Inteligentny_Wozek/ekran.py

115 lines
3.6 KiB
Python

import pygame
import plansza
from regal import Regal
from itemList import *
EKRAN_SZEROKOSC = 770
EKRAN_WYSOKOSC = 770
screen = pygame.display.set_mode((EKRAN_SZEROKOSC, EKRAN_WYSOKOSC))
miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png')
miejsce = pygame.transform.scale(miejsce, (70, 70))
skrzynka = pygame.image.load('images/letterbox.png')
skrzynka = pygame.transform.scale(skrzynka, (64, 64))
pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek")
icon = pygame.image.load('images/icon.png')
pygame.display.set_icon(icon)
lista_itemow = []
lista_paczek_na_regalach = []
lista_listow_w_skrzynce = []
def narysuj_regaly():
global lista_regalow
r1 = Regal('ogród', plansza.x1, plansza.y1)
r2 = Regal('ogród', plansza.x1, plansza.y1+1)
r3 = Regal('ogród', plansza.x1+1, plansza.y1)
r4 = Regal('ogród', plansza.x1+1, plansza.y1+1)
r5 = Regal('narzedzia', plansza.x2, plansza.y2)
r6 = Regal('narzedzia', plansza.x2, plansza.y2+1)
r7 = Regal('narzedzia', plansza.x2+1, plansza.y2)
r8 = Regal('narzedzia', plansza.x2+1, plansza.y2+1)
r9 = Regal('kuchnia', plansza.x3, plansza.y3)
r10 = Regal('kuchnia', plansza.x3, plansza.y3+1)
r11 = Regal('kuchnia', plansza.x3+1, plansza.y3)
r12 = Regal('kuchnia', plansza.x3+1, plansza.y3+1)
r13 = Regal('motoryzacja', plansza.x4, plansza.y4)
r14 = Regal('motoryzacja', plansza.x4, plansza.y4+1)
r15 = Regal('motoryzacja', plansza.x4+1, plansza.y4)
r16 = Regal('motoryzacja', plansza.x4+1, plansza.y4+1)
lista_regalow = [r1,r2,r3,r4,r5,r6,r7,r8,r9,r10,r11,r12,r13,r14,r15,r16]
def zwroc_regaly_kategoria(kategoria):
lista_reg = []
for reg in lista_regalow:
if reg.nazwaRegalu == kategoria:
lista_reg.append(reg)
return lista_reg
def narysuj_siatke():
blockSize = 70 # Set the size of the grid block
WHITE = (200, 200, 200)
for x in range(0, EKRAN_SZEROKOSC, blockSize):
for y in range(0, EKRAN_WYSOKOSC, blockSize):
rect = pygame.Rect(x, y, blockSize, blockSize)
pygame.draw.rect(screen, WHITE, rect, 1)
def odswiez_ekran(wozek):
screen.fill((51, 51, 51)) # removes object trail
screen.blit(miejsce,(plansza.a_pix, plansza.b_pix))
screen.blit(skrzynka,(plansza.c_pix, plansza.d_pix))
narysuj_siatke()
narysuj_items()
narysuj_paczke_na_regale()
narysuj_regaly()
wozek.draw()
pygame.display.flip()
def sprawdz_ktory_wiersz(x):
nr_wiersza = 0
for i in range(70, EKRAN_WYSOKOSC + 70, 70):
if x < i:
return nr_wiersza
nr_wiersza = nr_wiersza + 1
def sprawdz_ktora_kolumna(y):
nr_kolumny = 0
for i in range(70, EKRAN_SZEROKOSC + 70, 70):
if y < i:
return nr_kolumny
nr_kolumny = nr_kolumny + 1
def narysuj_items():
for item in lista_itemow:
item.narysuj(item.x, item.y, screen)
def narysuj_paczke_na_regale():
for paczka in lista_paczek_na_regalach:
if paczka.is_in_move is False:
paczka.narysuj(paczka.x, paczka.y, screen)
def narysuj_list_na_skrzynce():
for letter in lista_listow_w_skrzynce:
if letter.is_in_move is False:
letter.narysuj(letter.x, letter.y, screen)
def dodaj_na_rampe(p1, p2, l1, l2):
lista_itemow.append(p1)
lista_itemow.append(p2)
lista_itemow.append(l1)
lista_itemow.append(l2)
p1.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)
p2.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)
l1.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)
l2.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)
def dodaj_na_rampe_jedno(order):
lista_itemow.append(order)
order.update_position(plansza.a_pix, plansza.b_pix)