apo-bankomat/use-cases-5.md
2022-11-16 08:35:29 +01:00

113 lines
3.8 KiB
Markdown

Use Case 1: Operacja zakupu kodu do telefonii pre-paidowej
=====================
**Aktor podstawowy:** Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
- Klient: Chce kupić kartę pre-paidową przy pomocy systemu bankomatu.
- Bank: Umożliwia klientowi zakup karty pre-paidowej za pomocą bankomatu oraz poprawnie zrealizowanej transkacji.
Warunki wstępne:
----------------
Klient posiada konto w banko oraz aktywną kartę bankową (debetową, kredytową itd.). Bankomat działa (podłączony do sieci itd.) i wyświetla ekran początkowy.
Warunki końcowe:
----------------
Karta prepaidowa została wydrukowana i odebrana przez klienta.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Klient wkłada kartę do bankomatu.
2. System prosi o podanie PIN-u.
3. Klient wprowadza PIN.
4. Bankomat potwierdza poprawność wprowadzonego PIN-u.
5. Bankomat wyświetla wszystkie możliwości interakcji, które może wybrać klient.
6. Klient wybiera opcję zakupu kodu do telefonii pre-paidowej.
7. System pyta o kwotę, za którą kod do telefonii pre-paidowej ma zostać kupiony.
8. Klient wybiera kwotę.
9. System realizuję operację zakupu kodu do telefonii pre-paidowej.
11. System drukuje kod do telefonii pre-paidowej.
12. Klient odbiera wydrukowany kod.
13. Bankomat wydaje kartę.
14. Klient odbiera kartę.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. System zawiesza się.
1. Wszystkie operacje zostają przerwane
2. Bankomat wydaje kartę i wyświetla komunikat o awarii systemu.
3. System informuje bank o awarii.
3a. Klient wprowadził nieprawidłowy PIN.
1. System prosi o podanie kodu PIN ponownie.
2. Klient wprowadza prawidłowy kod PIN.
3. Przejście do kroku 4 scenariusza głównego.
1a. Klient wprowadził kod PIN nieprawidłowo 3 razy.
1. System przerywa operację i wysuwa kartę z bankomatu.
8a. Klient nie wybrał kwoty w czasie 30 sekund.
1. Klient wybiera kwotę jeszcze raz.
2. Przejście do kroku 9 scenariusza głównego.
1a. Klient nie wprowadził kwoty ponownie.
1. Przejście do kroku 5 scencariusza głównego.
8b. Klient wybrał kwotę większą niż ma środków na koncie:
1. Bankomat wyświetla informację o braku środków na koncie na wykonanie zakupu.
2. Przejście do kroku 8 scenariusza głównego.
11a. System nie drukuje kodu do telefonii pre-paidowej.
1. System próbuje wydrukować kod jeszcze raz.
2. Przejście do kroku 12 scenariusza głównego.
1a. System nie może wydrukować kodu do telefonii-prepaidowej.
1. System informuje bank o zaistniałej sytuacji.
2. Bank będzie się kontaktował z klientem w sprawie kodu.
3. Przejście do kroku 13 scenariusza głównego.
14a. Klient nie odbiera karty.
1. Bankomat wsysa kartę do środka .
2. Bankomat wyświetla komunikat o pobraniu karty.
3. System informuje bank o zostawieniu przez klienta karty w bankomacie.
4. Bankomat wraca do ekranu startowego.
Wymagania specjalne:
--------------------
- Niezbędny ekran dotykowy na dużym i płaskim monitorze, tekst musi być widoczny z odległosci 1 metra.
- Niezbędna jest klawiatura numeryczna (mechaniczna) znajdująca się pod ekranem.
- Interfejs użytkownika musi być dostępny w językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.
- Klient ma ograniczony czas na autoryzację (logowanie do systemu).
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
3. Kod PIN składa sie z 4 cyfr.
Kwestie otwarte:
----------------
- Czy bankomat powinien przyjmować banknoty w innej walucie niż PLN (polski złoty)?
- Czy bankomat powininen posiadać inne sposoby logowania do systemu (np. biometria)?