grakopro/README.md

36 lines
1.0 KiB
Markdown

## Projekt GRK 2023Z
Szymon Szczubkowski, Agnieszka Wyrosławska
## Zaimplementowane technologie
### Physically based rendering
W projekcie zaimplementowane jest oświetlenie PBR. Wspiera ono albedo, roughness, metallic, ambient occlusion oraz **normal** mapy.
### Normal mapping
Razem z PBR zaimplementowane zostało wsparcie dla normal maps.
![picture](https://i.imgur.com/VJP72bY.png)
### Skybox cubemap
W tle widoczny jest skybox kosmosu.
![picture](https://i.imgur.com/1X3LDC5.png)
### Billboarding
Na potrzeby wyświetlania cząsteczek ognia zaimplementowany został billboarding.
![picture](https://i.gyazo.com/d00aba38d49f6179861f68ec464b4753.gif)
### Gamepad mapping
Jeśli wykryty zostanie gamepad, sterowanie zostanie na niego przełączone.
Sprawdzany jest stopień popchnięcia gałki oraz wciśnięcia spustu, prędkość statku skaluje się z nimi.
Sterowanie wygląda następująco:
FUNKCJA | PRZYCISK
--- | ---
LOT W PRZÓD | PRAWY TRIGGER
LOT W TYŁ | LEWY TRIGGER
OBRÓT LEWO-PRAWO | LEWA GAŁKA
NACHYLENIE GÓRA-DÓŁ | PRAWA GAŁKA