Grafika_Komputerowa_Interst.../README.md

25 lines
1.1 KiB
Markdown

# Interaktywny symulator lotu kosmicznego 3D "Interstellar Odyssey"
Wiktoria Grzesik <br>
Maksymilian Szygenda <br>
Nikodem Hederych <br>
## Motyw Aplikacji:
Interstellar Odyssey to gra kosmiczna, której celem jest eksploracja kosmicznego świata, zbieranie skarbów i unikanie przeszkód. Gracz wciela się w rolę pilota statku kosmicznego, podróżując przez kolorowe i pełne niespodzianek galaktyki.
### Sceny:
- Kosmiczne asteroidy i planety.<br>
- Pasy planetoid. <br>
### Interakcje:
- Sterowanie statkiem.
- Strzelanie pociskami.
- Zbieranie gwiazdek.
- Unikanie przeszkód.
### Przełożenie Metod Grafiki na Realizację Motywu Aplikacji:
* Mapowanie Normalnych: Detale powierzchni planet i asteroid, nadana trójwymiarowość.
* PBR (Physically Based Rendering): Odpowiedzialne za realistyczne oświetlenie, cienie, odbicia i tekstury wysokiej jakości na statkach kosmicznych i otaczających obiektach.
* Proceduralne Generowanie Terenu: Generowanie asteroid i gwiazdek w przestrzeni kosmicznej.
* Animacja ruchu statku: Płynne i realistyczne ruchy statku kosmicznego przy skręcaniu, wznoszeniu i opadaniu.