Projekt_APO-Automat_spozywczy/use-cases.md
Bartosz Małaszewski bf508fdcd8 Add useCases
2021-10-20 11:12:25 +02:00

2.0 KiB

Opis skrócony przypadków użycia

Aktorzy procesu i ich cele

Aktor Cel
Klient Zakup produktu
Klient Zakup posiłku
Klient Płatność kartą
Klient Płatność gotówką
Automat Informacja o stanie ilości produktów do magazynu
Automat Przywołanie obsługi serwisowej

Słownik

Hasło Opis
Automat Maszyna do wydawania produktów zamówionych przez klienta
Produkt Jedzenie lub napoje, które są bezpośrednio do odebrania po zamówieniu
Posiłek Jedzenie lub napoje, które muszą zostać odpowiednio przygotowane przed wydaniem dla klienta
Pobieracz Urządznie służące do pobierania monet oraz banknotów

Przypadki użycia

Use case 1: Zakup produktu:

Klient wybiera produkt, który chce zakupić. Wyświetla się informacja o cenie do zapłaty. Klient wybiera metode płatności. Klient płaci (Use case 3-4). Wybrany produkt zostaje wydany.

Use case 2: Zakup posiłku:

Klient wybiera produkt, który chce zakupić. Wyświetla się informacja o cenie do zapłaty. Klient wybiera metode płatności. Klient płaci (Use case 3-4). Wybrany produkt zostaje odpowiedno przygotowany. Wybrany produkt zostaje wydany.

Use case 3: Płatność kartą

Klient wybrał płatność kartą. Terminal prosi o dokonanie płatności. Klient płaci przy pomocy karty. Terminal autoryzuje transakcje, następnie akceptuje ją.

Use case 4: Płatność gotówką

Klient wybrał płatność gotówką. Automat odblokowuje wrzutnik monet i banknotów. Klient wkłada odpowiednie nominały Pobieracz weryfikuje i sumuje zebrane nominały. Klient wrzucił odpowiednią kwote. Automat akceptuje płantość.

Use case 5: Informowanie o stanie ilości produktów do magazynu

Use case 6: Informowanie o stanie ilości produktów do magazynu