grafika-uam-rybki-21-22/README.md
2021-12-31 02:40:07 +01:00

33 lines
1.1 KiB
Markdown

# Grafika UAM rybki 21-22
Projekt na przedmiot Grafika Komputerowa na UAM (kierunek informatyka) rok 2021/2022
## Kompilacja
[Tutaj](https://diveintosystems.org/book/C2-C_depth/advanced_libraries.html) mały poradnik jak działa linkowanie i szukanie headerów w C/C++ (przy użyciu `gcc`).
### MacOS
Instalacja dependencies
```sh
$ brew install --cask xquartz
$ brew install glew freeglut glm assimp
```
Kompilacja SOIL
```sh
# wejdź do folderu `cw 6/target`
$ gcc -c ../src/SOIL/*.c -framework OpenGL -I/opt/homebrew/include -I/opt/homebrew/include/GL -L/opt/homebrew/lib -lglew -lglut -lassimp -w -L/System/Library/Frameworks/Cocoa.framework/Cocoa -framework Cocoa
```
Kompilacja reszty
```sh
$ g++ -c ../src/*.cpp -framework OpenGL -I../../dependencies/glm -I/opt/homebrew/include -I/opt/homebrew/include/GL -L/opt/homebrew/lib -lglew -lglut -lassimp -std=c++11 -w
```
Linkowanie
```sh
$ g++ -o my_prog *.o -framework OpenGL -I/opt/homebrew/include -I/opt/homebrew/include/GL -L/opt/homebrew/lib -lglew -lglut -lassimp -w -L/System/Library/Frameworks/Cocoa.framework/Cocoa -I../../dependencies/glm -framework Cocoa
```