97 lines
4.0 KiB
Markdown
97 lines
4.0 KiB
Markdown
Use Case 5: Sprawdzenie stanu konta
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient banku
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient banku: oczekuje możliwości szybkiego wprowadzania danych, braku błędów oprogramowania i uzyskania aktualnych inforamcji o stanie konta
|
|
|
|
- Przedsiębiorstwo bankowe: chce poprawnie realizowanej wymiany informacji z bankomatem, zadowolenia klienta i tolerancji oprogramowania na możliwe opóźnienia w przesyle danych
|
|
|
|
- Konserwator: oczekuje otrzymywania wezwań do konkretnej maszyny i tylko wtedy, gdy jest ona uszkodzona
|
|
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Klient posiada pewne elementy, którymi zamierza zidentyfikować się i uwierzytelnić w programie bankomatu.
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Podane inforamcje są bezpieczne i aktualne.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient podchodzi do bankomatu i identyfikuje swoją tożsamość
|
|
2. Po zaakceptowaniu tożsamości przez bankomat klient uwierzytelnia się
|
|
3. Bankomat wyświetla listę dostępnych dla klienta opcji
|
|
4. Klient wybiera opcję sprawdzenia stanu konta
|
|
5. Bankomat wyświetla aktualny stan konta wraz z historią ostatnich płatności i przyciskiem do jej rozwinięcia
|
|
6. Klient wybiera opcję zakończenia podglądu stanu konta
|
|
7. Bankomat powraca do widoku listy dostępny opcji
|
|
8. Klient wybiera opcję zakończenia sesji
|
|
9. Bankomat wydaje klientowi dowód tożsamości i identyfikator, jeżeli elementy te są zwracalne
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. W dowolnym czasie, dotyczy sytuacji awarii osprzętu bankomatu lub zawieszenia się systemu:
|
|
|
|
1. Bankomat próbuje wydać klientowi dowód tożsamości i uwierzytelnienia, jeżeli elementy te są zwracalne
|
|
2. Bankomat przechodzi w stan awaryjny uniemożliwiając jego używanie dla klientów
|
|
3. Na miejsce zdarzenia wzywany jest konserwator
|
|
4. Przed rozpoczęciem naprawy konserwator prowadza bankomat w stan serwisowy
|
|
5. Po skutecznej naprawie konserwator przywraca bankomat do stanu normalnego
|
|
|
|
1a. Błąd podczas identyfikacji użytkownika:
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla klientowi ekran błędu identyfikacji i zwraca dowód tożsamości, jeżeli jest on zwracalny
|
|
|
|
2a. Błąd podczas uwierzytelniania klienta:
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla klientowi ekran błędu uwierzytelnienia i zwraca dowód uwierzytelniający, jeżeli jest on zwracalny
|
|
|
|
3a. Brak opcji wyświetlenia stanu konta
|
|
|
|
1. Jeżeli użytkownik nie ma uprawnień do wyświetlenia stanu konta, opcja ta nie zostaje wyświetlona na ekranie
|
|
|
|
5a. Wybór przycisku do rozwinięcia historii transakcji:
|
|
|
|
1. Bankomat wyświetla przewijalną listę transakcji wraz z możliwością sortowania
|
|
2. Po przeczytaniu interesujących informacji klient wybiera przycisk wyjścia z podglądu historii
|
|
3. Bankomat powraca do wyświetlania aktualnego stanu konta ze skróconą historią
|
|
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- Tekst na ekranie dotykowym powinien być duży i dobrze widoczny, a za razem ciężki do odczytania stojąc z boku automatu
|
|
|
|
- Bankomat powinien posiadać interfejs wielojęzyczny możliwy do zmienienia na życzenie przedsiębiorstwa bankowego
|
|
|
|
- Wyświetlanie stanu konta powinno nastąpić w przeciągu około 2 sekund od wybrania tej opcji w bankomacie
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
1a. Identyfikacja zachodzi za pośrednictwem karty
|
|
|
|
2a. Uwierzytelnianie zachodzi za pośrednictwem wpisania na klawiaturze bankomatu numeru PIN
|
|
|
|
2b. Pin składa się z 4 cyfr i jest wyświetlany na oddzielnym ekranie bankomatu
|
|
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- Czy oprogramowanie bankomatu ma mieć możliwość odgrywania dźwięków?
|
|
|
|
- Jak różnorodne formy identyfikacji i autoryzacji mogą być obsługiwane?
|
|
|
|
- W jaki sposób bankomat powinien informować konserwatora o awarii?
|