Inteligentny_Wozek/regal.py

56 lines
2.2 KiB
Python

import pygame
def obliczPixeleNaPodstawieKratek(wymiar): #Przeliczanie współrzędnych podanych w kratkach na pixele
i = 1
# pixele = 100
pixele = 73
while (i < wymiar):
pixele = pixele + 70
i = i + 1
return pixele
def obliczPixeleDlugosciRegalu(self): #Przeliczanie dlugości regału podanego w kratkach na pixele
i = 1
dlugoscRegalu = 40
while (i < self.dlugoscRegaluWKratkach) and (i <= 11 - self.numerKolumny): #Sprawdzenie, żeby regał nie wychodził poza plansze, jeżeli tak to jest ucinany tak, żeby nie wychodził
dlugoscRegalu = dlugoscRegalu + 80
i = i + 1
return dlugoscRegalu
class Regal:
def __init__(self, numerRegalu, dlugoscRegaluWKratkach, numerWiersza, numerKolumny):
from ekran import screen
self.numerRegalu = numerRegalu
self.wysokoscRegalu = 64
self.dlugoscRegaluWKratkach = dlugoscRegaluWKratkach
self.numerKolumny = numerKolumny
self.wiersz = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerWiersza)
self.kolumna = obliczPixeleNaPodstawieKratek(numerKolumny)
self.dlugosc = obliczPixeleDlugosciRegalu(self)
# from main import screen
# from ekran import screen
if(self.numerRegalu >= 0 and self.numerRegalu <= 4):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal.png")
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
if(self.numerRegalu >= 5 and self.numerRegalu <= 8):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal1.png")
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
if(self.numerRegalu >= 9 and self.numerRegalu <= 12):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal2.png")
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))
if(self.numerRegalu >= 13 and self.numerRegalu <= 16):
reg = pygame.Surface([self.dlugosc, self.wysokoscRegalu])
reg = pygame.image.load("images/regal3.png")
screen.blit(reg, (self.wiersz, self.kolumna))