3.2 KiB
Opis skrócony przypadków użycia
Aktorzy procesu i ich cele
Aktor | Cel |
---|---|
Kelner |
|
Kasjer |
|
Kucharz |
|
Pracownik Spiżarni |
|
Słownik
Hasło | Opis |
---|---|
Kasa | Terminal przyjmujący zapłaty. |
TK | Terminal Kelnera. |
Kuchnia | Terminal w kuchni. |
Spiżarnia | Terminal w spiżarni. |
Zamówienie | Lista potraw zamówionych przez klienta |
Potrawa | Danie z konkretną listą składników oraz dostępnymi dodatkami. |
Potrawa Niestandardowa | Potrawa ze zmodyfikowanymi składnikami. |
Dodatek | Coś, co możesz dodać do potrawy. |
Przypadki użycia
Use case 1: Zarządzanie zamówieniami
Klient wymienia potrawy jakie pragnie zamówić z menu restauracji. Kelner korzystając z TK, tworzy nowe zamównienie i dodaje do niego potrawy wymienione przez klienta. Na życzenie klienta kelner w trakcie dodaje nowe, oraz modyfikuje lub usuwa wybrane istniejące w zamówieniu potrawy. Nowe potrawy można dodawać do momentu zapłaty za zamówienie. Usuwać, lub modyfikować daną potrawę z zamówienia można do momentu, aż nie rozpocznie się przyrządzanie tej konkretnej potrawy w kuchni. Potrawy zawarte w zamówieniu są serwowane. Po posiłku klient płaci za potrawy jakie znajdują się w zamówienu i opuszcza restaurację.
Use case 2: Dodanie potrawy niestandardowej
Klient opisuje niestandardową potrawę jaką chce zamówić. Po kolei podaje składniki i dodatki, z jakich chce aby ta potrawa się składała. Kelner za pomocą TK tworzy potrawę niestandardową i dodaje do niej wszystkie składniki i dodatki które, wymienił klient. Koszt potrawy jest określony na podstawie składników i dodatków z jakich ta potrawa się składa. Kelner zatwierdza dodanie potrawy niestandardowej i staje się ona częścią zamówienia.
Use case 3: Sprawdzanie możliwości przygotowania potrawy
Kelner przyjmuje zamówienie od klienta. W TK przy każdej potrawie kelner ma informacje na temat dostępności składników potrawy. Kelner zapisuje tylko dania, które są dostępne (mają wszystkie potrzebne składniki w spiżarni) i tylko je przekazuje do kuchni.
Use case 4: Śledzenie statusu zamówienia
Kelner przez cały proces obsługi klienta może sprawdzić stan jego zamówienia w TK. Zamówienia mają swoje stany, które opisują jaki jest etap realizacji zamówienia klienta. Po przyjęciu zamówienia i przekezaniu go do kuchni, TK wyświetla informacje o zrealizowaniu danego zamówienia. Kelner może odebrać gotowe zamówienie z kuchni i zanieść je klientowi.