108 lines
3.9 KiB
Python
108 lines
3.9 KiB
Python
import sys
|
|
import pygame
|
|
import regal
|
|
import paczka
|
|
from wozek import Wozek
|
|
import wyszukiwanie
|
|
import ekran
|
|
pygame.init()
|
|
# screen = pygame.display.set_mode((980, 980))
|
|
# miejsce = pygame.image.load('images/miejsce_paczek.png')
|
|
#
|
|
# pygame.display.set_caption("Inteligentny wozek")
|
|
# icon = pygame.image.load('images/icon.png')
|
|
# pygame.display.set_icon(icon)
|
|
|
|
|
|
def main():
|
|
wozek = Wozek()
|
|
while True:
|
|
for event in pygame.event.get():
|
|
if event.type == pygame.QUIT:
|
|
sys.exit(0)
|
|
if event.type == pygame.KEYDOWN and event.key == pygame.K_ESCAPE:
|
|
sys.exit(0)
|
|
if event.type == pygame.MOUSEBUTTONDOWN:
|
|
# lewy przycisk myszy
|
|
if event.button == 1:
|
|
x = pygame.mouse.get_pos()[0]
|
|
y = pygame.mouse.get_pos()[1]
|
|
wiersz = ekran.sprawdz_ktory_wiersz(x)
|
|
kolumna = ekran.sprawdz_ktora_kolumna(y)
|
|
docelowy_stan = wyszukiwanie.Stan(wiersz*70, kolumna*70, 0)
|
|
# print(f'{docelowy_stan.x} + {docelowy_stan.y}')
|
|
# wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan)
|
|
# wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, wyszukiwanie.Stan(905, 527))
|
|
wezel = wyszukiwanie.wyszukiwanie_bfs(wozek.obecnyStan, docelowy_stan)
|
|
sciezka = wyszukiwanie.znajdz_sciezke(wezel)
|
|
# print(sciezka)
|
|
wozek.przemiesc_wozek_po_sciezce(sciezka)
|
|
|
|
if event.type == pygame.KEYDOWN:
|
|
if event.key == pygame.K_DOWN:
|
|
wozek.y_change = 1
|
|
if event.key == pygame.K_UP:
|
|
wozek.y_change = -1
|
|
if event.key == pygame.K_RIGHT:
|
|
wozek.x_change = 1
|
|
if event.key == pygame.K_LEFT:
|
|
wozek.x_change = -1
|
|
|
|
if event.type == pygame.KEYUP:
|
|
if event.key == pygame.K_DOWN or event.key == pygame.K_UP:
|
|
wozek.y_change = 0
|
|
if event.key == pygame.K_RIGHT or event.key == pygame.K_LEFT:
|
|
wozek.x_change = 0
|
|
|
|
wozek.obecnyStan.x += wozek.x_change
|
|
wozek.obecnyStan.y += wozek.y_change
|
|
|
|
if wozek.obecnyStan.x <= 0:
|
|
wozek.obecnyStan.x = 0
|
|
elif wozek.obecnyStan.x >= 916:
|
|
wozek.obecnyStan.x = 916
|
|
if wozek.obecnyStan.y <= 0:
|
|
wozek.obecnyStan.y = 0
|
|
elif wozek.obecnyStan.x >= 916:
|
|
wozek.obecnyStan.x = 916
|
|
|
|
# grid = SearchSpace()
|
|
# # create start and goal states
|
|
# start_state = Stan(x=1, y=0, kierunek=0) # for example
|
|
# goal_state = Stan(x=12, y=0, kierunek=0) # for example
|
|
|
|
# # Drawing
|
|
# screen.fill((51, 51, 51)) # removes object trail
|
|
# screen.blit(miejsce, (430, 400))
|
|
|
|
# idRegału, Długość regału podana w kratkach, Współrzędne od których ma być tworzony regał (wiersz,kolumna) - poziomo
|
|
# Współrzędne od (1,1) do (10,10)
|
|
# regal.Regal(1, 1, 2, 2)
|
|
# regal.Regal(2, 1, 2, 3)
|
|
# regal.Regal(3, 1, 3, 2)
|
|
# regal.Regal(4, 1, 3, 3)
|
|
#
|
|
# regal.Regal(5, 1, 8, 2)
|
|
# regal.Regal(6, 1, 8, 3)
|
|
# regal.Regal(7, 1, 9, 2)
|
|
# regal.Regal(8, 1, 9, 3)
|
|
#
|
|
# regal.Regal(9, 1, 2, 8)
|
|
# regal.Regal(10, 1, 2, 9)
|
|
# regal.Regal(11, 1, 3, 8)
|
|
# regal.Regal(12, 1, 3, 9)
|
|
#
|
|
# regal.Regal(13, 1, 8, 8)
|
|
# regal.Regal(14, 1, 8, 9)
|
|
# regal.Regal(15, 1, 9, 8)
|
|
# regal.Regal(16, 1, 9, 9)
|
|
|
|
# wozek.draw()
|
|
#
|
|
# pygame.display.flip() # updating frames
|
|
ekran.odswiez_ekran(wozek)
|
|
|
|
|
|
if __name__ == "__main__":
|
|
main()
|