klasa regal
This commit is contained in:
parent
c4d21146a9
commit
4049d92e25
14
main.py
14
main.py
@ -1,5 +1,6 @@
|
||||
import pygame
|
||||
import sys
|
||||
import pygame
|
||||
import regal
|
||||
|
||||
pygame.init()
|
||||
screen = pygame.display.set_mode((980, 980))
|
||||
@ -28,6 +29,7 @@ class Wozek:
|
||||
|
||||
|
||||
def main():
|
||||
|
||||
wozek = Wozek()
|
||||
while True:
|
||||
for event in pygame.event.get():
|
||||
@ -48,10 +50,20 @@ def main():
|
||||
if wozek.x >= 100:
|
||||
wozek.x -= 80
|
||||
|
||||
|
||||
# Drawing
|
||||
screen.fill((0, 0, 0)) # removes object trail
|
||||
|
||||
# idRegału, Długość regału podana w kratkach, Współrzędne od których ma być tworzony regał (wiersz,kolumna) - poziomo
|
||||
# Współrzędne od (1,1) do (10,10)
|
||||
regal1 = regal.Regal(1, 5, 1, 1)
|
||||
regal.Regal(2, 10, 2, 3)
|
||||
regal.Regal(3, 2, 3, 7)
|
||||
regal.Regal(4, 1, 10, 10)
|
||||
|
||||
draw_grid()
|
||||
wozek.draw()
|
||||
|
||||
pygame.display.flip() # updating frames
|
||||
|
||||
|
||||
|
35
regal.py
Normal file
35
regal.py
Normal file
@ -0,0 +1,35 @@
|
||||
import pygame
|
||||
|
||||
from main import screen
|
||||
|
||||
def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
|
||||
i = 1
|
||||
pixele = 100
|
||||
while (i < wymiar):
|
||||
pixele = pixele + 80
|
||||
i = i + 1
|
||||
return pixele
|
||||
|
||||
def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele
|
||||
i = 1
|
||||
dlugoscRegalu = 40
|
||||
while (i < self.dlugoscRegaluWKratkach) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził
|
||||
dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80
|
||||
i = i + 1
|
||||
return dlugoscRegalu
|
||||
|
||||
class Regal:
|
||||
def __init__(self, numerRegalu, dlugoscRegaluWKratkach, numerWiersza, numerKolumny):
|
||||
self.numerRegalu = numerRegalu
|
||||
self.wysokoscRegalu = 40
|
||||
self.dlugoscRegaluWKratkach = dlugoscRegaluWKratkach
|
||||
self.numerKolumny = numerKolumny
|
||||
|
||||
self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza)
|
||||
self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny)
|
||||
self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self)
|
||||
|
||||
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
|
||||
reg.fill((255, 0, 0))
|
||||
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user