APO_Cashpoint/use-case-2.md

3.6 KiB

Use Case 2: Wpłata gotówki

Aktor podstawowy: Klient

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Klient: chce zrealizować szybko żądaną operację, oczekuje potwierdzenia wykonanej transkacji.
  • Bank: chce otrzymać potwierdzenie, że w bankomacie została umieszczona odpowiednia ilość gotówki.

Warunki wstępne:

Bankomat ma aktywne połączenie z bankiem. W bankomacie poprawnie działa urządzenie do pobierania gotówki i karty, klawiatura, ekran oraz kamera. W bankomacie jest odpowiednia ilość papieru, aby wydrukować potwierdzenie.

Warunki końcowe:

Wpłacone środki są prawidłowo przeliczone i dodane do konta klienta. System bankowy jest zaktualizowany. Potwierdzenie wykonanej operacji zostało wydrukowane. Karta została odebrana przez klienta. Transakcja została dodana do historii transakcji klienta.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient wkłada kartę do bakomatu.
  2. Klient wprowadza PIN.
  3. System weryfikuje PIN na podstawie konta użytkownika powiązanego z kartą.
  4. Klient wybiera opcję wpłaty.
  5. Klient wpisuje kwotę.
  6. Bankomat pyta o potwierdzenie.
  7. Bankomat sprawdza wpłaconą sumę z wprowadzoną sumą.
  8. Bankomat wydaje kartę.
  9. Bankomat zasila konto powiązane z kartą.
  10. Bankomat drukuje potwierdznie.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. Zawieszenie/Błąd systemu.

1. Komunikat o błędzie.  
  1a. Stan wykonywanych operacji.  
      1. Jeśli karta została umieszczona zostaje ona oddana.  
      2. Jeśli gotówka została włożona zostaje ona oddana.  
3. Powiadomienie serwisanta.  
4. Wyłączenie bankomatu.  
5. Komunikat o niedostępności bankomatu.  

1a. Uszkodzony czytnik kart.

1. Komunikat o uszkodzonym czytniku kart.  
2. Bankomat oddaje kartę.  
3. Powiadomienie serwisanta.  
4. Wyłączenie bankomatu.  
5. Komunikat o niedostępności bankomatu.  

1b. Karta nie została rozpoznana.

1. Komunikat o nierozpoznaniu karty.  
2. Bankomat oddaje kartę.  
3. Komunikat, aby spróbować ponownie włożyć kartę do bankomatu.  
4. Powró† do kroku 1.  

3a. Klient podał błędny PIN.

1. Komunikat o podaniu błędnego PIN-u.  
2. Bank otrzymuje informację o podaniu błednego PIN-u.  
  2a. Bank dostał informacje o podaniu złego PIN-u trzeci raz z rzędu.  
    1. Komunikat o podaniu złego PIN-u trzeci raz z rzędu.  
    2. Karta zostaje zablokowana.  
    3. Bankomat oddaje kartę.  
    4. Bankomat powraca do ekranu startowego.  
3. Bankomat oddaje kartę.  
4. Powrót do kroku 1.  

7a. Wpisana kwota nie zgadza się z włożoną kwotą.

1. Komunikat, że wpisana kwota nie zgadza się z włożoną kwotą.  
2. Bankomat oddaje włożoną gotówkę.  
3. Bankomat oddaje kartę.  
4. Powrót do kroku 1.  

Wymagania specjalne:

  • Możliwość wyboru języka w bankomacie (polski, angielski, niemiecki, rosyjski, hiszpański).
  • Komunikat jest wyświetlany na ekranie bankomatu.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

2a. Pin składa się z 4 cyfr.  
5a. Bankomat przyjmuje banknoty 50zł, 100zł, 200zł, 500zł.  

Kwestie otwarte:

  • Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy zamiast podawania numeru PIN?