Projekt_APO_Restauracja/use_cases.md
2021-10-26 10:46:35 +02:00

3.2 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor Cel
Kelner
  • zarządzanie zamówieniami
  • dodanie niestandardowej potrawy do zamówienia
  • sprawdzenie możliwości przygotowania potrawy (czy wystarczy na nią składników)
  • śledzenie statusu zamówienia
Kasjer
  • podgląd kosztu zamówienia i przyjęcie płatności
Kucharz
  • przyjmowanie i wydawanie zamówień
  • wgląd w zamówienia
Pracownik Spiżarni
  • aktualizacja stanu spiżarni

Słownik

Hasło Opis
Kasa Terminal przyjmujący zapłaty.
TK Terminal Kelnera.
Kuchnia Terminal w kuchni.
Spiżarnia Terminal w spiżarni.
Zamówienie Lista potraw zamówionych przez klienta
Potrawa Danie z konkretną listą składników oraz dostępnymi dodatkami.
Potrawa Niestandardowa Potrawa ze zmodyfikowanymi składnikami.
Dodatek Coś, co możesz dodać do potrawy.

Przypadki użycia

Use case 1: Zarządzanie zamówieniami

Klient wymienia potrawy jakie pragnie zamówić z menu restauracji. Kelner korzystając z TK, tworzy nowe zamównienie i dodaje do niego potrawy wymienione przez klienta. Na życzenie klienta kelner w trakcie dodaje nowe, oraz modyfikuje lub usuwa wybrane istniejące w zamówieniu potrawy. Nowe potrawy można dodawać do momentu zapłaty za zamówienie. Usuwać, lub modyfikować daną potrawę z zamówienia można do momentu, aż nie rozpocznie się przyrządzanie tej konkretnej potrawy w kuchni. Potrawy zawarte w zamówieniu są serwowane. Po posiłku klient płaci za potrawy jakie znajdują się w zamówienu i opuszcza restaurację.

Use case 2: Dodanie potrawy niestandardowej

Klient opisuje niestandardową potrawę jaką chce zamówić. Po kolei podaje składniki i dodatki, z jakich chce aby ta potrawa się składała. Kelner za pomocą TK tworzy potrawę niestandardową i dodaje do niej wszystkie składniki i dodatki które, wymienił klient. Koszt potrawy jest określony na podstawie składników i dodatków z jakich ta potrawa się składa. Kelner zatwierdza dodanie potrawy niestandardowej i staje się ona częścią zamówienia.

Use case 3: Sprawdzanie możliwości przygotowania potrawy

Kelner przyjmuje zamówienie od klienta. W TK przy każdej potrawie kelner ma informacje na temat dostępności składników potrawy. Kelner zapisuje tylko dania, które są dostępne (mają wszystkie potrzebne składniki w spiżarni) i tylko je przekazuje do kuchni.

Use case 4: Śledzenie statusu zamówienia

Kelner przez cały proces obsługi klienta może sprawdzić stan jego zamówienia w TK. Zamówienia mają swoje stany, które opisują jaki jest etap realizacji zamówienia klienta. Po przyjęciu zamówienia i przekezaniu go do kuchni, TK wyświetla informacje o zrealizowaniu danego zamówienia. Kelner może odebrać gotowe zamówienie z kuchni i zanieść je klientowi.