Zaktualizuj 'use-case-2.md'

This commit is contained in:
Cezary Adamczak 2021-11-03 10:10:11 +01:00
parent 20c49e47d0
commit 365495d51a

View File

@ -1,45 +1,58 @@
## Use Case 1: Wypłata gotówki ## Use Case 1: Wypłata gotówki
### Aktor podstawowy (Primary actor): ### Aktor podstawowy (Primary actor):
Klient Klient
### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu: ### Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa - Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa
- Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji. - Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji.
- Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji - Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji
### Warunki wstępne: ### Warunki wstępne:
Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie. Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie.
### Warunki końcowe: ### Warunki końcowe:
Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności. Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności.
### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa): ### Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze 1. Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze
2. Klient wkłada kartę do bankomatu 2. Klient wkłada kartę do bankomatu
3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową 3. Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową
4. Bankomat prosi Klienta o PIN 4. Bankomat prosi Klienta o PIN
5. Klient podaje poprawny PIN 5. Klient podaje poprawny PIN
6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki” 6. Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki”
7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić 7. Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić
8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją 8. Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją
9. Bankomat wydaje banknoty 9. Bankomat wydaje banknoty
10. Bankomat wydaje potwierdzenie płatności 10. Bankomat wydaje potwierdzenie płatności
11. Bankomat wydaje kartę 11. Bankomat wydaje kartę
### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne): ### Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny: <br> *a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny: <br>
&emsp; Nie chcemy aby Klient korzystał z niesprawnego bankomatu <br> &emsp; 1. Trwające transakcje zostają przerwane <br>
&emsp;&emsp; 1. Trwające transakcje zostają przerwane <br> &emsp; 2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny <br>
&emsp;&emsp; 2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny <br> &emsp; 3. Wydawana jest karta Klienta <br>
&emsp;&emsp; 3. Wydawana jest karta Klienta <br> &emsp;&emsp; 3a. Karta Klienta nie może zostać wydana: <br>
&emsp;&emsp;&emsp; 3a. Karta Klienta nie może zostać wydana: <br> &emsp;&emsp;&emsp; 1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty <br>
&emsp;&emsp;&emsp;&emsp; 1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty <br> 3a. Karta nie jest poprawną kartą bankomatową: <br>
&emsp; 1. Bankomat podaje komunikat o nieprawidłowej karcie, po czym zwraca kartę. <br>
### Wymagania specjalne: 5a. Podany PIN jest nieprawidłowy: <br>
&emsp; 1. Bankomat prosi po ponowne podanie PINu &emsp; *powrót do stanu 4* <br>
### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: &emsp;&emsp; 1a. Podano trzykrotnie nieprawidłowy PIN: <br>
&emsp;&emsp;&emsp; 1. Karta zostaje zablokowana, po czym zostaje zwrócona. <br>
### Kwestie otwarte: 7a. Podana kwota nie jest podzielna przez 10: <br>
&emsp; 1. Bankomat wyświetla komunikat o błędnej kwocie <br>
&emsp; 2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty &emsp; *powrót do stanu 7* <br>
7b. Podana kwota nie może zostać wypłacona za pomocą zdeponowanych banknotów:
&emsp; 1. Bankomat wyświetla komunikat o niewystarczającej ilości środków
&emsp; 2. Bankomat prosi o powtórne podanie kwoty &emsp; *powrót do stanu 7* <br>
### Wymagania specjalne:
### Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
### Kwestie otwarte: