112 lines
3.6 KiB
Markdown
112 lines
3.6 KiB
Markdown
Use Case 5: Transfer pieniędzy
|
|
=====================
|
|
|
|
**Aktor podstawowy:** Klient
|
|
|
|
|
|
Główni odbiorcy i oczekiwania względem systemu:
|
|
-----------------------------------------------
|
|
|
|
- Klient: oczekuje możliwości bezproblemowego i bezpiecznego transferu pieniędzy na inne konto.
|
|
|
|
- Bank: chce mieć możliwość monitorowania pracy systemu z możliwością pobrania historii transakcji czy stanu nominałów bankomacie.
|
|
|
|
- Dostawca usług bankomatowych: chce aktualizować oprogramowanie systemu oraz zapewnić bezpieczeństwo i sprawność transakcji.
|
|
|
|
- Regulator finansowy: chce nadzorować działanie bankomatu zgodnie z przepisami prawnymi i regulacjami dotyczącymi transakcji finansowych.
|
|
|
|
|
|
Warunki wstępne:
|
|
----------------
|
|
|
|
Klient jest zidentyfikowany poprzez wprowadzenie karty i przeprowadzona została weryfikacja kodu PIN, następnie klient wybrał opcje transferu pieniędzy.
|
|
|
|
Warunki końcowe:
|
|
----------------
|
|
|
|
Transakcja przebiegła w bezpieczny i sprawny sposób. Stan konta został zaktualizoway u nadawcy transferu oraz jego odbiorcy. Historia transakcji w bankomacie została zaktualizowana.
|
|
|
|
Scenariusz główny (ścieżka podstawowa):
|
|
---------------------------------------
|
|
|
|
1. Klient podaje imię, nazwisko i numer konta odbiorcy.
|
|
2. System sprawdza poprawność danych.
|
|
3. System sprawdza czy odbiorca posiada aktywną usługę transferu.
|
|
4. Klient wprowadza kwotę transferu.
|
|
5. System sprawdza czy klient posiada wystarczająco środków na koncie.
|
|
6. Klient akceptuje transfer pieniędzy.
|
|
7. System aktualizuje stan konta klienta oraz odbiorcy transferu.
|
|
8. System aktualizuje historię transakcji.
|
|
9. System oddaje klientowi kartę.
|
|
10. Klient odchodzi od bankomatu.
|
|
|
|
|
|
Rozszerzenia (ścieżki alternatywne):
|
|
------------------------------------
|
|
|
|
*a. System zawiesił się.
|
|
|
|
1. Dostawca usług bankomatowych monitorujący pracę bankomatu wzywa serwisanta.
|
|
2. Bank zamraża na czas trwania serwisu konto bankkowe klienta.
|
|
3. Serwisant otwiera ręcznie bankomat.
|
|
4. Serwisant ręcznie oddaje kartę klientowi
|
|
5. Serwisant restartuje system.
|
|
6. Bank pobiera historię ostatnich transakcji.
|
|
|
|
2a. System wykrył niepoprawne dane.
|
|
|
|
1. System prosi o ponowne wprowadzenie danych.
|
|
|
|
1a. Przekroczono limit prób wpisywania poprawnych danych
|
|
|
|
1. System wyświetla informacje o przekroczonym limicie prób.
|
|
2. System przesyła informacje o przekroczonym limicie do banku w celach bezpieczeństwa.
|
|
3. System oddaje klientowi kartę.
|
|
|
|
1b. Nie przekroczono limitu prób wpisywania poprawnych danych
|
|
|
|
1. Klient wprowadza dane.
|
|
|
|
3a. Odbiorca nie akceptuje usługi transferu poprzez bankomat.
|
|
|
|
1. System wyświetla informacje o braku dostępności usługi dla danego odbiorcy.
|
|
2. System prosi o podanie innego odbiorcy transferu.
|
|
|
|
5a. Klient nie posiada wystarczających środków na koncie.
|
|
|
|
1. System wyświetla informacje o braku wystarczająycych środków na koncie by dokonać transferu pieniędzy.
|
|
2. System prosi o podanie nowej kwoty transferu.
|
|
|
|
6a. Klient nie akceptuje transferu pieniędzy.
|
|
|
|
1. System wraca do wyboru opcji w bankomacie.
|
|
|
|
|
|
|
|
Wymagania specjalne:
|
|
--------------------
|
|
|
|
- ... <!--np. Interfejs użytkownika musi być dostępny w języku polskim i angielskim. -->
|
|
|
|
- ...
|
|
|
|
- ...
|
|
|
|
Wymagania technologiczne oraz ograniczenia na wprowadzane dane:
|
|
---------------------------------------------------------------
|
|
|
|
2a. ...
|
|
|
|
2b. ...
|
|
|
|
3a. ... <!-- np. 3a. Pin składa się z 4 cyfr. -->
|
|
|
|
Kwestie otwarte:
|
|
----------------
|
|
|
|
- ... <!-- np. Czy dopuszczamy autoryzację z wykorzystaniem rozpoznawania twarzy?-->
|
|
|
|
- ...
|
|
|
|
- ...
|