekran startowy.

5a. Wybrana kwota przekracza maksymalną kwotę jednorazowej wypłaty ustalonej przez bank.

  1. Wyświetlenie informacji o wybraniu kwoty przekraczającej wysokość jednorazowej wypłaty.
  2. Wysunięcie karty.
  3. Powrót do kroku 1.

5b. Wybrana kwota przekracza dzienny limit wypłat klienta.

  1. Wyświetlenie informacji o przekroczeniu dziennego limitu wypłat gotówki.
  2. Wysunięcie karty.
  3. Powrót do kroku 1.

5c. Wybrana kwota przekracza wysokość salda klienta.

  1. Wyświetlenie informacji o niewystarczającym saldzie na koncie.
  2. Wysunięcie karty.
  3. Powrót do kroku 1.

Wymagania specjalne:

  • Domyślnym językiem wyświetlania jest język Polski.
  • Bankomat umożliwia zmianę języka na jeden z poniższych:
    1. Angielski.
    2. Niemiecki.
    3. Hiszpański.
    4. Rosyjski.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

1a. Karta bankomatowa nie może być uszkodzona.

2a. Kod PIN skłąda się z 4 cyfr.

Kwestie otwarte: