Grafika_Komputerowa_Interst.../README.md

25 lines
1.1 KiB
Markdown
Raw Normal View History

2024-02-07 17:43:32 +01:00
# Interaktywny symulator lotu kosmicznego 3D "Interstellar Odyssey"
Wiktoria Grzesik
Maksymilian Szygenda
Nikodem Hederych
## Motyw Aplikacji:
Interstellar Odyssey to gra kosmiczna, której celem jest eksploracja kosmicznego świata, zbieranie skarbów i unikanie przeszkód. Gracz wciela się w rolę pilota statku kosmicznego, podróżując przez kolorowe i pełne niespodzianek galaktyki.
## Sceny:
Kosmiczne asteroidy i planety.
Pasy planetoid.
## Interakcje:
Sterowanie statkiem.
Strzelanie pociskami.
Zbieranie gwiazdek.
Unikanie przeszkód.
## Przełożenie Metod Grafiki na Realizację Motywu Aplikacji:
Mapowanie Normalnych: Detale powierzchni planet i asteroid, nadana trójwymiarowość.
PBR (Physically Based Rendering): Odpowiedzialne za realistyczne oświetlenie, cienie, odbicia i tekstury wysokiej jakości na statkach kosmicznych i otaczających obiektach.
Proceduralne Generowanie Terenu (z Ray-marchingiem): Generowanie asteroid i gwiazdek w przestrzeni kosmicznej.
Animacja ruchu statku: Płynne i realistyczne ruchy statku kosmicznego przy skręcaniu, wznoszeniu i opadaniu.