poprawione generowanie planszy #20
2
ekran.py
2
ekran.py
@ -10,7 +10,7 @@ EKRAN_SZEROKOSC = 770
|
||||
EKRAN_WYSOKOSC = 770
|
||||
screen = pygame.display.set_mode((EKRAN_SZEROKOSC, EKRAN_WYSOKOSC))
|
||||
miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png')
|
||||
miejsce = pygame.transform.scale(miejsce, (140, 140))
|
||||
miejsce = pygame.transform.scale(miejsce, (70, 70))
|
||||
pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek")
|
||||
icon = pygame.image.load('images/icon.png')
|
||||
pygame.display.set_icon(icon)
|
||||
|
2
grid.py
2
grid.py
@ -29,7 +29,7 @@ class SearchGrid:
|
||||
for c, d in [(x1, y1), (x1, y1+1), (x1+1, y1), (x1+1, y1+1), (x2, y2), (x2+1, y2), (x2, y2+1), (x2+1, y2+1),
|
||||
(x3, y3), (x3+1, y3), (x3, y3+1), (x3+1, y3+1), (x4, y4), (x4+1, y4), (x4, y4+1), (x4+1, y4+1),]:
|
||||
self.grid[(c,d)] = GridCellType.RACK
|
||||
for e, f in [(a,b), (a+1,b), (a,b+1), (a+1,b+1)]:
|
||||
for e, f in [(a,b)]:
|
||||
self.grid[(e,f)] = GridCellType.PLACE
|
||||
|
||||
|
||||
|
42
plansza.py
42
plansza.py
@ -17,30 +17,40 @@ x1, y1, x2, y2, x3, y3, x4, y4 = [None] * 8
|
||||
while True:
|
||||
|
||||
#wspolrzedne regalow
|
||||
x1 = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
y1 = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
x2 = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
y2 = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
x3 = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
y3 = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
x4 = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
y4 = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
x1 = random.randint(1, 3)
|
||||
x2 = random.randint(1, 3)
|
||||
x3 = random.randint(6, 8)
|
||||
x4 = random.randint(6, 8)
|
||||
|
||||
y1 = random.randint(1, 3)
|
||||
y2 = random.randint(6, 8)
|
||||
y3 = random.randint(1, 3)
|
||||
y4 = random.randint(6, 8)
|
||||
|
||||
#wspolrzedne miejsca paczek
|
||||
a = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
b = random.randint(1, EKRAN_SZEROKOSC // blockSize - 2)
|
||||
a = 5
|
||||
b = 5
|
||||
|
||||
coords = [(x1, y1), (x1+1, y1), (x1, y1+1), (x1+1, y1+1),
|
||||
#dodane wspolrzedne (0, 0), (4, 4), (4, 6), (6, 4), (6, 6) zeby regaly sie nie stykaly
|
||||
table = [(0, 0), (4, 4), (4, 6), (6, 4), (6, 6),
|
||||
(x1, y1), (x1+1, y1), (x1, y1+1), (x1+1, y1+1),
|
||||
(x2, y2), (x2+1, y2), (x2, y2+1), (x2+1, y2+1),
|
||||
(x3, y3), (x3+1, y3), (x3, y3+1), (x3+1, y3+1),
|
||||
(x4, y4), (x4+1, y4), (x4, y4+1), (x4+1, y4+1),
|
||||
(a, b), (a+1, b), (a, b+1), (a+1, b+1)]
|
||||
(x4, y4), (x4+1, y4), (x4, y4+1), (x4+1, y4+1)]
|
||||
|
||||
#sprawdzenie czy jakies wspolrzedne sie pokrywaja
|
||||
if len(coords) == len(set(coords)):
|
||||
if len(table) == len(set(table)):
|
||||
break
|
||||
|
||||
x1, x2, x3, x4, y1, y2, y3, y4, a, b = map(int, [x1, x2, x3, x4, y1, y2, y3, y4, a, b])
|
||||
coordinates = [(x1, y1), (x2, y2), (x3, y3), (x4, y4)]
|
||||
|
||||
#przemieszanie koordynatów w parach
|
||||
random.shuffle(coordinates)
|
||||
|
||||
#przypisanie przemieszanych wartości do zmiennych
|
||||
(x1, y1), (x2, y2), (x3, y3), (x4, y4) = coordinates
|
||||
|
||||
x1, x2, x3, x4, y1, y2, y3, y4 = map(int, [x1, x2, x3, x4, y1, y2, y3, y4])
|
||||
|
||||
a_pix = obliczPixeleNaPodstawieKratek(a)
|
||||
b_pix = obliczPixeleNaPodstawieKratek(b)
|
||||
b_pix = obliczPixeleNaPodstawieKratek(b)
|
2
wozek.py
2
wozek.py
@ -94,7 +94,7 @@ class Wozek(pygame.sprite.Sprite):
|
||||
|
||||
def __zainicjuj_stan_poczatkowy(self):
|
||||
from wyszukiwanie import Stan
|
||||
self.obecnyStan = Stan(70, 70, 1)
|
||||
self.obecnyStan = Stan(0, 0, 1)
|
||||
|
||||
def przemiesc_wozek_po_sciezce(self, sciezka):
|
||||
kierunek_poprzedni = self.obecnyStan.kierunek
|
||||
|
Loading…
Reference in New Issue
Block a user