Grafika_Komputerowa_Interst.../README.md

31 lines
1.2 KiB
Markdown

# Interaktywny symulator lotu kosmicznego 3D "Interstellar Odyssey"
![Screenshot](screenshot.png)
## Motyw Aplikacji:
Interstellar Odyssey to gra zręcznościowa, której celem jest zebranie określonej liczby gwiazdek jednocześnie unikając pojawiających sie asteroid, które mogą zostać zniszczone pociskami gracza.
### Sceny:
- Kosmiczne asteroidy i planety.<br>
- Pasy asteroid. <br>
### Interakcje:
- Sterowanie statkiem.
- Strzelanie pociskami.
- Zbieranie gwiazdek.
- Unikanie przeszkód.
- Niszczenie asteroid.
### Przełożenie Metod Grafiki na Realizację Motywu Aplikacji:
* Mapowanie Normalnych: Detale powierzchni planet i asteroid, nadana trójwymiarowość.
* PBR (Physically Based Rendering): Odpowiedzialne za realistyczne oświetlenie, cienie, odbicia i tekstury wysokiej jakości na statkach kosmicznych i otaczających obiektach, stosujące model Fresnela-Schlick
* Proceduralne Generowanie Terenu: Generowanie asteroid i gwiazdek w przestrzeni kosmicznej.
* Skybox
* Kolizje
* Animacja ruchu statku: Płynne i realistyczne ruchy statku kosmicznego przy skręcaniu, wznoszeniu i opadaniu.
###
Wiktoria Grzesik <br>
Maksymilian Szygenda <br>
Nikodem Hederych <br>