Projekt_APO-Automat_spozywczy/use-cases.md
Bartosz Małaszewski bf508fdcd8 Add useCases
2021-10-20 11:12:25 +02:00

49 lines
2.0 KiB
Markdown

Opis skrócony przypadków użycia
===============================
Aktorzy procesu i ich cele
--------------------------
Aktor | Cel
------------|------------------------------
Klient | Zakup produktu
Klient | Zakup posiłku
Klient | Płatność kartą
Klient | Płatność gotówką
Automat | Informacja o stanie ilości produktów do magazynu
Automat | Przywołanie obsługi serwisowej
Słownik
-------
Hasło |Opis
-----------|-----------------------------
Automat | Maszyna do wydawania produktów zamówionych przez klienta
Produkt | Jedzenie lub napoje, które są bezpośrednio do odebrania po zamówieniu
Posiłek | Jedzenie lub napoje, które muszą zostać odpowiednio przygotowane przed wydaniem dla klienta
Pobieracz | Urządznie służące do pobierania monet oraz banknotów
Przypadki użycia
----------------
### Use case 1: Zakup produktu:
Klient wybiera produkt, który chce zakupić. Wyświetla się informacja o cenie do zapłaty.
Klient wybiera metode płatności. Klient płaci (Use case 3-4). Wybrany produkt zostaje wydany.
### Use case 2: Zakup posiłku:
Klient wybiera produkt, który chce zakupić. Wyświetla się informacja o cenie do zapłaty.
Klient wybiera metode płatności. Klient płaci (Use case 3-4). Wybrany produkt zostaje odpowiedno przygotowany.
Wybrany produkt zostaje wydany.
### Use case 3: Płatność kartą
Klient wybrał płatność kartą. Terminal prosi o dokonanie płatności.
Klient płaci przy pomocy karty. Terminal autoryzuje transakcje, następnie akceptuje ją.
### Use case 4: Płatność gotówką
Klient wybrał płatność gotówką. Automat odblokowuje wrzutnik monet i banknotów. Klient wkłada odpowiednie nominały
Pobieracz weryfikuje i sumuje zebrane nominały. Klient wrzucił odpowiednią kwote. Automat akceptuje płantość.
### Use case 5: Informowanie o stanie ilości produktów do magazynu
### Use case 6: Informowanie o stanie ilości produktów do magazynu