Go to file
2024-07-04 11:46:03 +02:00
.idea Revert "Revert "Neural Networks done"" 2024-05-25 20:34:02 +02:00
classes poprawka wyboru 2024-06-10 14:14:19 +02:00
sprites movement done 2024-04-13 14:09:40 +02:00
Tpics Revert "Revert "Neural Networks done"" 2024-05-25 20:34:02 +02:00
generators.py tree complete 2024-05-13 15:05:11 +02:00
main.py poprawka wyboru 2024-06-10 14:14:19 +02:00
QOLfunc.py Dobra chyba jest wystarczająco na teraz 2024-03-25 14:57:24 +01:00
README.md Add README.md 2024-07-04 11:46:03 +02:00
słownik_danych.txt tree complete 2024-05-13 15:05:11 +02:00

Mądra śmieciarka™

Projekt zaliczeniowy z przedmiotu Sztuczna Inteligencja.

Moja śmieciarka:

  • rozpoznaje rodzaj śmieci z obrazka wykorzystując sieci neuronowe
  • podejmuje decyzję o zabraniu śmiecia z domostwa na podstawie drzewa decyzyjnego
  • planuje całościową trasę między domostwami wykorzystjąc algorytm genetyczny
  • znajduje najszybszą trasę między kolejnymi punktami wykorzystując algorytm A*

Zadaniem śmieciarki jest zabranie śmieci z wirtualnego osiedla i samodzielne posegregowanie ich w odpowiedni sposób na wysypisku. Śmieciarka odwiedza każde z domostw jeden raz, od czasu do czasu zmierząc na wysypisko, żeby zrobić miejsce na kolejne śmieci.

Większość funkcjonalności jest zaimplementowana w pliku classes/Garbagetruck.py, a pozostałe klasy są głównie sposobem reprezentacji wiedzy w systemie RAM. Istnieją też pliki pomocnicze, w których znajdują się funckje generujące obiekty i mapę. Do sprawdzenia działania agenta (śmieciarki) wystarczy uruchomić plik main.py. Do uruchomienia potrzebna jest paczka pygame oraz tensorflow v2.12.0.

-- Jakub Markil