forked from s464969/apo-bankomat
106 lines
4.5 KiB
Markdown
106 lines
4.5 KiB
Markdown
Use Case 4: Operacja wypłaty pieniędzy
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: chce wypłacić pieniądze ze swojej karty bankowej
|
|
|
|
- Bank: chce spełnić wszystkie potrzeby klienta, uzyskiwać informacje z bankomatu, żeby można było 'komunikować' z klientem przez system i wykrywać błędy
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Klient posiada konto bankowe oraz aktywną kartę. Karta nie jest uszkodzona i nie jest zastrzeżona. Bankomat wyświetla ekran początkowy
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
System poprawnie liczy pieniędzy i aktualizuje dostępność środków w bankomacie.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
|
|
2. System prosi o podanie pinu.
|
|
3. Klient wprowadza pin.
|
|
4. Bank potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u.
|
|
5. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji, które może wybrać klient.
|
|
6. Klient wybiera opcję "wypłata pieniędzy".
|
|
7. System prosi o kwotę wypłaty.
|
|
8. Klient wpisuje kwotę i zatwierdza wprowadzaną kwotę.
|
|
9. System potwierdza wprowadzaną kwotę i wysyła informację do banku.
|
|
10. Bank potwierdza informacje o możliwości wypłaty pieniędzy z danego konta i zapisuje zmianę.
|
|
11. Bank zwraca daną informację do systemu.
|
|
12. System realizuje wypłatę.
|
|
13. Bankomat wydaje kartę.
|
|
14. Klient wyciąga kartę.
|
|
15. Bankomat wydaje gotówkę.
|
|
16. Klient odbiera gotówkę i odchodzi od bankomatu.
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. System zawiesza się:
|
|
1. Bankomat zatrzymuje kartę
|
|
2. System restartuje się, wykrywa błędy, wyświetla ekran interkacji i kontynuje swoje działanie
|
|
2a. System nie może ponownie uruchomić się
|
|
1. Bank otrzymuje informację o błędzie
|
|
2. Bank wysyła komunikat do klienta (przez telefon, e-mail, i t.d.) w sprawie zwroty karty
|
|
3. Bank podejmuje decyzję jak naprawić system
|
|
|
|
4a. Nieprawidłowy pin:
|
|
1. System sygnalizuje nieprawidłowy pin (znowu zaczynamy od kroku 2)
|
|
1a. System sygnalizuje nieprawidłowy pin po trzech próbach
|
|
1. Bankomat zatrzymuje kartę
|
|
2. System powiadamia klienta, że karta została zatrzymana przez bankomat
|
|
3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku
|
|
4. Bank wysyła komunikat do klienta w sprawie zatrzymania karty
|
|
|
|
6a. Bankomata jest pusty i nie może wydać pieniędzy:
|
|
1. System wyświetla informację, że nie można wypłacić pieniędzy, bo bankomat jest pusty (przychodzimy do kroku 14)
|
|
|
|
8a. Klient anuluje operację wypłaty pieniędzy (przychodzimy do kroku 5)
|
|
|
|
9a. W bankomacie nie ma wystarczającej ilości pieniędzy:
|
|
1. System wyświetla informację, że bankomat nie ma wystarczającej ilości pieniędzy (przychodzimy do kroku 14)
|
|
|
|
10a. Bank odmawia skorzystania z tej możliwości:
|
|
1. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę, bo karta nie ma wystarczającej ilości środków na koncie albo z powodu dziennego limitu wypłat z bankomatu
|
|
1a. Bank wysyła komunikat do systemu, że nie można wypłacić gotówkę w celach bezpieczeństwa klienta
|
|
1. System wyświetla informację, że nie można wypłacić pieniędzy i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku (przychodzimy do kroku 14)
|
|
2. System wyświetla informację otrzymaną od banku (przychodzimy do kroku 14)
|
|
|
|
11a. System nie otrzymuje zwrotnej informacji od banku:
|
|
1. System ponownie wysyła informację do banku
|
|
2. System otrzymuje informację zwrotną
|
|
2a. System nie otrzymuje informację zwrotną
|
|
1. Bankomat zatrzymuje kartę
|
|
2. System powiadamia klienta, że karta została zatrzymana przez bankomat i prosi o kontakt z najbliższym oddziałem banku
|
|
3. System wysyła informację o zatrzymaniu karty do banku
|
|
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim.
|
|
|
|
- System oczekuje zwrotnej informacji od banku maksymalnie 15 sekund.
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
4a. Pin składa się z 4 cyfr.
|
|
|
|
7. Kwota nie może być większa niż million złotych i nie może zaczynać się od 0.
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- Czy chcemy obsługiwać karty zbliżeniowe?
|
|
|
|
- Czy chcemy obsługiwać niewidomych?
|