2023-03-21 12:36:50 +01:00
import pygame
from main import screen
def obliczPixeleNaPodstawieKratek ( wymiar ) : #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
i = 1
pixele = 100
while ( i < wymiar ) :
pixele = pixele + 80
i = i + 1
return pixele
def obliczPixeleDlugosciRegalu ( self ) : #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele
i = 1
dlugoscRegalu = 40
while ( i < self . dlugoscRegaluWKratkach ) and ( i < = 11 - self . numerKolumny ) : #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził
dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80
i = i + 1
return dlugoscRegalu
class Regal :
def __init__ ( self , numerRegalu , dlugoscRegaluWKratkach , numerWiersza , numerKolumny ) :
self . numerRegalu = numerRegalu
2023-03-26 21:21:52 +02:00
self . wysokoscRegalu = 64
2023-03-21 12:36:50 +01:00
self . dlugoscRegaluWKratkach = dlugoscRegaluWKratkach
self . numerKolumny = numerKolumny
self . wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek ( numerWiersza )
self . kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek ( numerKolumny )
self . dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu ( self )
2023-03-26 21:21:52 +02:00
if ( self . numerRegalu > = 0 and self . numerRegalu < = 4 ) :
reg = pygame . Surface ( [ self . dlugosc , self . wysokoscRegalu ] )
reg = pygame . image . load ( " images/regal.png " )
screen . blit ( reg , ( self . wiersz , self . kolumna ) )
if ( self . numerRegalu > = 5 and self . numerRegalu < = 8 ) :
reg = pygame . Surface ( [ self . dlugosc , self . wysokoscRegalu ] )
reg = pygame . image . load ( " images/regal1.png " )
screen . blit ( reg , ( self . wiersz , self . kolumna ) )
if ( self . numerRegalu > = 9 and self . numerRegalu < = 12 ) :
reg = pygame . Surface ( [ self . dlugosc , self . wysokoscRegalu ] )
reg = pygame . image . load ( " images/regal2.png " )
screen . blit ( reg , ( self . wiersz , self . kolumna ) )
if ( self . numerRegalu > = 13 and self . numerRegalu < = 16 ) :
reg = pygame . Surface ( [ self . dlugosc , self . wysokoscRegalu ] )
reg = pygame . image . load ( " images/regal3.png " )
screen . blit ( reg , ( self . wiersz , self . kolumna ) )
2023-03-21 12:36:50 +01:00