daporgrg/use-cases.md

38 lines
2.2 KiB
Markdown

Opis skrócony przypadków użycia
===============================
Aktorzy procesu i ich cele
--------------------------
Aktor | Cel
-|-
Klient | Zakup produktu
Pracownik obsługi | Przygotowanie do pracy
System wykrywania usterek i wzywania serwisu | Naprawianie występujących usterek
Analityk | Zebranie informacji dotyczących sprzedaży
//zamawianie, przywoływanie obsługi serwisowej (ciepłe posiłki), informowanie magazynu o brakach
Słownik
-------
Hasło | Opis
-|-
Realizacja płatności | dokonanie zapłaty kartą lub gotówką i wszystkie czynności z tym związane
Autoryzowany dostęp | dostęp do funkcji automatu normalnie ukrytych przed użytkownikiem
System obsługi usterek | zewnętrzny system przyjmujący wezwania o usterkach i wysyłający serwisantów
Przypadki użycia
----------------
### Use case 1: Zakup produktu
Klient przychodzi do automatu celem zakupu produktu. Klient używa interfejsu automatu do wybrania produktu. System wyświetla cenę produktu. Klient wprowadza informacje o sposobie realizacji płatności, które są weryfikowane i zapisywane przez system. System realizuje płatność. System uaktualnia swój stan wiedzy o ilości produktów. System przygotowuje i wydaje produkt. Klient odbiera produkt.
### Use case 2: Przygotowanie do pracy
Pracownik obsługi przychodzi do automatu w celu przygotowania automatu do pracy. Po otrzymaniu autoryzowanego dostępu do automatu pracownik obsługi uzupełnia braki towaru i zabiera nadmiar gotówki. Pracownik obsługi potwierdza wykonanie czynności i wychodzi z autoryzowanego dostępu.
#### Naprawienie usterki
System wykrywania usterek i wzywania serwisu wykrywa usterkę w działaniu automatu. System zbiera potrzebne informacje o usterce i automacie. System kontaktuje zewnętrzny system obsługi usterek i podaje mu potrzebne informacje. ( przypadek użycia miał być w jednym miejscu i czsie więc kończę w tym miejscu )
//#### Zebranie informacji dotyczących sprzedaży
//