APO_Bankomat/use-case-5.md

113 lines
3.6 KiB
Markdown
Raw Normal View History

2023-11-15 14:27:17 +01:00
Use Case 5: Transfer pieniędzy
=====================
**Aktor podstawowy:** Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-----------------------------------------------
- Klient: oczekuje możliwości bezproblemowego i bezpiecznego transferu pieniędzy na inne konto.
- Bank: chce mieć możliwość monitorowania pracy systemu z możliwością pobrania historii transakcji czy stanu nominałów bankomacie.
- Dostawca usług bankomatowych: chce aktualizować oprogramowanie systemu oraz zapewnić bezpieczeństwo i sprawność transakcji.
- Regulator finansowy: chce nadzorować działanie bankomatu zgodnie z przepisami prawnymi i regulacjami dotyczącymi transakcji finansowych.
Warunki wstępne:
----------------
Klient jest zidentyfikowany poprzez wprowadzenie karty i przeprowadzona została weryfikacja kodu PIN, następnie klient wybrał opcje transferu pieniędzy.
Warunki końcowe:
----------------
Transakcja przebiegła w bezpieczny i sprawny sposób. Stan konta został zaktualizoway u nadawcy transferu oraz jego odbiorcy. Historia transakcji w bankomacie została zaktualizowana.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Klient podaje imię, nazwisko i numer konta odbiorcy.
2. System sprawdza poprawność danych.
3. System sprawdza czy odbiorca posiada aktywną usługę transferu.
4. Klient wprowadza kwotę transferu.
5. System sprawdza czy klient posiada wystarczająco środków na koncie.
6. Klient akceptuje transfer pieniędzy.
7. System aktualizuje stan konta klienta oraz odbiorcy transferu.
8. System aktualizuje historię transakcji.
9. System oddaje klientowi kartę.
10. Klient odchodzi od bankomatu.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. System zawiesił się.
2023-11-15 16:21:35 +01:00
1. System informuje dostawce usług bankomatowych oraz bank o awarii bankomatu.
2023-11-15 14:27:17 +01:00
2a. System wykrył niepoprawne dane.
1. System prosi o ponowne wprowadzenie danych.
2023-11-15 16:21:35 +01:00
2. Klient wprowadza dane.
2023-11-15 14:27:17 +01:00
2023-11-15 16:21:35 +01:00
2a. Przekroczono limit prób wpisywania poprawnych danych
2023-11-15 14:27:17 +01:00
2023-11-15 16:21:35 +01:00
1. System wyświetla informacje o przekroczonym limicie prób.
2. System przesyła informacje o przekroczonym limicie do banku w celach bezpieczeństwa.
3. System oddaje klientowi kartę.
2023-11-15 14:27:17 +01:00
3a. Odbiorca nie akceptuje usługi transferu poprzez bankomat.
1. System wyświetla informacje o braku dostępności usługi dla danego odbiorcy.
2. System prosi o podanie innego odbiorcy transferu.
5a. Klient nie posiada wystarczających środków na koncie.
1. System wyświetla informacje o braku wystarczająycych środków na koncie by dokonać transferu pieniędzy.
2. System prosi o podanie nowej kwoty transferu.
6a. Klient nie akceptuje transferu pieniędzy.
2023-11-15 16:21:35 +01:00
1. System wraca do wyboru opcji w bankomacie.
2023-11-15 14:27:17 +01:00
2023-11-15 16:21:35 +01:00
7-8a. Błąd podczas aktualizacji.
2023-11-15 14:27:17 +01:00
2023-11-15 16:21:35 +01:00
1. System ponownie próbuje przeprowadzić aktualizacje.
2023-11-15 14:27:17 +01:00
2023-11-15 16:21:35 +01:00
1a. Pomimo ponownej próby występuje błąd przy aktualizacji.
1. System zgłasza problem do dostawcy usług bakomatowych oraz do banku.
2. System anuluje transfer.
3. System informuje klienta o błędzie.
4. System zwraca kartę klientowi.
2023-11-15 14:27:17 +01:00
Wymagania specjalne:
--------------------
2023-11-15 16:21:35 +01:00
- Interfejs musi być dostępny w języku polskim oraz angielskim.
2023-11-15 14:27:17 +01:00
2023-11-15 16:21:35 +01:00
-
2023-11-15 14:27:17 +01:00
- ...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
---------------------------------------------------------------
2a. ...
2b. ...
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
Kwestie otwarte:
----------------
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
- ...
- ...