2.0 KiB
2.0 KiB
Use Case 1: Wypłata gotówki
Aktor podstawowy (Primary actor):
Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
- Klient: oczekuje możliwości szybkiej wypłaty gotówki, poprawności przy wydawaniu banknotów, nieinwazyjnych środków bezpieczeństwa
- Przedsiębiorstwa bankowe: chcą poprawności realizowanych transakcji, szczególnie blokowania na kontach poprawnej ilości środków, zadowolenie Klienta oraz bezpieczeństwa wykonywanych transakcji.
- Właściciel bankomatu: zadowolenie Klienta, poprawne naliczanie prowizji
Warunki wstępne:
Bankomat jest sprawny, posiada uzupełnione kieszenie.
Warunki końcowe:
Wypłacona została poprawna ilość banknotów. Kwota została poprawnie odjęta z konta. Wydrukowane zostało potwierdzenie płatności.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient przychodzi do bankomatu z kartą przypisaną do konta z którego mają zostać wypłacone pieniądze
- Klient wkłada kartę do bankomatu
- Bankomat potwierdza, że karta jest poprawną kartą bankomatową
- Bankomat prosi Klienta o PIN
- Klient podaje poprawny PIN
- Klient wybiera funkcję „Wypłata Gotówki”
- Klient podaje kwotę, którą chce wypłacić
- Z konta Klienta odejmowana jest wypłacana kwota wraz z prowizją
- Bankomat wydaje banknoty
- Bankomat wydaje potwierdzenie płatności
- Bankomat wydaje kartę
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. W dowolnym czasie, bankomat nie jest sprawny:
Nie chcemy aby Klient korzystał z niesprawnego bankomatu
1. Trwające transakcje zostają przerwane
2. Bankomat przechodzi w tryb awaryjny
3. Wydawana jest karta Klienta
3a. Karta Klienta nie może zostać wydana:
1. Bankomat wyświetla informacje o awarii wraz z kontaktem w celu umożliwienia odzyskania Karty