JFO_lab_skrzyzowanie/main.py

79 lines
2.5 KiB
Python
Raw Normal View History

2022-03-07 20:41:12 +01:00
import os
from klasy import *
from agenci import *
2022-03-07 20:41:12 +01:00
OKNO = pygame.display.set_mode((SZEROKOSC_OKNA, WYSOKOSC_OKNA))
pygame.display.set_caption("Okno1")
Krata = Krata(OKNO)
def wyswietl_agentow():
for a in Agent1.Agenci:
OKNO.blit(a.tekstura, (a.hitbox.x, a.hitbox.y))
if a.droga == 0:
a.obierzNowyKierunek()
a.okreslDlugoscDrogi()
# a.ruszSie(Agenci1)
pygame.display.update()
def czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
wynik = True
for wiersz in range(pole_lewe_gorne.wiersz, pole_lewe_gorne.wiersz + BOK_AGENTA1_W_POLACH):
for kolumna in range(pole_lewe_gorne.kolumna, pole_lewe_gorne.kolumna + BOK_AGENTA1_W_POLACH):
if Krata.krata[wiersz][kolumna] != POLE.PUSTE:
wynik = False
break
if wynik == False:
break
return wynik
def dodaj_agenta1():
los = None
if len(Agent1.Agenci) in range(0, 40):
los = random.randint(1, 150)
elif len(Agent1.Agenci) in range(40, 50):
los = random.randint(1, 15)
if los != None:
pom = None
if los in (1, 2) or len(Agent1.Agenci) == 0:
pom = 'wozek.png'
elif los in (3, 4):
pom = 'wozek_ze_skrzynka.png'
elif los == 5 and len(Agent1.Agenci) > 6:
pom = 'traktor_ikona.png'
if pom != None:
pole_lewe_gorne = Pole(random.randint(0, LICZBA_POL_W_PIONIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH),
random.randint(0, LICZBA_POL_W_POZIOMIE - BOK_AGENTA1_W_POLACH))
if len(Agent1.Agenci) == 0:
pole_lewe_gorne = Pole(0, 0)
if czy_wylosowane_dla_agenta_pola_sa_puste(pole_lewe_gorne):
pom = 'test1_ikona.png'
ikona = pygame.transform.scale(pygame.image.load(os.path.join('Ikony', pom)),
(BOK_AGENTA1, BOK_AGENTA1))
nowy_agent = Agent1(pole_lewe_gorne, ikona, KIERUNEK.GORA, 0)
nowy_agent.zaznacz_zajmowane_pola_na_kracie(Krata)
Agent1.Agenci.append(nowy_agent)
# print(Krata)
def main():
klatkaz = pygame.time.Clock()
warunek_dzialania = True
while warunek_dzialania:
klatkaz.tick(FPS)
for event in pygame.event.get():
if event.type == pygame.QUIT:
warunek_dzialania = False
break
Krata.wyswietl_krate()
wyswietl_agentow()
dodaj_agenta1()
pygame.quit()
2022-03-07 20:41:12 +01:00
main()