Projekt_APO_Restauracja/use-case-2.md
2021-12-08 13:02:16 +01:00

3.4 KiB

Use Case 2: Dodawanie potrawy niestandardowej

Aktor podstawowy: Kelner

Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:

  • Kelner:

    • Chce dodawać i edytować potrawy niestandardowe.
    • Oczekuje, że utworzona potrawa niestandardowa zostanie dopisana do zamówienia.
    • Chce mieć wgląd w szczegóły potrawy niestandardowej.
  • Klient:

    • Chce zamówić niestandardową potrawę jako część swojego zamówienia.
    • Oczekuje sprawnej obsługi i dodania potrawy zgodnej z jego oczekiwaniami.
  • Kucharz:

    • Chce otrzymać w zamówieniu pełny opis potrawy niestandardowej, aby ją przygotować.

Warunki wstępne:

Kelner zbiera informacje od klienta na temat zamówienia. Terminal kelnera działa poprawnie.

Warunki końcowe:

Potrawa jest dodana do listy zamówień. Jest traktowana jak każda inna potrawa. Przechowywane są pełne informacje o jej składnikach.

Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):

  1. Klient prosi o zamówienie potrawy niestandardowej.
  2. Kelner wybiera opcje dodania potrawy niestandardowej.
  3. Klient podaje szczegółowe informacje na temat potrawy — klient wybiera bazową potrawę, którą będzie chciał zmodyfikować lub podaje pełną listę składników i dodatków dania.
  4. Kelner edytuje składniki i dodatki zgodnie z oczekiwaniami klienta.
  5. Kelner zatwierdza potrawę.
  6. System dodaje potrawę do listy zamówienia. Dostępny jest podgląd szczegółowy potrawy.
  7. Klient może zamówić kolejną potrawę niestandardową — powtarzane są kroki 1-6.

Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):

*a. W przypadku zawieszenia się systemu:

  1. Kelner resetuje system, prosi o odtworzenie stanu przed zawieszeniem.
  2. System odtwarza stan zamówienia i potraw niestandardowych.

3a. Brak podanych składników w spiżarni:

  1. Kelner informuje klienta o braku składników na potrawę.
  2. Klient kontynuuje tworzenie niestandardowego zamówienia.
 2a. Klient ze względu na brak składników rezygnuje z opcji zamówienia niestandardowej potrawy.

   1. Kelner anuluje tworzenie niestandardowej potrawy.
   2. Kelner kontynuuje zbieranie informacji na temat innych potraw zamawianych od klienta.

2-5a. Klient zmienia zdanie i prosi kelnera o odrzucenie potrawy niestandardowej w trakcie jej tworzenia:

  1. Kelner wybiera opcję anulowania tworzenia niestandardowej potrawy.
  2. System nie dodaje do zamówienia anulowanej potrawy niestandardowej.

5a. Potrawa nie jest poprawna (np. jest pusta):

  1. System informuje o błędzie.
  2. Kelner informuje klienta o zaistniałej sytuacji.
  3. System nie zapisuje informacji o niepoprawnej potrafie.
  4. Kontynuowany jest proces zbierania zamówienia od klienta.

Wymagania specjalne:

  • Terminal kelnera działa na ekranie dotykowym.

Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:

5a. Potrawa niestandardowa składa się z conajmniej jednego składnika, dodatki są opcjonalne.

Kwestie otwarte:

  • Czy niestandardowa potrawa może składać się z jakichkolwiek składnikow ze spiżarni?
  • Jakie są ograniczenia dla klienta w wyborze składników i dodatków?