.idea | ||
classes | ||
sprites | ||
Tpics | ||
generators.py | ||
main.py | ||
QOLfunc.py | ||
README.md | ||
słownik_danych.txt |
Mądra śmieciarka™
Projekt zaliczeniowy z przedmiotu Sztuczna Inteligencja.
Moja śmieciarka:
- rozpoznaje rodzaj śmieci z obrazka wykorzystując sieci neuronowe
- podejmuje decyzję o zabraniu śmiecia z domostwa na podstawie drzewa decyzyjnego
- planuje całościową trasę między domostwami wykorzystjąc algorytm genetyczny
- znajduje najszybszą trasę między kolejnymi punktami wykorzystując algorytm A*
Zadaniem śmieciarki jest zabranie śmieci z wirtualnego osiedla i samodzielne posegregowanie ich w odpowiedni sposób na wysypisku. Śmieciarka odwiedza każde z domostw jeden raz, od czasu do czasu zmierząc na wysypisko, żeby zrobić miejsce na kolejne śmieci.
Większość funkcjonalności jest zaimplementowana w pliku classes/Garbagetruck.py, a pozostałe klasy są głównie sposobem reprezentacji wiedzy w systemie RAM. Istnieją też pliki pomocnicze, w których znajdują się funckje generujące obiekty i mapę. Do sprawdzenia działania agenta (śmieciarki) wystarczy uruchomić plik main.py. Do uruchomienia potrzebna jest paczka pygame oraz tensorflow v2.12.0.
-- Jakub Markil