- Klient: oczekuje możliwości bezproblemowego i bezpiecznego transferu pieniędzy na inne konto.
- Bank: chce mieć możliwość monitorowania pracy systemu z możliwością pobrania historii transakcji czy stanu nominałów bankomacie.
- Dostawca usług bankomatowych: chce aktualizować oprogramowanie systemu oraz zapewnić bezpieczeństwo i sprawność transakcji.
- Regulator finansowy: chce nadzorować działanie bankomatu zgodnie z przepisami prawnymi i regulacjami dotyczącymi transakcji finansowych.
Warunki wstępne:
----------------
Klient jest zidentyfikowany poprzez wprowadzenie karty i przeprowadzona została weryfikacja kodu PIN, następnie klient wybrał opcje transferu pieniędzy.
Warunki końcowe:
----------------
Transakcja przebiegła w bezpieczny i sprawny sposób. Stan konta został zaktualizoway u nadawcy transferu oraz jego odbiorcy. Historia transakcji w bankomacie została zaktualizowana.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
---------------------------------------
1. Klient podaje imię, nazwisko i numer konta odbiorcy.
2. System sprawdza poprawność danych.
3. System sprawdza czy odbiorca posiada aktywną usługę transferu.
4. Klient wprowadza kwotę transferu.
5. System sprawdza czy klient posiada wystarczająco środków na koncie.
6. Klient akceptuje transfer pieniędzy.
7. System aktualizuje stan konta klienta oraz odbiorcy transferu.
8. System aktualizuje historię transakcji.
9. System oddaje klientowi kartę.
10. Klient odchodzi od bankomatu.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
------------------------------------
*a. System zawiesił się.
1. Dostawca usług bankomatowych monitorujący pracę bankomatu wzywa serwisanta.
2. Bank zamraża na czas trwania serwisu konto bankkowe klienta.
3. Serwisant otwiera ręcznie bankomat.
4. Serwisant ręcznie oddaje kartę klientowi
5. Serwisant restartuje system.
6. Bank pobiera historię ostatnich transakcji.
2a. System wykrył niepoprawne dane.
1. System prosi o ponowne wprowadzenie danych.
1a. Przekroczono limit prób wpisywania poprawnych danych
1. System wyświetla informacje o przekroczonym limicie prób.
2. System przesyła informacje o przekroczonym limicie do banku w celach bezpieczeństwa.
3. System oddaje klientowi kartę.
1b. Nie przekroczono limitu prób wpisywania poprawnych danych
1. Klient wprowadza dane.
3a. Odbiorca nie akceptuje usługi transferu poprzez bankomat.
1. System wyświetla informacje o braku dostępności usługi dla danego odbiorcy.
2. System prosi o podanie innego odbiorcy transferu.
5a. Klient nie posiada wystarczających środków na koncie.
1. System wyświetla informacje o braku wystarczająycych środków na koncie by dokonać transferu pieniędzy.
2. System prosi o podanie nowej kwoty transferu.
6a. Klient nie akceptuje transferu pieniędzy.
1. System wraca do wyboru opcji w bankomacie.
Wymagania specjalne:
--------------------
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
- ...
- ...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane: