3.6 KiB
3.6 KiB
Use Case 1: Wypłata gotówki
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: oczekuje możliwośći wypłaty gotówki o dowolnej porze dnia.
- Klient: oczekuje możliwości uzyskania potwierdzenia dokonanej operacji.
- Bank: przeprowadzana transakcja jest bezproblemowa dla obu stron.
Warunki wstępne:
- Klient posiada kontaktywne konto w banku oraz jest w posiadaniu karty bankomatowej do tego konta
Warunki końcowe:
- Wypłata gotówki jest bezpieczna i bezproblemowa dla klienta. Klient otrzymał swoją kartę spowrotem. Jeśli zostało wydrukowane klient otrzymuje również potwierdzenie dokonania transakcji. Wydawana jest wybrana ilośc gotówki.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
1.Klient wkłada kartę do bakomatu.
2.Klient wprowadza PIN.
3.System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
4.Klient wybiera opcję wypłaty.
5.Klient wybiera kwotę.
6.Bankomat pyta o potwierdzenie.
7.Bankomat wydaje kartę.
8.Bankomat wydaje żądaną ilość pieniędzy.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. Zawieszenie systemu/Błąd systemu.
- Informacja o wystąpieniu zostaje wyświetlona na ekranie / zasygnalizowana dżwiękiem.
- Jeśli została wprowadzona karta, zostaje ona wysunięta z bankomatu.
- Wyłączenie bankomatu / wyświetlenie informacji o niedostępności bankomatu.
- Powiadomienie serwisanta.
1a. Czytnik kart uszkodzony.
- Wyświetlenie komunikatu o błędzie czytnika.
- Wysunięcie karty z czytnika.
- Wyłączenie bankomatu / wyświetlenie informacji o niedostępności bankomatu.
- Powiadomienie serwisanta.
1b. Karta nierozpoznana przez czytnik kart.
- Wyświetlenie komunikatu o błędzie odczytu karty.
- Wysunięcie karty z czytnika.
- Wyświetlenie prośby aby klient spróbował ponownie.
- Powrót do kroku 1.
3a. PIN nieprawidłowy.
- Wyświetlenie informacji o nieprawidłowym kodzie PIN.
- Wysłanie informacji do banku o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN.
- Powrót do kroku 2.
2a. Wprowadzono nieprawidłowy kod PIN trzeci raz z rzędu.
1. Wyświetlenie informacji o wprowadzeniu nieprawidłowego kodu PIN poraz trzeci oraz o zablokowaniu konta.
2.Wysunięcie karty z czytnika kart.
3. Po upływie 5s bankomat powraca na ekran startowy.
5a. Wybrana kwota przekracza maksymalną kwotę jednorazowej wypłaty ustalonej przez bank.
- Wyświetlenie informacji o wybraniu kwoty przekraczającej wysokość jednorazowej wypłaty.
- Wysunięcie karty.
- Powrót do kroku 1.
5b. Wybrana kwota przekracza dzienny limit wypłat klienta.
- Wyświetlenie informacji o przekroczeniu dziennego limitu wypłat gotówki.
- Wysunięcie karty.
- Powrót do kroku 1.
5c. Wybrana kwota przekracza wysokość salda klienta.
- Wyświetlenie informacji o niewystarczającym saldzie na koncie.
- Wysunięcie karty.
- Powrót do kroku 1.
Wymagania specjalne:
- Domyślnym językiem wyświetlania jest język Polski.
- Bankomat umożliwia zmianę języka na jeden z poniższych:
- Angielski.
- Niemiecki.
- Hiszpański.
- Rosyjski.
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
1a. Karta bankomatowa nie może być uszkodzona.
2a. Kod PIN skłąda się z 4 cyfr.