3.6 KiB
Use Case 5: Transfer pieniędzy
Aktor podstawowy: Klient
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
-
Klient: oczekuje możliwości bezproblemowego i bezpiecznego transferu pieniędzy na inne konto.
-
Bank: chce mieć możliwość monitorowania pracy systemu z możliwością pobrania historii transakcji czy stanu nominałów bankomacie.
-
Dostawca usług bankomatowych: chce aktualizować oprogramowanie systemu oraz zapewnić bezpieczeństwo i sprawność transakcji.
-
Regulator finansowy: chce nadzorować działanie bankomatu zgodnie z przepisami prawnymi i regulacjami dotyczącymi transakcji finansowych.
Warunki wstępne:
Klient jest zidentyfikowany poprzez wprowadzenie karty i przeprowadzona została weryfikacja kodu PIN, następnie klient wybrał opcje transferu pieniędzy.
Warunki końcowe:
Transakcja przebiegła w bezpieczny i sprawny sposób. Stan konta został zaktualizoway u nadawcy transferu oraz jego odbiorcy. Historia transakcji w bankomacie została zaktualizowana.
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
- Klient podaje imię, nazwisko i numer konta odbiorcy.
- System sprawdza poprawność danych.
- System sprawdza czy odbiorca posiada aktywną usługę transferu.
- Klient wprowadza kwotę transferu.
- System sprawdza czy klient posiada wystarczająco środków na koncie.
- Klient akceptuje transfer pieniędzy.
- System aktualizuje stan konta klienta oraz odbiorcy transferu.
- System aktualizuje historię transakcji.
- System oddaje klientowi kartę.
- Klient odchodzi od bankomatu.
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
*a. System zawiesił się.
- Dostawca usług bankomatowych monitorujący pracę bankomatu wzywa serwisanta.
- Bank zamraża na czas trwania serwisu konto bankkowe klienta.
- Serwisant otwiera ręcznie bankomat.
- Serwisant ręcznie oddaje kartę klientowi
- Serwisant restartuje system.
- Bank pobiera historię ostatnich transakcji.
2a. System wykrył niepoprawne dane.
-
System prosi o ponowne wprowadzenie danych.
1a. Przekroczono limit prób wpisywania poprawnych danych
1. System wyświetla informacje o przekroczonym limicie prób. 2. System przesyła informacje o przekroczonym limicie do banku w celach bezpieczeństwa. 3. System oddaje klientowi kartę.
1b. Nie przekroczono limitu prób wpisywania poprawnych danych
1. Klient wprowadza dane.
3a. Odbiorca nie akceptuje usługi transferu poprzez bankomat.
- System wyświetla informacje o braku dostępności usługi dla danego odbiorcy.
- System prosi o podanie innego odbiorcy transferu.
5a. Klient nie posiada wystarczających środków na koncie.
- System wyświetla informacje o braku wystarczająycych środków na koncie by dokonać transferu pieniędzy.
- System prosi o podanie nowej kwoty transferu.
6a. Klient nie akceptuje transferu pieniędzy.
- System wraca do wyboru opcji w bankomacie.
Wymagania specjalne:
-
...
-
...
-
...
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
2a. ...
2b. ...
3a. ...
Kwestie otwarte:
-
...
-
...
-
...