PlanetEditor/konspekt

34 lines
1.3 KiB
Plaintext
Raw Permalink Normal View History

2023-12-18 15:59:49 +01:00
Fabuła:
Symulator polega na podróżowaniu przez kosmos i obserwowaniu różnych planet oraz gwiazd. Planety można przybliżać i oglądać pod różnymi kątami(poprzez ruch statkiem). Różnią się one od siebie następującymi parametrami:
2024-01-20 23:38:22 +01:00
1. Tekstura (planeta, gwiazda, księżyc)
2. Wielkość
2023-12-18 15:59:49 +01:00
3. Woda (ilościowo w skali 0-10)
4. Górzystość
2024-01-08 16:45:18 +01:00
5. Atmosfera (gęstość zachmurzenia)
2024-01-20 23:38:22 +01:00
6. Jasność/odbijanie światła/pochłanianie światła
2024-01-15 16:38:00 +01:00
?7? Księżyce
2024-01-20 23:38:22 +01:00
8. Prędkość obrotu/obiegu
2023-12-18 15:59:49 +01:00
Poprzez klawisz akcyjny można kontrolować przepływ czasu, aby lepiej obserwować, jak poruszają się chmury.
Użyte metody:
Mapowanie normalnych - tekstury
PBR odbijanie światła w zależności od materiału, powierzchni i odległości od źródła światła
2024-01-08 16:45:18 +01:00
Bloom poświata (bardzo wazne, najlepiej od tego zaczac)
? Shadow mapping rzucanie cienia przez planety na mniejsze obiekty kosmiczne (raczej nie bedzie potrzebne)
2024-01-08 15:53:08 +01:00
*Atmospheric Scattering Shader
2024-01-08 16:45:18 +01:00
Perlin noise atmosfera, chmury (bardzo wazne najlepiej od tego zaczac, wszyscy musza to miec opanowane :) )
? Parallel Transport Frames animacja (raczej nie bedzie potrzebne)
2023-12-18 15:59:49 +01:00
2024-01-20 23:38:22 +01:00
Sterowanie:
W/S - przybliżanie kamery
A/D - obrót kamery
UP/DOWN - wielkość planety
LEFT/RIGHT - obrót planety
T/Y - tekstura planety
U/I - tekstura słońca
1/2 - jasność
3/4 - chropowatość
5/6 - metaliczność